Auteur Topic: Gehakte lamp  (gelezen 26908 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Gehakte lamp
« Reactie #75 Gepost op: 11 maart 2017, 17:40:12 »
Ik geloof dat de wereld van gehakt ( is niet meetbaar en je moet er kennelijk open voor staan) niet congruent is aan die van het proeven van wijn etc. De ingrediënten van wijn zijn vrij nauwkeurig meetbaar en verandering van stoffen geeft verandering van smaak. Overeenkomsten zijn er ook: wijnproevers die mét etiket prima konden vertellen wat de eigenschappen van wijn A en B waren maar die blind de bietenbrug op gingen.
Opvallend trouwens hoe vaak quantumfysica als kleerhanger wordt gebruikt voor zaken die buiten de normale waarneming zouden vallen terwijl het nog niet eens is vastgesteld dat de waarneming er überhaupt al was.
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2017, 17:43:14 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #76 Gepost op: 11 maart 2017, 18:12:51 »
Ik geloof dat de wereld van gehakt ( is niet meetbaar en je moet er kennelijk open voor staan) niet congruent is aan die van het proeven van wijn etc. De ingrediënten van wijn zijn vrij nauwkeurig meetbaar en verandering van stoffen geeft verandering van smaak. Overeenkomsten zijn er ook: wijnproevers die mét etiket prima konden vertellen wat de eigenschappen van wijn A en B waren maar die blind de bietenbrug op gingen.
Opvallend trouwens hoe vaak quantumfysica als kleerhanger wordt gebruikt voor zaken die buiten de normale waarneming zouden vallen terwijl het nog niet eens is vastgesteld dat de waarneming er überhaupt al was.

Het wijnproef-argument is wijn in oude zakken. Als argument zinloos want het is alleen geldig als het altijd fout gaat. Dus alleen geschikt om iets belachelijk te maken. Zo krijg je een forum wel vol, maar niet met info waar ik als hifi-liefhebber wat mee kan.

In plaats van altijd maar tegengas geven zou je ook een lijst kunnen maken van apparaten die wij als argeloze nietsweters zonder probleem kunnen gebruiken in een écht goede set. Dat moet je kunnen want je hebt al honderden apparaten onder handen gehad.  :)

De Sony TA370 is wat mij betreft reeds afgevallen. Bovendien is de markt verpest want ze staan allemaal bij Hififreak.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Gehakte lamp
« Reactie #77 Gepost op: 11 maart 2017, 18:31:59 »
Het wijnproef-argument is, in mijn optiek, zo valide als maar kan want er blijkt uit dat je een controlemiddel dient te hebben op de betrouwbaarheid van de waarneming en niet louter als uitgangspunt de stelling te hanteren dat de waarneming er is en al tien jaar stand houdt.
Schiet ik tekort als ik geen lijsten produceer van aan te schaffen apparaten? Daar zal ik eens over nadenken, voorlopig zie ik meer in het herstellen van apparaten die al meer dan tien jaar hun werkzaamheid hebben bewezen. ;)
An inability to grasp science is no argument against it....

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gehakte lamp
« Reactie #78 Gepost op: 11 maart 2017, 18:34:46 »
Kom eens naar een Behringer A500 luisteren Huib is nog geen gehakt in de buurt geweest my holy  shit dat klinkt man denk dat ik Jacco z,n advies opvolg.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #79 Gepost op: 11 maart 2017, 18:49:17 »
[...] zou je ook een lijst kunnen maken van apparaten die wij als argeloze nietsweters zonder probleem kunnen gebruiken in een écht goede set. [...]
Maar nu ga je de opzet vervormen, het is juist de bedoeling dat argeloze nietsweters daar zelf achter gaan komen. Het is immers hun set, hun beleving, hun keuze. Dat moet ook zo blijven.

Groet,
Jacco

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #80 Gepost op: 11 maart 2017, 19:19:37 »
[...] zou je ook een lijst kunnen maken van apparaten die wij als argeloze nietsweters zonder probleem kunnen gebruiken in een écht goede set. [...]
Maar nu ga je de opzet vervormen, het is juist de bedoeling dat argeloze nietsweters daar zelf achter gaan komen. Het is immers hun set, hun beleving, hun keuze. Dat moet ook zo blijven.

Groet,
Jacco

Toch lijken mensen als Be tweeter, Ruud13 en jij daar weinig plezier aan te beleven. Of liever gezegd, jullie lijken dat weinig serieus te nemen. Er hoeft maar te worden beweerd dat een versterker goed klinkt en jullie duiken er bovenop. Jaar in, jaar uit.

Daardoor is een goede discussie over de klank van versterkers uitgesloten. Al snel gaat het dan over de vraag of er wel een klankverschil kan zijn. Het is soms aandoenlijk om te zien dat mensen die de toorn vrezen van één van jullie iets zó vaag omschrijven dat er niets waardevols van overblijft.

Op deze manier leggen jullie het forum compleet plat. Erg jammer want op een forum moet het niet alleen gaan over hoe je iets deugdelijk kunt bevestigen maar ook hoe het klinkt.

En als mensen dan ook nog een behringer als tophifi beginnen aan te prijzen vrees ik voor het realiteitsgehalte. Een paar jaar geleden heb ik wat bezoekjes afgelegd bij leden en trof daar toch eigenlijk heel matige setjes aan. Omdat ze bijvoorbeeld vonden dat een dac van 25 euro goed genoeg was, terwijl er dan wel mooie speakers staan. Vreselijk.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gehakte lamp
« Reactie #81 Gepost op: 11 maart 2017, 19:29:23 »
[...] zou je ook een lijst kunnen maken van apparaten die wij als argeloze nietsweters zonder probleem kunnen gebruiken in een écht goede set. [...]
Maar nu ga je de opzet vervormen, het is juist de bedoeling dat argeloze nietsweters daar zelf achter gaan komen. Het is immers hun set, hun beleving, hun keuze. Dat moet ook zo blijven.

Groet,
Jacco

Toch lijken mensen als Be tweeter, Ruud13 en jij daar weinig plezier aan te beleven. Of liever gezegd, jullie lijken dat weinig serieus te nemen. Er hoeft maar te worden beweerd dat een versterker goed klinkt en jullie duiken er bovenop. Jaar in, jaar uit.

Daardoor is een goede discussie over de klank van versterkers uitgesloten. Al snel gaat het dan over de vraag of er wel een klankverschil kan zijn. Het is soms aandoenlijk om te zien dat mensen die de toorn vrezen van één van jullie iets zó vaag omschrijven dat er niets waardevols van overblijft.

Op deze manier leggen jullie het forum compleet plat. Erg jammer want op een forum moet het niet alleen gaan over hoe je iets deugdelijk kunt bevestigen maar ook hoe het klinkt.

En als mensen dan ook nog een behringer als tophifi beginnen aan te prijzen vrees ik voor het realiteitsgehalte. Een paar jaar geleden heb ik wat bezoekjes afgelegd bij leden en trof daar toch eigenlijk heel matige setjes aan. Omdat ze bijvoorbeeld vonden dat een dac van 25 euro goed genoeg was, terwijl er dan wel mooie speakers staan. Vreselijk.
Je spreekt in meervoud terwijl ik als only one de Behringer als een versterker omschrijf die doet wat het hoort te doen dus geen tita tovenaar ding met gehakt.

En voor de rest beleef jij de hobby anders als ik en dat mag maar maak er fabeltjeskrant verhalen van.  ;)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #82 Gepost op: 11 maart 2017, 19:34:34 »
Het gaat om de beleving, de suggestie die de apparatuur overbrengt. Niet hoe die klinkt, want dat doen ze niet. Of wel, en daar is dan discussie over die snel tot bruikbare conclusies kan komen.

Het maakt uiteindelijk geen ruk uit waar je naar luistert, als het je maar dat brengt waar je blij van wordt. Voor de een is dat dit en voor de ander is dat dat. Met uiteenlopende redenen soms.

Dit forum blijft graag met de benen op de grond en kijkt nuchter naar audio, of probeert dat te doen. Neerbuigende reactie naar bv een Behringer is natuurlijk niet welkom.

Groet,
Jacco

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #83 Gepost op: 11 maart 2017, 19:36:41 »
Je spreekt in meervoud terwijl ik als only one de Behringer als een versterker omschrijf die doet wat het hoort te doen dus geen tita tovenaar ding met gehakt.

En voor de rest beleef jij de hobby anders als ik en dat mag maar maak er fabeltjeskrant verhalen van.  ;)

Ik beleef mijn hobby inderdaad anders dus als jij tevreden bent met je behringer is dat prima. Ik hoop alleen dat je beseft dat het beter kan.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Gehakte lamp
« Reactie #84 Gepost op: 11 maart 2017, 19:38:58 »
[...] zou je ook een lijst kunnen maken van apparaten die wij als argeloze nietsweters zonder probleem kunnen gebruiken in een écht goede set. [...]
Maar nu ga je de opzet vervormen, het is juist de bedoeling dat argeloze nietsweters daar zelf achter gaan komen. Het is immers hun set, hun beleving, hun keuze. Dat moet ook zo blijven.

Groet,
Jacco

Toch lijken mensen als Be tweeter, Ruud13 en jij daar weinig plezier aan te beleven. Of liever gezegd, jullie lijken dat weinig serieus te nemen. Er hoeft maar te worden beweerd dat een versterker goed klinkt en jullie duiken er bovenop. Jaar in, jaar uit.

Daardoor is een goede discussie over de klank van versterkers uitgesloten. Al snel gaat het dan over de vraag of er wel een klankverschil kan zijn. Het is soms aandoenlijk om te zien dat mensen die de toorn vrezen van één van jullie iets zó vaag omschrijven dat er niets waardevols van overblijft.

Op deze manier leggen jullie het forum compleet plat. Erg jammer want op een forum moet het niet alleen gaan over hoe je iets deugdelijk kunt bevestigen maar ook hoe het klinkt.

En als mensen dan ook nog een behringer als tophifi beginnen aan te prijzen vrees ik voor het realiteitsgehalte. Een paar jaar geleden heb ik wat bezoekjes afgelegd bij leden en trof daar toch eigenlijk heel matige setjes aan. Omdat ze bijvoorbeeld vonden dat een dac van 25 euro goed genoeg was, terwijl er dan wel mooie speakers staan. Vreselijk.
HuubF, je lijkt wel erg vastgeroest te zitten in het plaatje 'Het kan alleen goed zijn als het duur is' en je laat daarbij ook geen ruimte voor de eigen beleving van de mensen. Waarschijnlijk zal jij mijn spulletjes ook ondermaats vinden maar dat boeit me totaal niet. Ik lach dan weer om jouw gehakt, hoop dat je daar ook geen moeite mee hebt.

Als je hier iets post kun je reactie verwachten, en al is dat nog zo heftig het is niet dodelijk. Als je dat niet kunt handelen moet je niets posten.

Een versterker moet gewoon versterken, als hij iets toevoegd of weglaat is het voor mij een 'kloteding'. En dat hoeft tegenwoordig helemaal niet zoveel geld te kosten.. Hetzelfde geld voor een DAC. Als je daar 15 jaar over na moet denken vraag ik me echt af waar je mee bezig bent...

Het is hier net de echte wereld: met het een ben je het eens, met het andere niet. Maar zolang niemand mij dwingt gehakt in mijn Needles te proppen vind ik het allemaal wel prima.

Bang ben ik overigens van niemand hier...
Science is no democracy

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Gehakte lamp
« Reactie #85 Gepost op: 11 maart 2017, 19:48:27 »
Ik open hififreaks, en zie ineens in pakweg 24 uur, over de 80 reacties over iets wat met gehakt te maken heeft. Een lamp notabene. ( die kende ik nog niet )
Dat was een hype een aantal jaren geleden op een ander forum. Wereldwijd deed het niks.
Ineens komt er iemand weer opdagen vanuit dat andere forum, die vooral dit fenomeen propageert. ( en over dac's, waar de afgelopen 20 jaar al alles over gezegd is  :D ),
Hififreaks was en is wars van voodoo wat als feit gepresenteerd word,..dat sprak me enorm aan.. beleving is ieders voor zich.
Ik doe altijd gekookte spinazie in mijn tri vista....buiten het feit dat het goed ruikt.....de klang!matige effecten zijn enorm.
Zelfs op de wc hoor ik nog stereo! ;D :swing:
The music sounds better, when you know who's playing it

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #86 Gepost op: 11 maart 2017, 19:49:36 »
[...] zou je ook een lijst kunnen maken van apparaten die wij als argeloze nietsweters zonder probleem kunnen gebruiken in een écht goede set. [...]
Maar nu ga je de opzet vervormen, het is juist de bedoeling dat argeloze nietsweters daar zelf achter gaan komen. Het is immers hun set, hun beleving, hun keuze. Dat moet ook zo blijven.

Groet,
Jacco

Toch lijken mensen als Be tweeter, Ruud13 en jij daar weinig plezier aan te beleven. Of liever gezegd, jullie lijken dat weinig serieus te nemen. Er hoeft maar te worden beweerd dat een versterker goed klinkt en jullie duiken er bovenop. Jaar in, jaar uit.

Daardoor is een goede discussie over de klank van versterkers uitgesloten. Al snel gaat het dan over de vraag of er wel een klankverschil kan zijn. Het is soms aandoenlijk om te zien dat mensen die de toorn vrezen van één van jullie iets zó vaag omschrijven dat er niets waardevols van overblijft.

Op deze manier leggen jullie het forum compleet plat. Erg jammer want op een forum moet het niet alleen gaan over hoe je iets deugdelijk kunt bevestigen maar ook hoe het klinkt.

En als mensen dan ook nog een behringer als tophifi beginnen aan te prijzen vrees ik voor het realiteitsgehalte. Een paar jaar geleden heb ik wat bezoekjes afgelegd bij leden en trof daar toch eigenlijk heel matige setjes aan. Omdat ze bijvoorbeeld vonden dat een dac van 25 euro goed genoeg was, terwijl er dan wel mooie speakers staan. Vreselijk.
HuubF, je lijkt wel erg vastgeroest te zitten in het plaatje 'Het kan alleen goed zijn als het duur is' en je laat daarbij ook geen ruimte voor de eigen beleving van de mensen. Waarschijnlijk zal jij mijn spulletjes ook ondermaats vinden maar dat boeit me totaal niet. Ik lach dan weer om jouw gehakt, hoop dat je daar ook geen moeite mee hebt.

Als je hier iets post kun je reactie verwachten, en al is dat nog zo heftig het is niet dodelijk. Als je dat niet kunt handelen moet je niets posten.

Een versterker moet gewoon versterken, als hij iets toevoegd of weglaat is het voor mij een 'kloteding'. En dat hoeft tegenwoordig helemaal niet zoveel geld te kosten.. Hetzelfde geld voor een DAC. Als je daar 15 jaar over na moet denken vraag ik me echt af waar je mee bezig bent...

Het is hier net de echte wereld: met het een ben je het eens, met het andere niet. Maar zolang niemand mij dwingt gehakt in mijn Needles te proppen vind ik het allemaal wel prima.

Bang ben ik overigens van niemand hier...

Het hoeft niet per sé duur te zijn, een goed bij elkaar gezocht setje kan ook best goedkoop vooral als je het tweedehands doet. Een beetje experimenteren loont want een kleine wijziging kan soms het verschil zijn tussen net niet en net wel genietbaar.

Ik vind het prima als mensen het niet met me eens zijn hoor. Ze komen alleen altijd met dezelfde verhalen en dat irriteert soms. Je moet toch ook een beetje kunnen praten over leuke apparatuur mét de mogelijkheid te omschrijven hoe het klinkt. Ik geloof niet zo in de mythe dat een versterker 'niet klinkt'. Zelfs denk ik dat fabrikanten er juist álles aan doen om apparaten verschillend te laten klinken. Marantz versterkers hebben bijvoorbeeld een duidelijke signatuur en de kwaliteit loopt op naarmate je meer betaalt. En Naim al helemaal, maar dat wordt dan inderdaad al gauw duur.

Dat je me verwijt dat ik geen ruimte laat voor de beleving van andere mensen is grappig. De discussies beginnen juist omdat mensen hier die ruimte niet geven door steeds commentaar te leveren.  ;D
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gehakte lamp
« Reactie #87 Gepost op: 11 maart 2017, 19:52:12 »
Je spreekt in meervoud terwijl ik als only one de Behringer als een versterker omschrijf die doet wat het hoort te doen dus geen tita tovenaar ding met gehakt.

En voor de rest beleef jij de hobby anders als ik en dat mag maar maak er fabeltjeskrant verhalen van.  ;)

Ik beleef mijn hobby inderdaad anders dus als jij tevreden bent met je behringer is dat prima. Ik hoop alleen dat je beseft dat het beter kan.
Dan mag ik aannemen dat jij de Behringer A500  in je set hebt gehad en daarna tot deze conclusie kwam.  ::)

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Gehakte lamp
« Reactie #88 Gepost op: 11 maart 2017, 19:54:24 »
[...] zou je ook een lijst kunnen maken van apparaten die wij als argeloze nietsweters zonder probleem kunnen gebruiken in een écht goede set. [...]
Maar nu ga je de opzet vervormen, het is juist de bedoeling dat argeloze nietsweters daar zelf achter gaan komen. Het is immers hun set, hun beleving, hun keuze. Dat moet ook zo blijven.

Groet,
Jacco

Toch lijken mensen als Be tweeter, Ruud13 en jij daar weinig plezier aan te beleven. Of liever gezegd, jullie lijken dat weinig serieus te nemen. Er hoeft maar te worden beweerd dat een versterker goed klinkt en jullie duiken er bovenop. Jaar in, jaar uit.

Daardoor is een goede discussie over de klank van versterkers uitgesloten. Al snel gaat het dan over de vraag of er wel een klankverschil kan zijn. Het is soms aandoenlijk om te zien dat mensen die de toorn vrezen van één van jullie iets zó vaag omschrijven dat er niets waardevols van overblijft.

Op deze manier leggen jullie het forum compleet plat. Erg jammer want op een forum moet het niet alleen gaan over hoe je iets deugdelijk kunt bevestigen maar ook hoe het klinkt.

En als mensen dan ook nog een behringer als tophifi beginnen aan te prijzen vrees ik voor het realiteitsgehalte. Een paar jaar geleden heb ik wat bezoekjes afgelegd bij leden en trof daar toch eigenlijk heel matige setjes aan. Omdat ze bijvoorbeeld vonden dat een dac van 25 euro goed genoeg was, terwijl er dan wel mooie speakers staan. Vreselijk.

Zeg huub, als jij vind dat sommige mensen hier het forum plat leggen,,,,,,wat kom je hier dan doen????
Blijf dan weg, als het je niet bevalt. ipv moeilijk te zitten doen, terwijl je door hebt, dat dit hier niet voor jou is.
Hoe moeilijk kan het zijn, pffff.
The music sounds better, when you know who's playing it

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #89 Gepost op: 11 maart 2017, 20:02:20 »
Het is vast hier ook iets voor Huub. We moeten even aan elkaar wennen. Dat moet wel van beide kanten komen.

Groet,
Jacco