Auteur Topic: Wetenschappelijk onderzoek.  (gelezen 3887 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Wetenschappelijk onderzoek.
« Gepost op: 18 januari 2017, 13:59:41 »
In het NRC van gisteren las ik dat de UVA een onderzoek gedaan heeft naar het leven Jihad vrouwen. Dit soort onderzoeken wordt ook gebruikt door het OM bij terugkeerders om te bepalen of ze in de fout zijn gegaan. De uitvoering van het UVA onderzoek  is gedaan door een antropologe die onder een schuilnaam 18000 reacties op Marocce.nl heeft gegeven waaruit het blijkt dat ze een extremist is. Kennelijk is ze ook betrokken bij "Moslims in dialoog". Deze groep intimideert gematigde Moslims. De begeleiders van dit onderzoek doen deze feiten makkelijk af.

Het is niet de eerste keer dat gerommeld zo niet gerotzooid wordt met wetenschappelijke onderzoeken. Als iets het stempel wetenschappelijk krijgt mag toch verwacht worden dat dit het werkelijk ook is en het is tijd voor sancties tegen broddelaars.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2017, 14:01:52 door Carl »

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2017, 16:28:12 »
Als je het zo stelt zouden alle verkopers van Audio voodoo meuk ook berecht moeten worden.... Er worden namelijk beloftes gedaan welke niet gestoeld zijn op enig wetenschappelijk onderzoek en probeert men de subjecten onder valse voorwendselen tot een aanschaf van hun product  te verlokken. Wetenschappers kunnen net zo goed oplichters zijn. Het zijn af en toe ook net mensen. Of ben ik nu erg kort door de bocht?!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2017, 16:37:38 »
Wetenschappelijk onderzoek is natuurlijk wel iets anders als reclame. Daar heb je een reclamecodecommissie voor. In GB is daar diverse keren met succes over audio voodoo geklaagd.Als iets het predikaat wetenschappelijk onderzoek draagt mag dat aan de toets der kritiek voldoen. Overigens is de nickname van de antropologe "zuster Aicha". Ik heb daarop gezocht en Volgens mij is het een bekeerlinge die met een moslim getrouwd is en vervolgens gematigde moslims de maat neemt.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #3 Gepost op: 18 januari 2017, 16:45:11 »
Welke sancties had je in gedachte tegen frauderende onderzoekers, Carl ?


luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #4 Gepost op: 18 januari 2017, 18:26:36 »
Certificeren. Dan stel je een aantal kwaliteitseisen op en als je je daar niet aan houdt is de instelling het certificaat kwijt en mag het onderzoek niet meer als wetenschappelijk worden aangemerkt. Koppel daaraan dat subsidie alleen gegeven kan worden aan een instituut met een geldig certificaat. Probleem gelijk opgelost. We moeten af van dat vrijblijvende gedoe.

jaap

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.349
  • dik tevreden met dunne vliezen
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #5 Gepost op: 18 januari 2017, 18:49:51 »
Haha  ja dan kan meer dan de helft van alle medicijnen de prullebak in.. Onee.. de chemische afvalbak in, sorrie.
Als we het hebben over een slager die zn eigen vlees keurt dan is deze bedrijfstak toch wel de kampioen.
Pioneer, Philips 104, Onkyo D, Harman Kardon, Magnepan, Alesys, 2x REL.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #6 Gepost op: 18 januari 2017, 19:29:32 »
Je kunt ook gewoon overal vraagtekens bij zetten en het weerbericht als de meest betrouwbare column beschouwen. Een artikel gepubliceerd zonder de relevante statistische grootheden die erbij horen, is niet veel meer dan een roddelrubriek.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #7 Gepost op: 18 januari 2017, 20:04:20 »
En toch is het als wetenschappelijk artikel gepubliceerd Jacco en daar is waartegen ageer.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #8 Gepost op: 18 januari 2017, 20:11:07 »
Tsja... van die kranten heb ik al jaren geen bladzijde meer gelezen. Zou jij ook kunnen overwegen. Of het gewoon beschouwen als proza.

Zoals eerder vermeld: als er geen relevante cijfers bij gepubliceerd worden, is het niet meer dan zooi.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #9 Gepost op: 19 januari 2017, 17:30:36 »
Tsja... van die kranten heb ik al jaren geen bladzijde meer gelezen. Zou jij ook kunnen overwegen. Of het gewoon beschouwen als proza.

Groet,
Jacco

Beter beperkt nieuws dan geen nieuws Jacco. In maart kunnen we weer kiezen en ik zal me dan weer ergens op moeten baseren. Hoe doe jij dat dan?

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #10 Gepost op: 19 januari 2017, 18:02:14 »
Tsja... van die kranten heb ik al jaren geen bladzijde meer gelezen. Zou jij ook kunnen overwegen. Of het gewoon beschouwen als proza.

Groet,
Jacco

Beter beperkt nieuws dan geen nieuws Jacco. In maart kunnen we weer kiezen en ik zal me dan weer ergens op moeten baseren. Hoe doe jij dat dan?
Hoe wil je je keuze op drijfzand baseren ?

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #11 Gepost op: 19 januari 2017, 18:37:05 »
Tsja... van die kranten heb ik al jaren geen bladzijde meer gelezen. Zou jij ook kunnen overwegen. Of het gewoon beschouwen als proza.

Groet,
Jacco

Beter beperkt nieuws dan geen nieuws Jacco. In maart kunnen we weer kiezen en ik zal me dan weer ergens op moeten baseren. Hoe doe jij dat dan?
In dit geval wordt het in de schoot geworpen wat je allemaal niet moet stemmen. Informatievoorziening is wat mij betreft dan ook meer wat ze doen ipv wat er geschreven wordt of wat ze ze zelf zeggen. Dat geldt dan vanaf zeg een jaar voor verkiezingstijd, wat ze nu vertellen is sowieso onzin.

Bovendien ben ik ronduit ontevreden over wat er nu zit, dus dat valt ook allemaal af.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #12 Gepost op: 19 januari 2017, 21:10:56 »
Wat er nu zit zal wel niet zo terugkomen, maar ik deel je mening Jacco. Ik vind onze nieuwsgaring verder geen drijfzand Jan. De NRC en het Financieel Dagblad vind ik eigenlijk best goed.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #13 Gepost op: 19 januari 2017, 23:04:19 »
Wat er nu zit zal wel niet zo terugkomen, maar ik deel je mening Jacco. Ik vind onze nieuwsgaring verder geen drijfzand Jan. De NRC en het Financieel Dagblad vind ik eigenlijk best goed.
Ik bedoel de politiek Carl !

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Wetenschappelijk onderzoek.
« Reactie #14 Gepost op: 20 januari 2017, 12:40:12 »
Ik denk dat NL een zeer goed bestuurd land is. Het is natuurlijk wel een auto die 1 op 6 loopt terwijl 1 op 12 tegenwoordig wel haalbaar is. Maar de meeste andere landen doen het veel slechter. Einstein zei eens dat er geen simpele oplossingen zijn voor complexe problemen want anders waren het geen complexe problemen. Alle politieke bestuurlijke problemen zijn complex alleen al omdat we in klein land met veel mensen leven en er daarom tal van conflicterende belangen zijn.Er zijn veel mensen die zeggen dat ze het beter kunnen, maar als ze al in de politiek gaan valt dat vies tegen