Auteur Topic: Gehakte lamp  (gelezen 26837 keer)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #90 Gepost op: 11 maart 2017, 20:05:22 »
[...] zou je ook een lijst kunnen maken van apparaten die wij als argeloze nietsweters zonder probleem kunnen gebruiken in een écht goede set. [...]
Maar nu ga je de opzet vervormen, het is juist de bedoeling dat argeloze nietsweters daar zelf achter gaan komen. Het is immers hun set, hun beleving, hun keuze. Dat moet ook zo blijven.

Groet,
Jacco

Toch lijken mensen als Be tweeter, Ruud13 en jij daar weinig plezier aan te beleven. Of liever gezegd, jullie lijken dat weinig serieus te nemen. Er hoeft maar te worden beweerd dat een versterker goed klinkt en jullie duiken er bovenop. Jaar in, jaar uit.

Daardoor is een goede discussie over de klank van versterkers uitgesloten. Al snel gaat het dan over de vraag of er wel een klankverschil kan zijn. Het is soms aandoenlijk om te zien dat mensen die de toorn vrezen van één van jullie iets zó vaag omschrijven dat er niets waardevols van overblijft.

Op deze manier leggen jullie het forum compleet plat. Erg jammer want op een forum moet het niet alleen gaan over hoe je iets deugdelijk kunt bevestigen maar ook hoe het klinkt.

En als mensen dan ook nog een behringer als tophifi beginnen aan te prijzen vrees ik voor het realiteitsgehalte. Een paar jaar geleden heb ik wat bezoekjes afgelegd bij leden en trof daar toch eigenlijk heel matige setjes aan. Omdat ze bijvoorbeeld vonden dat een dac van 25 euro goed genoeg was, terwijl er dan wel mooie speakers staan. Vreselijk.

Zeg huub, als jij vind dat sommige mensen hier het forum plat leggen,,,,,,wat kom je hier dan doen????
Blijf dan weg, als het je niet bevalt. ipv moeilijk te zitten doen, terwijl je door hebt, dat dit hier niet voor jou is.
Hoe moeilijk kan het zijn, pffff.

Ik kom al 12 jaar op fora als deze dus ik ben redelijk ingevoerd. En ik zou hier graag onbekommerd willen schrijven over van alles.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #91 Gepost op: 11 maart 2017, 20:05:52 »
Het is vast hier ook iets voor Huub. We moeten even aan elkaar wennen. Dat moet wel van beide kanten komen.

Groet,
Jacco

 Good Posting
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #92 Gepost op: 11 maart 2017, 20:10:23 »
[...] Ik kom al 12 jaar op fora als deze dus ik ben redelijk ingevoerd. En ik zou hier graag onbekommerd willen schrijven over van alles.
Kan ik me voorstellen. Ik stel dan ook voor dat je dat lekker gaat doen. De meesten kennen je zo onderhand wel dus niet alles hoeft steeds herhaald te worden.

Maar ja, een forum is er wel voor de gedachtewisseling. Dus je kunt vragen en/of opmerkingen verwachten bij alles wat je opschrijft. Zeker als daar een drukkend karakter achter zit. Daar wordt dan op gereageerd, zo werkt een forum. (anders zou het meer een blog worden)

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Gehakte lamp
« Reactie #93 Gepost op: 11 maart 2017, 20:14:22 »

Ik geloof niet zo in de mythe dat een versterker 'niet klinkt'. Zelfs denk ik dat fabrikanten er juist álles aan doen om apparaten verschillend te laten klinken. Marantz versterkers hebben bijvoorbeeld een duidelijke signatuur en de kwaliteit loopt op naarmate je meer betaalt. En Naim al helemaal, maar dat wordt dan inderdaad al gauw duur.


Als dit inderdaad het geval is (ik kan niet in de keuken kijken) dan kan ik me voorstellen dat het duur wordt: het lijkt me een moeilijke opgave muziek een specifiek andere klank mee te geven.

Maar is het dan nog wel HiFi? De doelstelling van HiFi is toch juist om zo zuiver en onvervormd mogelijk weer te geven? Worden we dan niet dubbel genaaid door deze fabriekanten: we betalen 10x teveel voor een versterker die het geluid vervormd?

Misschien kunnen we dan beter gewoon naar de goedkopere apparatuur kijken die de muziek niet aantast en het gewoon weergeeft zoals het bedoeld is...
Science is no democracy

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #94 Gepost op: 11 maart 2017, 20:15:27 »
[...] Ik kom al 12 jaar op fora als deze dus ik ben redelijk ingevoerd. En ik zou hier graag onbekommerd willen schrijven over van alles.
Kan ik me voorstellen. Ik stel dan ook voor dat je dat lekker gaat doen. De meesten kennen je zo onderhand wel dus niet alles hoeft steeds herhaald te worden.

Maar ja, een forum is er wel voor de gedachtewisseling. Dus je kunt vragen en/of opmerkingen verwachten bij alles wat je opschrijft. Zeker als daar een drukkend karakter achter zit. Daar wordt dan op gereageerd, zo werkt een forum. (anders zou het meer een blog worden)

Groet,
Jacco

Is er dan ook ruimte om met anderen over de klank van bijvoorbeeld dacs te praten? Of wordt dat gezien als een 'claim' die dan onmiddelijk af-gepavloft wordt?
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Gehakte lamp
« Reactie #95 Gepost op: 11 maart 2017, 20:22:05 »
[...] Ik kom al 12 jaar op fora als deze dus ik ben redelijk ingevoerd. En ik zou hier graag onbekommerd willen schrijven over van alles.
Kan ik me voorstellen. Ik stel dan ook voor dat je dat lekker gaat doen. De meesten kennen je zo onderhand wel dus niet alles hoeft steeds herhaald te worden.

Maar ja, een forum is er wel voor de gedachtewisseling. Dus je kunt vragen en/of opmerkingen verwachten bij alles wat je opschrijft. Zeker als daar een drukkend karakter achter zit. Daar wordt dan op gereageerd, zo werkt een forum. (anders zou het meer een blog worden)

Groet,
Jacco

Is er dan ook ruimte om met anderen over de klank van bijvoorbeeld dacs te praten? Of wordt dat gezien als een 'claim' die dan onmiddelijk af-gepavloft wordt?

Als je hier een stelling post kun je diverse reacties verwachten. Maar jouw feestje hoeft toch niet over te zijn als iemand zegt dat ze allemaal het zelfde klinken?
Science is no democracy

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Gehakte lamp
« Reactie #96 Gepost op: 11 maart 2017, 20:24:10 »
[...] zou je ook een lijst kunnen maken van apparaten die wij als argeloze nietsweters zonder probleem kunnen gebruiken in een écht goede set. [...]
Maar nu ga je de opzet vervormen, het is juist de bedoeling dat argeloze nietsweters daar zelf achter gaan komen. Het is immers hun set, hun beleving, hun keuze. Dat moet ook zo blijven.

Groet,
Jacco

Toch lijken mensen als Be tweeter, Ruud13 en jij daar weinig plezier aan te beleven. Of liever gezegd, jullie lijken dat weinig serieus te nemen. Er hoeft maar te worden beweerd dat een versterker goed klinkt en jullie duiken er bovenop. Jaar in, jaar uit.

Daardoor is een goede discussie over de klank van versterkers uitgesloten. Al snel gaat het dan over de vraag of er wel een klankverschil kan zijn. Het is soms aandoenlijk om te zien dat mensen die de toorn vrezen van één van jullie iets zó vaag omschrijven dat er niets waardevols van overblijft.

Op deze manier leggen jullie het forum compleet plat. Erg jammer want op een forum moet het niet alleen gaan over hoe je iets deugdelijk kunt bevestigen maar ook hoe het klinkt.

En als mensen dan ook nog een behringer als tophifi beginnen aan te prijzen vrees ik voor het realiteitsgehalte. Een paar jaar geleden heb ik wat bezoekjes afgelegd bij leden en trof daar toch eigenlijk heel matige setjes aan. Omdat ze bijvoorbeeld vonden dat een dac van 25 euro goed genoeg was, terwijl er dan wel mooie speakers staan. Vreselijk.

Zeg huub, als jij vind dat sommige mensen hier het forum plat leggen,,,,,,wat kom je hier dan doen????
Blijf dan weg, als het je niet bevalt. ipv moeilijk te zitten doen, terwijl je door hebt, dat dit hier niet voor jou is.
Hoe moeilijk kan het zijn, pffff.

Ik kom al 12 jaar op fora als deze dus ik ben redelijk ingevoerd. En ik zou hier graag onbekommerd willen schrijven over van alles.

Al 12 jaar op fora, goh,...spannend leven.
Dat onbekommerd schrijven doe je al, helemaal prima.
Dan niet verbolgen gaan doen als redelijk veel mensen reageren wat jou niet bevalt.
Da's inherent aan een forum...al meer dan 12 jaar lang.
The music sounds better, when you know who's playing it

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Gehakte lamp
« Reactie #97 Gepost op: 11 maart 2017, 20:29:29 »
Heb net een gat in de markt ontdekt: een mooi digitaal filtertje met een aantal knopjes: Marantz, Naim, Sony.... misschien zelfs wel de knopjes Gehakt van 1 t/m 10. Zetten we daar mooi een Behringer achter (die beïnvloed het signaal in elk geval niet) en kan ieder naar zijn eigen smaak luisteren. Het wordt natuurlijk wel vrij programmeerbaar voor als de 'Grote Merken' een nieuw modelletje op de markt zetten met zijn eigen klank. Eén knop mag er zeker niet ontbreken: MiFi....

Begint wel een beetje op Bram zijn woofert te lijken...
Science is no democracy

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Gehakte lamp
« Reactie #98 Gepost op: 11 maart 2017, 20:30:16 »
Ik denk dat je op dit forum prima een gesprekje kan voeren over hoe da's,versterkers,snoertjes etc, klinken.
Een ieder die aan dat gesprek deelneemt zal zijn zegje doen vanuit zijn kijk en kunde .
Dat is toch prima ?
Mooi dan hoeft er niemand weg of de mond gesnoerd.
Als dat in Veenendaal kan kan dat hier toch ook  ?

Ik hoor verschil tussen versterkers,dac's,snoeren etc.
Altijd en overal maar ik heb nog niet meegemaakt dat ik daarop 'aangevallen' werd.
Het is namelijk mijn waarheid maar als ik iemand die wel weet hoe zo'n ding werkt ga vertellen dat hij het niet snapt/doof is of wil zijn
is er een kans dat er wat steviger gereageerd wordt.

Op dit moment geniet ik van klasse d versterking,een dac van mijn iPad en een denon reciever als pre.
Audiofiel volkomen onverantwoord maar het gaat verbazend goed.




luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #99 Gepost op: 11 maart 2017, 20:33:57 »
[...] Ik kom al 12 jaar op fora als deze dus ik ben redelijk ingevoerd. En ik zou hier graag onbekommerd willen schrijven over van alles.
Kan ik me voorstellen. Ik stel dan ook voor dat je dat lekker gaat doen. De meesten kennen je zo onderhand wel dus niet alles hoeft steeds herhaald te worden.

Maar ja, een forum is er wel voor de gedachtewisseling. Dus je kunt vragen en/of opmerkingen verwachten bij alles wat je opschrijft. Zeker als daar een drukkend karakter achter zit. Daar wordt dan op gereageerd, zo werkt een forum. (anders zou het meer een blog worden)

Groet,
Jacco

Is er dan ook ruimte om met anderen over de klank van bijvoorbeeld dacs te praten? Of wordt dat gezien als een 'claim' die dan onmiddellijk af-gepavloft wordt?
Het onmiddellijk afserveren is sowieso geen gewenste reactie. Daar zal ook een argumentatie bij horen.

Maar om op je vraag terug te komen: natuurlijk is daar ruimte voor. Die zullen we moeten maken als die er nog niet was. Lezers zullen moeten begrijpen dat de beleving van een ander niet zomaar weg-gepavloft kan worden. Aan de andere kant moet je je als nieuwsbrenger ook niet meteen laten wegsturen door iemand die "Boe" roept. En van iemand die al meer dan 12 jaar in het vak zit, verwacht ik niet anders. (ik heb er inmiddels 14 jaar op zitten dus ik ken het klappen van de zweep onderhand ook wel)

En er hoeft ook niet meteen "Boe" geroepen te worden. Dit alles in het kader van "even aan elkaar wennen".

Groet,
Jacco

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Gehakte lamp
« Reactie #100 Gepost op: 11 maart 2017, 20:39:10 »
Getuigt Behringer op voorhand afserveren als zijnde inferieur niet van een meer vooringenomen instelling dan " ik sta open voor ieder objectief vastgesteld waargenomen verschil en ga me met dat waargenomen verschil als leidraad ogenblikkelijk beijveren voor onderzoek naar de oorzaken die dat verschil bewerkstelligen"?
De Behringer DAC van drie tientjes werd er door selfproclaimed golden ears niet uitgehaald als inferieur..
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #101 Gepost op: 11 maart 2017, 20:42:46 »
Jullie zijn toch geen wedstrijdje "wie kan de meeste vooringenomenheid ontdekken" aan het doen, he?

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Gehakte lamp
« Reactie #102 Gepost op: 11 maart 2017, 20:44:07 »
Ben ik even naar de Tefaf en moet terug al die reacties doorwerken.

Zolang je niet blind luistert, luister je altijd subjectief volgens mij.  De pure techneuten omdat ze er van overtuigd zijn dat  er geen verschillen hoorbaar zijn en mensen als Huub en ik omdat we de conclusie pas willen trekken na luisteren. Ik wil die meneer Ber wel een keer vragen voor een demo voor een paar mensen van dit forum. Met een lamp aan en uit lijkt me blind wel lastig. Met ogen dicht zie je immers ook licht.

Wat iets kost vind ik altijd lastig. Op de Tefaf zagen we een leuk bureautje en mijn dochter ging de prijs vragen: 67.000. Uiteindelijk wordt de prijs altijd bepaald door wat de gek ervoor geeft. Zelf heb ik nooit spijt van mijn (te kostbare) spullen gehad want ik doe er al lang mee en ik heb er ontzettend veel plezier van. Met mijn Thorens 160 van 50 gulden en inmiddels wat kleine aanpassingen ook trouwens. Geniet ervan is mijn devies.

Oh ja voor de zekerheid: mijn dochter heeft het bureautje maar niet gekocht :rofl:
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2017, 20:48:25 door Carl »

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Gehakte lamp
« Reactie #103 Gepost op: 11 maart 2017, 20:46:35 »
Kan het weer ontopic?
Ik weet nu nog steeds niks over die lamp!
The music sounds better, when you know who's playing it

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gehakte lamp
« Reactie #104 Gepost op: 11 maart 2017, 20:48:10 »
Mijn hobby is ook jouw hobby daarom delen we samen onze ervaring hier onder toezicht van leden / mods en lezers die hier belangstelling voor hebben.

Mijn dacje hoeft perse niet jouw dacje te zijn en zo kunnen we nog effe doorgaan maar ga niet lopen blaten als een schaap over een Behringer die je waarschijnlijk alleen bij naam kent of wellicht als ik hier niet over gepost had niet meer dan een merk voor je was geweest.

Voor de rest lees ik graag met zinvolle postings mee, no hard feelings.  ;)