Auteur Topic: Recensie Anders  (gelezen 10763 keer)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
« Laatst bewerkt op: 04 februari 2017, 20:41:09 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Recensie Anders
« Reactie #1 Gepost op: 04 februari 2017, 21:44:34 »
Goed verwoord, bedankt voor de link!

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Recensie Anders
« Reactie #2 Gepost op: 04 februari 2017, 22:24:21 »
Inderdaad goed verwoord. Denk ook dat het niet alleen geldt voor audio maar voor alle onderwerpen en zaken die zoal besproken worden. Iedereen kan tegenwoordig voor journalist spelen en een mening spuien op het www. Of die mening op waarheid berust is wat anders, sceptisch zijn is geen verkeerde opvatting.
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Recensie Anders
« Reactie #3 Gepost op: 05 februari 2017, 10:48:12 »
Ja, mooi stukkie tekst.
Ik kan me er goed in vinden.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Recensie Anders
« Reactie #4 Gepost op: 05 februari 2017, 20:31:29 »
Idem.
Ook al mogen ze dat bescheiden setje hier best neerzetten.
Daar spelen je achter-achter-kleinkinderen later nog mee.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Recensie Anders
« Reactie #5 Gepost op: 05 februari 2017, 21:41:35 »
Mooi verwoord.
I love vintage.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Recensie Anders
« Reactie #6 Gepost op: 22 februari 2017, 16:29:10 »
En of het allemaal zo klopt? Ik ben toevallig net de Luister uit 1974 aan het lezen en zie daar een aanbieding van een Thorens 125 van f 760 en doe daar een beetje fatsoenlijk element bij en dan was je f 1000 kwijt.  Dat was veel geld in die tijd en zeker als je daar bij betrekt dat er veel van werden gemaakt en de kostprijs dus relatief laag was. Voor de Quad 33/303 vroegen ze f 1039 in de aanbieding en volgens collega Luister recensent en nu Quad reviseur Armand van Ommeten konden de onderdelen bij Quad niet goedkoop genoeg zijn. Commercieel was die van Hessen wel een handige jongen trouwens : hield de prijzen hoog en is er behoorlijk mee binnengelopen. Maar als ik moest kiezen tussen mijn Conrad Johnson of mijn Quad 33/303 of 34/306 zou ik het wel weten. En mijn geliefde door Ruud gereviseerde 33/303 is echt niet zo goed als een versterker die nu vergelijkbaar kost want dan zit je rond de 2000 euro. En dat geldt met name voor de voorversterker.

De onafhankelijkheid van de Luister redactie toen neem ik ook met een korreltje zout. In de recensies wordt voortdurend gerefereerd aan produkten van Transtec en Audioscipt die ruim adverteerden en persoonlijk bevriend waren met meneer Kool. Overigens verder wel goede journalistiek, goede schrijver ook. Waar je bij lezing van zijn artikelen ook op moet letten is dat hij uitsluitend luisterde naar klassieke muziek. Rock en jazz stellen toch weer andere eisen.

Dat metingen hun nut hebben, daar heeft Aart van de Wal zeker een punt. Aan de andere kant kan ik me niet voorstellen dat de huidige versterkers niet goed meten en dan gaat het inderdaad alleen om wat ze doen in een set. Bij recensies van platenspelers lijkt meten me wel weer goed. Wat ik zo hoor aan huidige platenspelers, vertrouw ik het niet allemaal. Oh ja, ik ben blij om te horen dat volgens deze oude rot een paar condensatoren er toe doen. Laat Jacco het maar niet lezen :neenee:

Ik denk, dat een goede recensie een product moet plaatsen in zijn omgeving en de lezer moet uitdagen te gaan luisteren. Uiteindelijk moet hij/zij ermee leven. In die zin ben ik het met Aart eens.



« Laatst bewerkt op: 22 februari 2017, 18:34:54 door Carl »

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Recensie Anders
« Reactie #7 Gepost op: 12 april 2017, 21:07:46 »
Mooi geschreven allemaal.
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Recensie Anders
« Reactie #8 Gepost op: 12 april 2017, 21:14:26 »
[...]Bij recensies van platenspelers lijkt meten me wel weer goed. Wat ik zo hoor aan huidige platenspelers, vertrouw ik het niet allemaal. Oh ja, ik ben blij om te horen dat volgens deze oude rot een paar condensatoren er toe doen. Laat Jacco het maar niet lezen :neenee:
[...]
Waarom denk je dat ik specifiek voor styroflex condensatoren heb gekozen bij mijn laatste MM voorversterker?

Groet,
Jacco

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Recensie Anders
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2017, 12:49:06 »
Recensie door Aart van der Wal over de huidige stand der recensies

Leuk zinnetje in de tekst: 'Zo kon het gebeuren dat ik na de luistertest niet zo tevreden was, terwijl bij metingen bleek dat de op zich uitstekende fabrieksspecificatie op alle essentiële punten zelfs ruim werd overtroffen, met onder meer vervormingscijfers tot ver achter de komma.'.  worship1
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Recensie Anders
« Reactie #10 Gepost op: 14 april 2017, 13:00:21 »
Recensie door Aart van der Wal over de huidige stand der recensies

Leuk zinnetje in de tekst: 'Zo kon het gebeuren dat ik na de luistertest niet zo tevreden was, terwijl bij metingen bleek dat de op zich uitstekende fabrieksspecificatie op alle essentiële punten zelfs ruim werd overtroffen, met onder meer vervormingscijfers tot ver achter de komma.'.  worship1

Voordat ik een verkeerde aanname doe; Waarom is dat zinnetje in jouw optiek leuk?

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Recensie Anders
« Reactie #11 Gepost op: 14 april 2017, 14:17:17 »
Recensie door Aart van der Wal over de huidige stand der recensies

Leuk zinnetje in de tekst: 'Zo kon het gebeuren dat ik na de luistertest niet zo tevreden was, terwijl bij metingen bleek dat de op zich uitstekende fabrieksspecificatie op alle essentiële punten zelfs ruim werd overtroffen, met onder meer vervormingscijfers tot ver achter de komma.'.  worship1

Voordat ik een verkeerde aanname doe; Waarom is dat zinnetje in jouw optiek leuk?

Groet, Mark

Het zinnetje staat wat verloren in de tekst en geeft iets prijs.
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Recensie Anders
« Reactie #12 Gepost op: 14 april 2017, 14:30:38 »
Ik bekijk het zo, de cijfers m.b.t. een breedbander kloppen ook van geen kant maar het klinkt hemels.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

HuubF

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 406
  • Het is een mening, hoor!
Re: Recensie Anders
« Reactie #13 Gepost op: 14 april 2017, 14:40:28 »
Ik bekijk het zo, de cijfers m.b.t. een breedbander kloppen ook van geen kant maar het klinkt hemels.   8)

Zeker als je een 400 watt Bryston op zet!  zwaaizwaai
Roon Rock server, Atoll ST300 Sig, Neumann KH420, Silent Angel N8, Roon met Tidal, Audioquest Niagara 1200, Atlas en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Audiolamp)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Recensie Anders
« Reactie #14 Gepost op: 14 april 2017, 14:41:48 »
Inderdaad, ook op de 14B slaat zo'n breedbander geen gek figuur.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.