Auteur Topic: Gehakte lamp  (gelezen 26937 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #60 Gepost op: 11 maart 2017, 16:20:36 »
Is dit een site voor paranormale zaken of is dit een audiosite ?

Als je dat moet vragen dan heeft een antwoord geen zin.  ;D

Zou een mooie zijn voor een ander topic...

Gr. Hans
De discussie roept bij mij dit soort vragen op (en dat is mijn beleving).

En dat staat je vrij natuurlijk....maar je hebt helemaal geen vraag over wat voor een forum dit is...toch ? Je wilt volgens mij aangeven dat deze discussie hier niet gevoerd moet worden ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Gehakte lamp
« Reactie #61 Gepost op: 11 maart 2017, 16:22:03 »
Ik zeg niet dat de discussie hier niet gevoerd mag worden, maar ik geef mijn beleving daarbij weer.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #62 Gepost op: 11 maart 2017, 16:24:58 »
Wat is je beleving dan ? Toch niet de vraag die je stelde ?

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #63 Gepost op: 11 maart 2017, 16:33:56 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je schept ruimte door te zeggen dat het buiten tot nu toe bekende fysica staat....vervolgens geen ruimte in geen invloed. Per definitie geldt dan voor de nu bekende fysica en het daardoor niet kunnen verklaren van invloed...toch ?

Gr. Hans
Je moet dan inderdaad gaan aannemen dat er nog nieuwe natuurkunde ontdekt moet gaan worden die de huidige wereld deels schrapt en de ontstane hiaten herschrijft. Hoe groot zou die kans zijn, denk je?

Mwah, ik heb vorig jaar een ouwe-lullencursus kwantummechanica gevolgd en er is nog veel te ontdekken hoor! Maar daar gaat het me niet om. Waarom zou het denkraam, het domein voor zaken als gehakt per sé moeten passen binnen wat jij als mogelijk beschouwt? Voor jouzelf is dat logisch, dat mag. Maar dat beperkt het tot jouw mening. Er zijn zat technici die het niet met jou eens zijn. En jij zal het niet met hun eens zijn. Dat maakt het voor mij lastig om zo maar uit te gaan van wat jij vindt.

Mijn domein is dan ook meer de belevingswereld. Dat is overigens een volkomen normale wereld want daar wordt ook wijn geproefd, oliebollen met elkaar vergeleken, huizen gekocht en ja ook geluid beoordeeld. In die niet-technische boze buitenwereld moet wel veel goed gaan want we zijn nog steeds niet uitgestorven. En in die wereld vinden wij het weer gek dat mensen 10 (!) jaar iets bestrijden wat je in die tijd heel gemakkelijk zelf had kunnen ervaren.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #64 Gepost op: 11 maart 2017, 16:35:26 »
Je vergeet vrouwen m'n Huub.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #65 Gepost op: 11 maart 2017, 16:35:36 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je schept ruimte door te zeggen dat het buiten tot nu toe bekende fysica staat....vervolgens geen ruimte in geen invloed. Per definitie geldt dan voor de nu bekende fysica en het daardoor niet kunnen verklaren van invloed...toch ?

Gr. Hans
Je moet dan inderdaad gaan aannemen dat er nog nieuwe natuurkunde ontdekt moet gaan worden die de huidige wereld deels schrapt en de ontstane hiaten herschrijft. Hoe groot zou die kans zijn, denk je?

Groet,
Jacco

Eerlijk gezegd geen idee. Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig mensen zijn die hier een goed antwoord op kunnen geven...als ze dat al kunnen (zeker als ze de kans groot achten)...dan hebben ze vast al geachten en ideeën hierover. Dus je vraagt het aan de verkeerde.

Zelf ben/was ik in de veronderstelling dat jij deze kans zou uitsluiten..maar gezien wat je schrijft acht je het niet onmogelijk. En dat verrast me.

Gr. Hans
Oh zo, ja inderdaad. Uitsluiten kan ik het op basis van logica niet. Dat doe ik dan ook niet. (ik denk wel dat die kans heul klein is  8) )

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gehakte lamp
« Reactie #66 Gepost op: 11 maart 2017, 16:37:54 »
Voor mij persoonlijk 5 pagina,s audio verveling en waarschijnlijk zullen er nog velen volgen.

Een mens moet toch wat, maar doe vooral je best en maak van je hart geen moordkuil.  :bleh:  zwaaizwaai

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #67 Gepost op: 11 maart 2017, 16:42:12 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je schept ruimte door te zeggen dat het buiten tot nu toe bekende fysica staat....vervolgens geen ruimte in geen invloed. Per definitie geldt dan voor de nu bekende fysica en het daardoor niet kunnen verklaren van invloed...toch ?

Gr. Hans
Je moet dan inderdaad gaan aannemen dat er nog nieuwe natuurkunde ontdekt moet gaan worden die de huidige wereld deels schrapt en de ontstane hiaten herschrijft. Hoe groot zou die kans zijn, denk je?

Groet,
Jacco

Eerlijk gezegd geen idee. Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig mensen zijn die hier een goed antwoord op kunnen geven...als ze dat al kunnen (zeker als ze de kans groot achten)...dan hebben ze vast al geachten en ideeën hierover. Dus je vraagt het aan de verkeerde.

Zelf ben/was ik in de veronderstelling dat jij deze kans zou uitsluiten..maar gezien wat je schrijft acht je het niet onmogelijk. En dat verrast me.

Gr. Hans
Oh zo, ja inderdaad. Uitsluiten kan ik het op basis van logica niet. Dat doe ik dan ook niet. (ik denk wel dat die kans heul klein is  8) )

Groet,
Jacco

Mooi dat je het nog open houdt...hoe klein de kans ook mag zijn een kans is een kans.

Het roept voor mij dan wel weer een vervolg gedachte op. Als het uitgangspunt logica is dan zou jij het gehakt gebeuren dus ook vanuit diemogelijkheid kunnen benaderen dat de invloed wel bestaat.Hoe klein die kans ook is.... ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #68 Gepost op: 11 maart 2017, 16:49:06 »
Voor mij persoonlijk 5 pagina,s audio verveling en waarschijnlijk zullen er nog velen volgen.

Een mens moet toch wat, maar doe vooral je best en maak van je hart geen moordkuil.  :bleh:  zwaaizwaai

Je hoeft het toch niet te lezen?  :think:
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #69 Gepost op: 11 maart 2017, 16:50:40 »
Hoe verveeld ben je als je in een verveelde discussie gaat reageren ?  ;D

Weer een mooie voor dat andere topic...

Gr. Hans

Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Gehakte lamp
« Reactie #70 Gepost op: 11 maart 2017, 16:55:43 »
Volwassen mannen en hun hobby.  :cheer:

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #71 Gepost op: 11 maart 2017, 16:58:44 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je schept ruimte door te zeggen dat het buiten tot nu toe bekende fysica staat....vervolgens geen ruimte in geen invloed. Per definitie geldt dan voor de nu bekende fysica en het daardoor niet kunnen verklaren van invloed...toch ?

Gr. Hans
Je moet dan inderdaad gaan aannemen dat er nog nieuwe natuurkunde ontdekt moet gaan worden die de huidige wereld deels schrapt en de ontstane hiaten herschrijft. Hoe groot zou die kans zijn, denk je?

Groet,
Jacco

Eerlijk gezegd geen idee. Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig mensen zijn die hier een goed antwoord op kunnen geven...als ze dat al kunnen (zeker als ze de kans groot achten)...dan hebben ze vast al geachten en ideeën hierover. Dus je vraagt het aan de verkeerde.

Zelf ben/was ik in de veronderstelling dat jij deze kans zou uitsluiten..maar gezien wat je schrijft acht je het niet onmogelijk. En dat verrast me.

Gr. Hans
Oh zo, ja inderdaad. Uitsluiten kan ik het op basis van logica niet. Dat doe ik dan ook niet. (ik denk wel dat die kans heul klein is  8) )

Groet,
Jacco

Mooi dat je het nog open houdt...hoe klein de kans ook mag zijn een kans is een kans.

Het roept voor mij dan wel weer een vervolg gedachte op. Als het uitgangspunt logica is dan zou jij het gehakt gebeuren dus ook vanuit diemogelijkheid kunnen benaderen dat de invloed wel bestaat.Hoe klein die kans ook is.... ;D

Gr. Hans
De logica gebiedt mij die uit te sluiten, want het is zo gesteld indertijd. Waar ik wel degelijk rekening mee moet houden is de mogelijkheid tot de onverwachte derde mogelijkheid. Daarmee kun ju nu niet aantonen dat het bestaat, maar meer dat je de mogelijkheid niet uitsluit dat het in de toekomst wel zou kunnen.

Dat is een heel smalle basis, maar goed het is er wel eentje. En goed dat we die hebben kunnen beschrijven. Zo gaat het steeds beter  :claps:

Groet,
Jacco

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #72 Gepost op: 11 maart 2017, 17:00:42 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je schept ruimte door te zeggen dat het buiten tot nu toe bekende fysica staat....vervolgens geen ruimte in geen invloed. Per definitie geldt dan voor de nu bekende fysica en het daardoor niet kunnen verklaren van invloed...toch ?

Gr. Hans
Je moet dan inderdaad gaan aannemen dat er nog nieuwe natuurkunde ontdekt moet gaan worden die de huidige wereld deels schrapt en de ontstane hiaten herschrijft. Hoe groot zou die kans zijn, denk je?

Mwah, ik heb vorig jaar een ouwe-lullencursus kwantummechanica gevolgd en er is nog veel te ontdekken hoor! Maar daar gaat het me niet om. Waarom zou het denkraam, het domein voor zaken als gehakt per sé moeten passen binnen wat jij als mogelijk beschouwt? Voor jouzelf is dat logisch, dat mag. Maar dat beperkt het tot jouw mening. Er zijn zat technici die het niet met jou eens zijn. En jij zal het niet met hun eens zijn. Dat maakt het voor mij lastig om zo maar uit te gaan van wat jij vindt.

Mijn domein is dan ook meer de belevingswereld. Dat is overigens een volkomen normale wereld want daar wordt ook wijn geproefd, oliebollen met elkaar vergeleken, huizen gekocht en ja ook geluid beoordeeld. In die niet-technische boze buitenwereld moet wel veel goed gaan want we zijn nog steeds niet uitgestorven. En in die wereld vinden wij het weer gek dat mensen 10 (!) jaar iets bestrijden wat je in die tijd heel gemakkelijk zelf had kunnen ervaren.
De belevingswereld, dat is een mooi domein. Daar past gehakt wat mij betreft ook prima in, sterker nog: het hoort daar mi zelfs thuis.

Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #73 Gepost op: 11 maart 2017, 17:01:09 »
Precies...we (in de breedste zin van het woord) hebben wel wat geleerd in de afgelopen jaren.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #74 Gepost op: 11 maart 2017, 17:11:37 »
Blijft toch een beetje ingewikkelde manier om te zeggen dat je het maar bullshit vind maar goed. Vroeger zouden we ruzie hebben gekregen maar nu hebben we een genoegelijk uurtje beleefd.

Ik ben nu trouwens wel erg benieuwd naar die lamp. Ze hebben het er al heel lang over en die Theo is een serieuze kerel.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)