Auteur Topic: Streaming  (gelezen 8348 keer)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Streaming
« Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2017, 21:07:26 »
YouTube is zo goed als de kwaliteit waarin iemand zijn filmpje gecodeerd, dan wel geupload heeft. Vaak is de kwaliteit ronduit ruk, al zijn er zeker wel dedicated muziekkanalen. Kortom; Vaak is de kwaliteit om te huilen en moeten we in deze zeker omdraaien wat Bram zegt...
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Streaming
« Reactie #16 Gepost op: 23 maart 2017, 07:48:39 »
YouTube is zo goed als de kwaliteit waarin iemand zijn filmpje gecodeerd, dan wel geupload heeft. Vaak is de kwaliteit ronduit ruk, al zijn er zeker wel dedicated muziekkanalen. Kortom; Vaak is de kwaliteit om te huilen en moeten we in deze zeker omdraaien wat Bram zegt...

YouTube via chromecast is een bargain,je hebt een klasse beeld+geluid.wil je het nog beter pak een chromecast ultra

Je krijgt een 4k beeld erbij en een meer aan bits als jouw pc of tv ontvangen kan.dus wil je klasse geluid+beeld pak een

chrome ultra,verbind dat via de dig out naar jouw hifiset en je bent spekkoper. :yeah:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Streaming
« Reactie #17 Gepost op: 23 maart 2017, 08:15:18 »
YouTube is zo goed als de kwaliteit waarin iemand zijn filmpje gecodeerd, dan wel geupload heeft. Vaak is de kwaliteit ronduit ruk, al zijn er zeker wel dedicated muziekkanalen. Kortom; Vaak is de kwaliteit om te huilen en moeten we in deze zeker omdraaien wat Bram zegt...

YouTube via chromecast is een bargain,je hebt een klasse beeld+geluid.wil je het nog beter pak een chromecast ultra

Je krijgt een 4k beeld erbij en een meer aan bits als jouw pc of tv ontvangen kan.dus wil je klasse geluid+beeld pak een

chrome ultra,verbind dat via de dig out naar jouw hifiset en je bent spekkoper. :yeah:
Hoeveel bits zijn dat Bram?
Science is no democracy

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Streaming
« Reactie #18 Gepost op: 23 maart 2017, 13:22:22 »
Hier een Raspberry Pi met USB DAC.

Hier ook een Raspberry Pi (3 model B, om precies te zijn). Ik heb er echter een Hifiberry Digi+ bordje op, coax of toslink digitaal uit naar DAC.

Op de Pi draait nu Max2Play, dat maakt van de Pi een Squeezelite-device. Op mijn NAS draait Logitech Music Server, die indext de muziek op de NAS en daarnaast kun je streaming services als Spotify, Tidal, Qobuz, Deezer etc instellen en bedienen.

Ben er zeer tevreden over.
Groeten,
Edwin

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Streaming
« Reactie #19 Gepost op: 23 maart 2017, 13:36:53 »
Max2Play werkt inderdaad erg prettig. Mijn versie dateert van voor die tijd en zolang ie draait ga ik er geen Max2Play op zetten.
An inability to grasp science is no argument against it....

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Streaming
« Reactie #20 Gepost op: 23 maart 2017, 13:52:10 »
Logisch.. piCorePlayer is bijzonder licht en gedraagt zich ook als Squeezelite. Maar is beduidend meer basic, qua mogelijkheden. Voor de klank maakt dat echter niet uit.
Groeten,
Edwin

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Streaming
« Reactie #21 Gepost op: 31 maart 2017, 19:17:56 »
Ben ook benieuwd naar je ervaringen met de ChromeCast Audio, bedieningsgemak, connectiviteit etc.
Voor het streamen maak ik gebruik van een Logitech Squeezebox Touch, BleuSound N100 en zijn grotere broer de BleuSound N150.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Streaming
« Reactie #22 Gepost op: 21 december 2017, 07:22:50 »

Streaming Dienst TIDAL is in problemen dusss........Google YouTube start volgend jaar met een betaalde streamingdienst

                                             https://www.whathifi.com/news/youtube-signs-deal-sony-and-universal-paid-music-service
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Gemineye

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 4
Re: Streaming
« Reactie #23 Gepost op: 08 mei 2018, 12:39:47 »
Even een hele harde Up voor dit topic leek me beter dan weer een nieuw topic starten. Momenteel heb ik een Philips sw100m. Ooit eens online gekocht voor ik geloof 2 tientjes. Op zich prima voor bv spotify. Dit ding geeft een digitaal signaal uit die ik dan weer aansluit op een goede dac.

Dit ding werkt alleen met spotify, en het valt me toch wel op dat dat (geen idee of het aan de Philips of aan spotify ligt) wat minder ruimtelijk klinkt dan dezelfde muziek op cd. Nu lees ik ook mogelijkheden over bv qobuz of tidal. Dat zou beter kunnen zijn want heeft een hogere resolutie.

Ik had in gedachten om een raspberry pi te kopen met een hifiberry digi+ erop. Hier dan een besturingssysteem op (volumio?) en dan tidal en/of qobuz eens proberen. Zie ik iets over het hoofd? Sommige uitleggen op internet zijn vele pagina’s lang dus misschien denk ik te simpel.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Streaming
« Reactie #24 Gepost op: 08 mei 2018, 13:13:17 »
Volgens mij levert Spotify tegenwoordig tegen meerprijs ook loseless...
Science is no democracy

Gemineye

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 4
Re: Streaming
« Reactie #25 Gepost op: 08 mei 2018, 13:19:16 »
Volgens mij levert Spotify tegenwoordig tegen meerprijs ook loseless...

Dan weet jij meer dan ik? Voor zover ik weet is spotify er al tijden mee bezig maar een daadwerkelijke optie als abonnement upgrade heb ik nog niet kunnen ontdekken!

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Streaming
« Reactie #26 Gepost op: 08 mei 2018, 14:30:29 »
Volgens mij levert Spotify tegenwoordig tegen meerprijs ook loseless...

Dan weet jij meer dan ik? Voor zover ik weet is spotify er al tijden mee bezig maar een daadwerkelijke optie als abonnement upgrade heb ik nog niet kunnen ontdekken!

Ik was het ergens tegen gekomen maar zie het nu ook even niet gelijk... ik zoek nog even!
Science is no democracy