Auteur Topic: Gehakte lamp  (gelezen 26842 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Gehakte lamp
« Reactie #45 Gepost op: 11 maart 2017, 15:36:34 »
Hoi Huub,
Ik heb toen een paar gehakte sets bezocht vanwege de toenmalige verhalen omtrent het fenomeen. Ik heb daarbuiten andere sets gehoord waar ik meer van ondersteboven was alleen schrijf ik er bijna nooit over.

Ik vind het een denkfout wanneer je voor jezelf denkt te kunnen  uitmaken welke zaken wél of niet werkzaam zijn, een objectieve vaststelling van enige werking is mij altijd welkom ( meneer Blondlot en alle religies minus mogelijk ééntje indachtig)
Ook de aanname dat suggestie een halfwaardetijd zou hebben die zich aan jouw regels zou houden zou ik als valkuilerig betitelen.
.
An inability to grasp science is no argument against it....

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #46 Gepost op: 11 maart 2017, 15:40:36 »

Als de verkoper er zelf heilig in gelooft, is het natuurlijk geen oplichting. Ook als de prijs opgedreven wordt door marktwerking is het geen oplichting.

Groet,
Jacco

Helder...

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #47 Gepost op: 11 maart 2017, 15:44:00 »

Je zou het naïef (of misschien iets anders) als de verkoper geen antwoorden wil geven op inhoudelijke vragen. Zwijgen wordt door ondergetekende als een vorm van agressie beschouwd. Als een verkoper geen antwoord kan geven, is dat overigens ook prima. Maar dat zal altijd in een we-blijven-wel-in-gesprek toestand moeten zijn. Zo komt er hopelijk begrip en kunnen we weer verder.

Groet,
Jacco

Ik begrijp wat je schrijft...alleen ben ik het niet eens met het moeten.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #48 Gepost op: 11 maart 2017, 15:46:49 »
Hoi Huub,
Ik heb toen een paar gehakte sets bezocht vanwege de toenmalige verhalen omtrent het fenomeen. Ik heb daarbuiten andere sets gehoord waar ik meer van ondersteboven was alleen schrijf ik er bijna nooit over.

Dat klopt, jij bepaalt zelf waarover je schrijft. Ik zit anders in elkaar, als ik iets interessants beleef op hifi gebied schrijf ik het op. Dat maakt mij naar jou toe wel eens wat ongeduldig.

De discussie ging toen over de vraag wat wijzelf goed klinkende sets vonden. Ik had er een stuk of 5 en jij ook. Voor zover ik me kan herinneren kwamen er 3 overeen. Volgens mij hadden we het toen over goede sets in absolute zin, niet alleen gehakt. Ik had er ongetwijfeld een set van een collega bijstaan die gehakt ook onzin vindt maar wel een fantastische set heeft.

Ik vind het een denkfout wanneer je voor jezelf denkt te kunnen  uitmaken welke zaken wél of niet werkzaam zijn, een objectieve vaststelling van enige werking is mij altijd welkom (meneer Blondlot en alle religies minus mogelijk ééntje indachtig).
Ook de aanname dat suggestie een halfwaardetijd zou hebben die zich aan jouw regels zou houden zou ik als valkuilerig betitelen.

In de afgelopen 10 jaar hebben we heel veel hypes gehad die allemaal weer voorbij getrokken zijn. Gehakt bleef. Hoe komt het toch dat je daar zo tegen bent. Alleen omdat je het niet kunt rijmen?
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #49 Gepost op: 11 maart 2017, 15:51:00 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #50 Gepost op: 11 maart 2017, 16:05:52 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je probeert altijd met toevoegingen als 'punt uit' en 'per definitie' enig gewicht aan je mening te geven. Mag natuurlijk maar een mening is maar een mening.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #51 Gepost op: 11 maart 2017, 16:08:51 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je schept ruimte door te zeggen dat het buiten tot nu toe bekende fysica staat....vervolgens geen ruimte in geen invloed. Per definitie geldt dan voor de nu bekende fysica en het daardoor niet kunnen verklaren van (eventuele) invloed...toch ?

Gr. Hans

eventuele toegevoegd
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2017, 16:13:21 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #52 Gepost op: 11 maart 2017, 16:11:03 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je probeert altijd met toevoegingen als 'punt uit' en 'per definitie' enig gewicht aan je mening te geven. Mag natuurlijk maar een mening is maar een mening.
In dit geval is het logica: als iets zich per definitie buiten een domein bevindt, zal het erbinnen zich niet begeven. Daarmee heeft het geen invloed op het domein dat beschouwd wordt. Waar het wel invloed op heeft, is hetgeen buiten het domein. Dat zou zomaar suggestie of beleving (of hoe je het dan ook wil noemen) kunnen zijn.

Groet,
Jacco

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Gehakte lamp
« Reactie #53 Gepost op: 11 maart 2017, 16:13:26 »
Is dit een site voor paranormale zaken of is dit een audiosite ?

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Gehakte lamp
« Reactie #54 Gepost op: 11 maart 2017, 16:14:06 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je probeert altijd met toevoegingen als 'punt uit' en 'per definitie' enig gewicht aan je mening te geven. Mag natuurlijk maar een mening is maar een mening.
In dit geval is het logica: als iets zich per definitie buiten een domein bevindt, zal het erbinnen zich niet begeven. Daarmee heeft het geen invloed op het domein dat beschouwd wordt. Waar het wel invloed op heeft, is hetgeen buiten het domein. Dat zou zomaar suggestie of beleving (of hoe je het dan ook wil noemen) kunnen zijn.

Groet,
Jacco

Ligt het er niet een beetje aan wat je als 'het domein' beschouwt?
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #55 Gepost op: 11 maart 2017, 16:14:47 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je schept ruimte door te zeggen dat het buiten tot nu toe bekende fysica staat....vervolgens geen ruimte in geen invloed. Per definitie geldt dan voor de nu bekende fysica en het daardoor niet kunnen verklaren van invloed...toch ?

Gr. Hans
Je moet dan inderdaad gaan aannemen dat er nog nieuwe natuurkunde ontdekt moet gaan worden die de huidige wereld deels schrapt en de ontstane hiaten herschrijft. Hoe groot zou die kans zijn, denk je?

Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #56 Gepost op: 11 maart 2017, 16:14:53 »
Is dit een site voor paranormale zaken of is dit een audiosite ?

Als je dat moet vragen dan heeft een antwoord geen zin.  ;D

Zou een mooie zijn voor een ander topic...

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Gehakte lamp
« Reactie #57 Gepost op: 11 maart 2017, 16:17:49 »
Is dit een site voor paranormale zaken of is dit een audiosite ?

Als je dat moet vragen dan heeft een antwoord geen zin.  ;D

Zou een mooie zijn voor een ander topic...

Gr. Hans
De discussie roept bij mij dit soort vragen op (en dat is mijn beleving).

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Gehakte lamp
« Reactie #58 Gepost op: 11 maart 2017, 16:18:28 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je probeert altijd met toevoegingen als 'punt uit' en 'per definitie' enig gewicht aan je mening te geven. Mag natuurlijk maar een mening is maar een mening.
In dit geval is het logica: als iets zich per definitie buiten een domein bevindt, zal het erbinnen zich niet begeven. Daarmee heeft het geen invloed op het domein dat beschouwd wordt. Waar het wel invloed op heeft, is hetgeen buiten het domein. Dat zou zomaar suggestie of beleving (of hoe je het dan ook wil noemen) kunnen zijn.

Groet,
Jacco

Ligt het er niet een beetje aan wat je als 'het domein' beschouwt?
Dat werd toen ook afgebakend: de huidige natuurkunde. Dat betekent dus dat de geluidsgolven niet worden aangetast => geen verandering.

Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Gehakte lamp
« Reactie #59 Gepost op: 11 maart 2017, 16:18:52 »
Het is ook niet te rijmen, dat is op groen al eens vastgesteld. Het staat buiten alle tot nu toe bekende fysica, het heeft dus helemaal geen invloed. Per definitie.

Groet,
Jacco

Je schept ruimte door te zeggen dat het buiten tot nu toe bekende fysica staat....vervolgens geen ruimte in geen invloed. Per definitie geldt dan voor de nu bekende fysica en het daardoor niet kunnen verklaren van invloed...toch ?

Gr. Hans
Je moet dan inderdaad gaan aannemen dat er nog nieuwe natuurkunde ontdekt moet gaan worden die de huidige wereld deels schrapt en de ontstane hiaten herschrijft. Hoe groot zou die kans zijn, denk je?

Groet,
Jacco

Eerlijk gezegd geen idee. Ik denk eerlijk gezegd dat er weinig mensen zijn die hier een goed antwoord op kunnen geven...als ze dat al kunnen (zeker als ze de kans groot achten)...dan hebben ze vast al geachten en ideeën hierover. Dus je vraagt het aan de verkeerde.

Zelf ben/was ik in de veronderstelling dat jij deze kans zou uitsluiten..maar gezien wat je schrijft acht je het niet onmogelijk. En dat verrast me.

Gr. Hans
« Laatst bewerkt op: 11 maart 2017, 16:21:35 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software