Auteur Topic: Gehakte lamp  (gelezen 26866 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Gehakte lamp
« Reactie #30 Gepost op: 11 maart 2017, 10:48:59 »
Wat een bende ;D
I love vintage.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Gehakte lamp
« Reactie #31 Gepost op: 11 maart 2017, 11:05:56 »
Jemig.....
Science is no democracy

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Gehakte lamp
« Reactie #32 Gepost op: 11 maart 2017, 11:26:35 »
Als dit serieus je heilige graal is ben in je in mijn ogen rijp voor acute opname.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #33 Gepost op: 11 maart 2017, 11:33:29 »
Als er geld verdiend wordt aan persoonlijke ervaringen terwijl het algemeen bekend is dat juist die ervaringen twijfelachtig zijn qua oorzaak-gevolg, is er in mijn ogen sprake van een dubieuze handelswijze. Niet dat de ervaringen niet zouden kloppen, maar het is meer het winst maken over de rug van de luisteraar. Die tuint erin. Aan de andere kant is het natuurlijk prima als die beet genomen wil worden.

Overigens weet ik natuurlijk niet of de mensen achter deze bewuste lamp zelf weten dat het niet kan werken. Voor oplichting moet wel opzet in het spel zijn, dat weet ik in dit geval niet.

(woordspeling: als die lamp licht geeft, is er sprake van oplichting   ;) )

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Gehakte lamp
« Reactie #34 Gepost op: 11 maart 2017, 12:23:45 »
Luisteren bij gebruikers of beter nog lenen voordat je een kat in de zak koopt,maar misschien zit de kat er niet in en hoor je het ook :)
Je moet natuurlijk wel oppassen dat je niet tegen de lamp loopt, als je de boel oplicht ! :)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #35 Gepost op: 11 maart 2017, 13:05:23 »
Onderschat die gasten niet. Degenen die het verst zijn met 'gehakt' hebben een bijzonder en serieus geluid in huis. Je zou eens moeten gaan luisteren en dan oordelen. Niet gebruikelijk maar in dit geval wel zo handig.

Overigens vind ik dat verhaal van die lamp ook een beetje raar. Maar dat vond ik 8 jaar geleden van gehakt ook.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #36 Gepost op: 11 maart 2017, 13:15:40 »
Dat zij een serieus en bijzonder geluid in huis hebben, geloof ik graag. Maar dat het door gehakt oid komt, is regelrechte onzin. Altijd al geweest, is nu zo en zal ook altijd zo blijven. Punt.

Groet,
Jacco

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #37 Gepost op: 11 maart 2017, 14:51:04 »
Dat zij een serieus en bijzonder geluid in huis hebben, geloof ik graag. Maar dat het door gehakt oid komt, is regelrechte onzin. Altijd al geweest, is nu zo en zal ook altijd zo blijven. Punt.

Groet,
Jacco

Ik geloof best dat dat jouw mening is. Maar ik vind het erg onlogisch als mensen die er duidelijk kijk op hebben (anders zou hun set niet zo fantastisch klinken) zich al een jaar of 10 blind staren op iets wat helemaal niet werkt.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Gehakte lamp
« Reactie #38 Gepost op: 11 maart 2017, 15:02:37 »
Ik kan niet onderschrijven dat zo'n set werkelijk fantastisch klinkt.
Je logica over de jaren dat ze er mee bezig zijn snijdt ook geen hout, in mijn optiek. Je hebt ook mensen die tientallen jaren pendelen, waarzeggen of andere zaken beoefenen met alleen de subjectieve toetsing van de werking. ( ook de behandelaar van Sylvia Millecam is heden ten dage nog actief- en ook daar is het niet ondenkbaar dat hij volledig te goeder trouw werkt).
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2017, 15:14:19 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #39 Gepost op: 11 maart 2017, 15:12:04 »
Is een versterker die 10.000 euro kost ook oplichting ?

Of.....vanaf welke bedrag, mag ook over een kabel, DAC, speaker etc gaan, wordt het oplichting ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #40 Gepost op: 11 maart 2017, 15:16:16 »
Als er opzet in het spel is. Kan ook al bij 100 euro.

Groet,
Jacco

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Gehakte lamp
« Reactie #41 Gepost op: 11 maart 2017, 15:19:05 »
Is een versterker die 10.000 euro kost ook oplichting ?

Of.....vanaf welke bedrag, mag ook over een kabel, DAC, speaker etc gaan, wordt het oplichting ?

Gr. Hans

Da's lastig te zeggen, denk ik. Allemaal afhankelijk van o.a.
-over hoeveel verkochte exemplaren moeten de researchkosten worden uitgesmeerd?
-in welk land wordt er geassembleerd?
-wat zit er voor tussenhandel bij?
-hoe is de ondersteuning onder garantie?
om er maar een paar te noemen.
An inability to grasp science is no argument against it....

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #42 Gepost op: 11 maart 2017, 15:23:30 »
Ik kan niet onderschrijven dat zo'n set werkelijk fantastisch klinkt.

Beste Be Tweeter, dat heb je jaren geleden al onderschreven. Ik heb nogal een ijzeren forum-geheugen maar het lijstje van sets dat jij ooit goed vond kwam vrijwel overeen met het mijne. En de meeste waren 'gehakte' sets.

Je logica over de jaren dat ze er mee bezig zijn snijdt ook geen hout, in mijn optiek. Je hebt ook mensen die tientallen jaren pendelen, waarzeggen of andere zaken met alleen de subjectieve toetsing van de werking (ook de behandelaar van Sylvia Millecam is heden ten dage nog actief- en ook daar is het niet ondenkbaar dat hij volledig te goeder trouw werkt).

Jouw interpretatie van 'jaren bezig zijn' klopt niet. Ik bedoel ermee dat in al die jaren (10 inmiddels) er nooit iemand tot inkeer is gekomen. Ik heb ook nog steeds kurkjes en die werken volgens mij nog steeds prima. Jomanda heeft in die tijd slachtoffers geëist en heeft weldenkende mensen allang naar het rechte pad gejaagd.

Wat is trouwens de halfwaarderingstijd van suggestie? Mag je na 10 jaar niet op z'n minst zeggen dat suggestie ook zó sterk kan zijn dat je er gerust op kunt vertrouwen?

Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #43 Gepost op: 11 maart 2017, 15:25:08 »
Als er opzet in het spel is. Kan ook al bij 100 euro.

Groet,
Jacco

Opzet in de zin van: We maken het 10.000 euro en we weten dat het eigenlijk 100 euro kost ?

Volgens mij heb jij (Jacco) ooit eens een berekening gemaakt voor/van een technisch goed functionerende versterker. 800 euro als ik me niet vergis ?

Het zit hem voor mij meer in de achterliggende gedachte van de ontwerper(s) van spullen. Die zijn ws overtuigd van de gedachte dat hun versterker/dac etc het beter doet dan een willekeurige andere en dat dit komt doordat....

Dan zou het geen oplichting zijn ? Of is de prijs voor jullie medebepalend om iets als oplichting te bestempelen ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #44 Gepost op: 11 maart 2017, 15:34:44 »
Als er opzet in het spel is. Kan ook al bij 100 euro.

Groet,
Jacco

Opzet in de zin van: We maken het 10.000 euro en we weten dat het eigenlijk 100 euro kost ?

Volgens mij heb jij (Jacco) ooit eens een berekening gemaakt voor/van een technisch goed functionerende versterker. 800 euro als ik me niet vergis ?

Het zit hem voor mij meer in de achterliggende gedachte van de ontwerper(s) van spullen. Die zijn ws overtuigd van de gedachte dat hun versterker/dac etc het beter doet dan een willekeurige andere en dat dit komt doordat....

Dan zou het geen oplichting zijn ? Of is de prijs voor jullie medebepalend om iets als oplichting te bestempelen ?

Gr. Hans
Voor mij is de prijs niet van belang, wel dat het een prijs heeft. De verkoper weet van zijn product dat het niet deugt of dat het hetzelfde is als een alternatief, veel goedkoper, product.

Als de verkoper er zelf heilig in gelooft, is het natuurlijk geen oplichting. Ook als de prijs opgedreven wordt door marktwerking is het geen oplichting.

Je zou het naïef (of misschien iets anders) als de verkoper geen antwoorden wil geven op inhoudelijke vragen. Zwijgen wordt door ondergetekende als een vorm van agressie beschouwd. Als een verkoper geen antwoord kan geven, is dat overigens ook prima. Maar dat zal altijd in een we-blijven-wel-in-gesprek toestand moeten zijn. Zo komt er hopelijk begrip en kunnen we weer verder.

Groet,
Jacco