Auteur Topic: Ook maar aan de sub...  (gelezen 15876 keer)

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: Ook maar aan de sub...
« Reactie #30 Gepost op: 10 maart 2017, 22:27:54 »
Ja ... ook ik was verbaasd met de mark alpair wat het kan produceren. Maar het is het transmissie systeem die hem eruit laat rollen al pompend of niet. Heb bij Hififreak ook meerdere keren gezeten in de juiste akoestiek en of het nou de lullige visaton was van een tientje of de ietswat duurdere omnes audio ... onder de juiste condities werkt het.

Ando als jij een dual bandpass kist maakt en daarin zie ik 2 mogelijkheden ;

1 woofers naast elkaar en poort in het midden. Maakt de kist wel groot.

2 woofers achter elkaar en een slakkenhuis model.Dan kun je aardig wat laag produceren in huis. Dus persoonlijk zou ik me niet druk maken over de frequentie.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.449
  • Lid van de Adam's family
Re: Ook maar aan de sub...
« Reactie #31 Gepost op: 10 maart 2017, 22:29:01 »
Heb er twee oorspronkelijk van Bryston power hier beneden staan en krijg geregeld van boven op mijn sodemieter dat ze uit het bed bonkt van de bassen.

Groet,
Jacco
Ja, ze zijn geweldig. Daarom wil ik ze ook eens proberen met een 2-weg systeem. Misschien wordt het helemaal niets maar ben gewoon erg nieuwsgierig...

Wil het nog proberen met een ambient tweeter aan de achterkant off axis
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Ook maar aan de sub...
« Reactie #32 Gepost op: 10 maart 2017, 23:04:53 »
Wellicht een overbodige tip, maar je zou ook eens in de kelder van Correct kunnen kijken. Daar staat een kar met allemaal losse woofers. Koen heeft daar toen na mijn tip vier 10" klipsch woofers weggehaald voor €15,- per stuk.
Alsjeblieft.... Ik heb nog een setje woofers op de plank liggen die een maatje groter zijn maar waar ik de specs nog eens van uit moet zoeken. En nog een setje FRS8 en een bouwtekening van Hififreak. En ook nog een compleet 2-weg setje van Visaton met een dome-tweeter, 10cm woofer en een filter die ik eigenlijk eens in een needle-behuizing wil stoppen. Eerst maar eens wat onderdelen opmaken...
Maar in elk geval wel bedankt voor het meedenken, wordt gewaardeerd!

Haha, most welcome  ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.067
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Ook maar aan de sub...
« Reactie #33 Gepost op: 11 maart 2017, 08:58:04 »
Ja ... ook ik was verbaasd met de mark alpair wat het kan produceren. Maar het is het transmissie systeem die hem eruit laat rollen al pompend of niet. Heb bij Hififreak ook meerdere keren gezeten in de juiste akoestiek en of het nou de lullige visaton was van een tientje of de ietswat duurdere omnes audio ... onder de juiste condities werkt het.

Het werkt nog steeds.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.