Auteur Topic: Gehakte lamp  (gelezen 26878 keer)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Gehakte lamp
« Reactie #15 Gepost op: 10 maart 2017, 22:19:17 »
Ik snap er helemaal niets van. Voor mij is het voodoo (cq onzin/oplichterij/geneuzel/etc).

Groet,
Jacco
Voodoo is toch met naalden?
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #16 Gepost op: 10 maart 2017, 22:27:11 »
Ik snap er helemaal niets van. Voor mij is het voodoo (cq onzin/oplichterij/geneuzel/etc).

Groet,
Jacco
Voodoo is toch met naalden?
Ook. Acupunctuur ook. Heb ik ook ooit eens gedaan. Totdat die wonderdokter mij ging mededelen dat het met mij niet ging werken, ik zou er niet in geloven... Jaja, lag het nog aan mij ook! De prutser.

Groet,
Jacco

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Gehakte lamp
« Reactie #17 Gepost op: 10 maart 2017, 22:40:33 »
Ik snap er helemaal niets van. Voor mij is het voodoo (cq onzin/oplichterij/geneuzel/etc).

Groet,
Jacco
Voodoo is toch met naalden?
Ook. Acupunctuur ook. Heb ik ook ooit eens gedaan. Totdat die wonderdokter mij ging mededelen dat het met mij niet ging werken, ik zou er niet in geloven... Jaja, lag het nog aan mij ook! De prutser.

Groet,
Jacco

Toen heb je aan hem de wet van ohm uitgelegd of wat, die werkt immers wel ;D
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Gehakte lamp
« Reactie #18 Gepost op: 10 maart 2017, 22:43:46 »
Precies hetzelfde werd mij ooit verteld bij een groene-stift-demo. "Ja maar jij wilt er ook niet in geloven!"
An inability to grasp science is no argument against it....

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #19 Gepost op: 10 maart 2017, 22:45:41 »
Ik snap er helemaal niets van. Voor mij is het voodoo (cq onzin/oplichterij/geneuzel/etc).

Groet,
Jacco
Voodoo is toch met naalden?
Ook. Acupunctuur ook. Heb ik ook ooit eens gedaan. Totdat die wonderdokter mij ging mededelen dat het met mij niet ging werken, ik zou er niet in geloven... Jaja, lag het nog aan mij ook! De prutser.

Groet,
Jacco

Toen heb je aan hem de wet van ohm uitgelegd of wat, die werkt immers wel ;D
Poging gedaan, maar de glazige blik was voor mij het teken dat ik mijn tijd beter aan iets anders kon gaan besteden. Heb daarna nog iets met koperen bollen gedaan oid. Weet het al niet meer.

Bleek uiteindelijk gewoon een huidaandoening te zijn. Met dank aan de gewone wetenschap.

Groet,
Jacco

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Gehakte lamp
« Reactie #20 Gepost op: 10 maart 2017, 22:51:55 »
 ;D

Ik was eens sprakeloos nadat ik iemand een verkoper compliment maakte over de speakers die ik zojuist had gehoord op een audioshow.
Hij vertelde me dat de speakers nog niet echt optimaal klonken want de speakers en kabels waren nog niet gewend aan de ruimte waar ze in stonden.
Daar gaat nl meestal wel een week of twee overheen.
Ik heb maar vriendelijk wat geknikt en maakte me uit de voeten.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #21 Gepost op: 10 maart 2017, 22:53:04 »
Precies hetzelfde werd mij ooit verteld bij een groene-stift-demo. "Ja maar jij wilt er ook niet in geloven!"
En in jouw geval klopte dat ook, schat ik zo in. Maar misschien ook niet, weet ik eigenlijk niet.

Die taferelen ken ik nog, moest met een Stabilo 318 als ik me niet vergis? Dat was de tijd dat ik in Rotterdam afstudeerde bij opperhoofd John van de Sluis. En testen met zwart. En met cd's met een afgeschuinde kant. Ook met groen en zwart. Jaja, dat waren nog eens tijden.

Die paar leesfouten meer of minder, ach: wordt gewoon netjes gecorrigeerd. Dus who cares anyway?

Groet,
Jacco
« Laatst bewerkt op: 10 maart 2017, 22:58:16 door dekkersj »

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #22 Gepost op: 10 maart 2017, 23:10:36 »
Precies hetzelfde werd mij ooit verteld bij een groene-stift-demo. "Ja maar jij wilt er ook niet in geloven!"
En in jouw geval klopte dat ook, schat ik zo in. Maar misschien ook niet, weet ik eigenlijk niet.

Die taferelen ken ik nog, moest met een Stabilo 318 als ik me niet vergis? Dat was de tijd dat ik in Rotterdam afstudeerde bij opperhoofd John van de Sluis. En testen met zwart. En met cd's met een afgeschuinde kant. Ook met groen en zwart. Jaja, dat waren nog eens tijden.

Die paar leesfouten meer of minder, ach: wordt gewoon netjes gecorrigeerd. Dus who cares anyway?

Ik weet dat je op het lab hebt gewerkt. Dat is de kraamkamer van veel mooie dingen dus ik neem je oordeel heus wel serieus. Maar het blijft toch raar dat jij vindt dat we al een jaar of 10 klaar zijn terwijl ik een dac heb waar iemand 15 jaar mee bezig is geweest om zoveel mogelijk fouten te elimineren. Wie kan mij zeggen dat jij gelijk hebt en hij niet?
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #23 Gepost op: 10 maart 2017, 23:17:52 »
Precies hetzelfde werd mij ooit verteld bij een groene-stift-demo. "Ja maar jij wilt er ook niet in geloven!"
En in jouw geval klopte dat ook, schat ik zo in. Maar misschien ook niet, weet ik eigenlijk niet.

Die taferelen ken ik nog, moest met een Stabilo 318 als ik me niet vergis? Dat was de tijd dat ik in Rotterdam afstudeerde bij opperhoofd John van de Sluis. En testen met zwart. En met cd's met een afgeschuinde kant. Ook met groen en zwart. Jaja, dat waren nog eens tijden.

Die paar leesfouten meer of minder, ach: wordt gewoon netjes gecorrigeerd. Dus who cares anyway?

Ik weet dat je op het lab hebt gewerkt. Dat is de kraamkamer van veel mooie dingen dus ik neem je oordeel heus wel serieus. Maar het blijft toch raar dat jij vindt dat we al een jaar of 10 klaar zijn terwijl ik een dac heb waar iemand 15 jaar mee bezig is geweest om zoveel mogelijk fouten te elimineren. Wie kan mij zeggen dat jij gelijk hebt en hij niet?
Wat is er nu belangrijker? Dat ik gelijk heb of dat jij lekker kan genieten van een mooie DAC? Of dat hij gelijk heeft?

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Gehakte lamp
« Reactie #24 Gepost op: 10 maart 2017, 23:25:49 »
Ik ken iemand die helemaal in Gehakt is en de lamp heeft. Ik ga er wel eens luisteren en koppel dat wel terug. Op Audiofreak is er een topic.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #25 Gepost op: 11 maart 2017, 00:02:07 »
Precies hetzelfde werd mij ooit verteld bij een groene-stift-demo. "Ja maar jij wilt er ook niet in geloven!"
En in jouw geval klopte dat ook, schat ik zo in. Maar misschien ook niet, weet ik eigenlijk niet.

Die taferelen ken ik nog, moest met een Stabilo 318 als ik me niet vergis? Dat was de tijd dat ik in Rotterdam afstudeerde bij opperhoofd John van de Sluis. En testen met zwart. En met cd's met een afgeschuinde kant. Ook met groen en zwart. Jaja, dat waren nog eens tijden.

Die paar leesfouten meer of minder, ach: wordt gewoon netjes gecorrigeerd. Dus who cares anyway?

Ik weet dat je op het lab hebt gewerkt. Dat is de kraamkamer van veel mooie dingen dus ik neem je oordeel heus wel serieus. Maar het blijft toch raar dat jij vindt dat we al een jaar of 10 klaar zijn terwijl ik een dac heb waar iemand 15 jaar mee bezig is geweest om zoveel mogelijk fouten te elimineren. Wie kan mij zeggen dat jij gelijk hebt en hij niet?
Wat is er nu belangrijker? Dat ik gelijk heb of dat jij lekker kan genieten van een mooie DAC? Of dat hij gelijk heeft?

Groet,
Jacco

Mooi antwoord.  ;)
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #26 Gepost op: 11 maart 2017, 00:03:47 »
Ik ken iemand die helemaal in Gehakt is en de lamp heeft. Ik ga er wel eens luisteren en koppel dat wel terug. Op Audiofreak is er een topic.

Moet je doen, het zou je zo maar kunnen verbazen.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Gehakte lamp
« Reactie #27 Gepost op: 11 maart 2017, 07:26:34 »
De mens kent vele vormen van geloof en het kan je (audio) leven wel verrijken.
Oplichten is ook een van die aardige eigenschappen van de mens dus hou wel je hoofd erbij .
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Gehakte lamp
« Reactie #28 Gepost op: 11 maart 2017, 09:58:08 »
Wanneer is het oplichting?
Het zijn persoonlijke ervaringen.
Bij de een werkt het en bij de ander niet,zo ook met gehakt kurk en olie en zelfs flesjes met vloeistof die je over de cd smeerde.
Ik zal de lamp nooit kopen omdat ik er niet in geloof,een tijdje geleden was ik bij iemand waar de lamp aanstond tijdens het luisteren.
Op mijn verzoek werd de lamp uitgeschakeld er veranderde niets aan het geluid vervolgens werd de lamp weer ingeschakeld en dat veranderde weer niets aan het geluid.
De gebruiker hoorde wel verschil.
Waarom maken mensen zich zo druk als zij niet de suggestieve impulsen krijgen die anderen wel krijgen.
Luisteren bij gebruikers of beter nog lenen voordat je een kat in de zak koopt,maar misschien zit de kat er niet in en hoor je het ook :)
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #29 Gepost op: 11 maart 2017, 10:25:49 »
Sommige dingen doen ertoe en sommigen niet.  Dat uitgangspunt is sterk persoonlijk.

M.b.t. het onderstaande kan ik niks maar wellicht is het voor een ander een eindstation.



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.