Auteur Topic: Het B&O topic  (gelezen 8227 keer)

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Het B&O topic
« Reactie #15 Gepost op: 20 januari 2017, 19:50:51 »
Als je een beetje kijkt naar wat ze gedaan hebben is het in ieder geval wel een bedrijf dat vanuit visie altijd z'n eigen plan getrokken heeft. Dat op zich vind ik al bewonderenswaardig.

Uiteindelijk denk ik dat ik dat je toch wel flink betaalt voor het uiterlijk. Ik zit nu bv. te kijken naar hun Beolab 19 subwoofer. De afwerking van de B&O is mi echt bizar strak. Je zou bijna zeggen dat hij van een andere planeet komt:







Ik ben zelf niet zo gevoelig voor uiterlijk design van speakers, en smaak is persoonlijk maar ik vind dit echt wel extreem vet qua design/afwerking. Naar alle waarschijnlijkheid is het erg kostbaar om zoiets te designen, de materialen te vinden en het te vervaardigen. Daar betaal je gewoon voor. Maar daar is op zich niets mis mee. Ze onderscheiden zich mi wel sterk in een markt waarin dat niet erg gemakkelijk is.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2017, 22:01:03 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Het B&O topic
« Reactie #16 Gepost op: 20 januari 2017, 20:14:39 »
Vandaag 10 stuks BeoVox CX100 opgehaald, bijna twintig jaar geleden aan dezelfde persoon nieuw verkocht. Wordt waarschijnlijk conusrandjes vervangen en een beetje oppoetsen.
« Laatst bewerkt op: 20 januari 2017, 20:16:26 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Het B&O topic
« Reactie #17 Gepost op: 20 januari 2017, 20:22:53 »
en aan de bouwkwaliteit te zien kunnen ze dan weer 20 jaar mee  :P
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Het B&O topic
« Reactie #18 Gepost op: 20 januari 2017, 20:31:51 »
Ondanks het feit, dat ik B&O qua vormgeving wel iets vind hebben, ben ik nooit een echte liefhebber van de dit merk geweest. B&O was qua vormgeving (en zeker in de jaren zestig van de vorige eeuw) best revolutionair. Toch sprak die "gladde" vormgeving mij niet zo aan en ik hield bijvoorbeeld in de jaren zestig (en nog steeds) meer van de Spartaanse Quad apparatuur dan van de fraai gevormde B&O objecten.
Mijn eerste fabrieksversterker in 1968 was een Arena F210 van de Deense concurrent van B&O, t.w. Hede Nielsen´s Fabriker A/S in Horsen, Denemarken. Deze fabriek brandde later tot de grond toe af.

Leuk, die Arena's. Diverse vrienden en kennissen hadden die versterker in m'n studietijd in Groningen en ze klonken erg lekker op o.a. de Kef Cresta en Arena speakers. Ik heb zelf nog een paar Arena speakers in m'n werkplaats.
B&O altijd erg mooi en uniek gevonden qua design, maar ze waren voor mij net iets te duur in de vorige eeuw en ik vond het feit dat je in de draaitafels niet een willekeurig element kon plaatsen onoverkomelijk. Ik was dol op de Shure V15-II.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Het B&O topic
« Reactie #19 Gepost op: 20 januari 2017, 20:47:00 »
Ik vind die sub ook helemaal geweldig qua design. Zou ik hier zo neerzetten, twee ook nog wel zelfs!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Het B&O topic
« Reactie #20 Gepost op: 20 januari 2017, 21:43:43 »
en aan de bouwkwaliteit te zien kunnen ze dan weer 20 jaar mee  :P
De behuizing is van geëxtrudeerd aluminium, de frontjes zijn ingelijmd geperst staal. De achterzijde lijkt dan wat lullig van plastic maar ik heb het nog nooit horen rammelen.
De frontjes zijn opgespannen op plastic raampjes die wel willen breken maar die waren ook van eind jaren '80.
Deze zijn wat nieuwer. Van de week een setje verkocht, witgespoten en zwarte frontjes, zagen er superstrak uit.
An inability to grasp science is no argument against it....

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Het B&O topic
« Reactie #21 Gepost op: 27 januari 2017, 17:31:50 »
Ik vind eigenlijk utilistische apparatuur wel het mooiste. In die zin wel een Quad fan oude stijl. Toch zou ik het nu niet zo vlug meer kopen - beetje TV merk (maar je weet nooit bij me).

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Het B&O topic
« Reactie #22 Gepost op: 07 april 2017, 16:26:06 »
Ik heb nu B&O audio in de auto en ik ben die bevalt wel ok, maar niet super.

Het klinkt zeker wel gedetailleerd in relatie tot m'n vorige auto's (zeker gedetailleerder dan bv. het Bose systeem dat ik in m'n vorige auto had) maar het geluid is wat scherp/penetrant. Ik vind het erg prettig om 30 minuten naar te luisteren, maar niet prettig om er langer dan 30-45 min naar te luisteren.

Qua detail is het ook wel relatief. Als ik ik 's ochtends n de auto stap klinkt het zeker wel gedetailleerd, maar als ik bv. in het weekend eerst achter de Geithains of Neumanns zit te luisteren en dan in de auto stap dan klinkt de B&O wolkerig/vaag en eveneens scherp. Heb het idee dat scherp geluid ook wel snel gedetailleerder lijkt dan het uiteindelijk is (dat had ik nl. ook met de Genelec 8040's die ik een tijdje in m'n woonkamer gebruikt heb).

Maar v.w.b. automotive-audio; ik denk dat het in een auto wel erg lastig is om het geluid echt goed te krijgen. Maar los daaravn, als geluid scherp/vermoeiend is (zoals bij m'n huidige B&O car-audio) dan vind ik dat wel een nadeel.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Het B&O topic
« Reactie #23 Gepost op: 07 april 2017, 16:57:53 »
Ik heb nu B&O audio in de auto en ik ben die bevalt wel ok, maar niet super.

Het klinkt zeker wel gedetailleerd in relatie tot m'n vorige auto's (zeker gedetailleerder dan bv. het Bose systeem dat ik in m'n vorige auto had) maar het geluid is wat scherp/penetrant. Ik vind het erg prettig om 30 minuten naar te luisteren, maar niet prettig om er langer dan 30-45 min naar te luisteren.

Qua detail is het ook wel relatief. Als ik ik 's ochtends n de auto stap klinkt het zeker wel gedetailleerd, maar als ik bv. in het weekend eerst achter de Geithains of Neumanns zit te luisteren en dan in de auto stap dan klinkt de B&O wolkerig/vaag en eveneens scherp. Heb het idee dat scherp geluid ook wel snel gedetailleerder lijkt dan het uiteindelijk is (dat had ik nl. ook met de Genelec 8040's die ik een tijdje in m'n woonkamer gebruikt heb).

Maar v.w.b. automotive-audio; ik denk dat het in een auto wel erg lastig is om het geluid echt goed te krijgen. Maar los daaravn, als geluid scherp/vermoeiend is (zoals bij m'n huidige B&O car-audio) dan vind ik dat wel een nadeel.


Dat valt ook wel mee..... alleen heeft dat ook weer een kostenplaatje
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Het B&O topic
« Reactie #24 Gepost op: 08 april 2017, 00:10:44 »
Volgens mij is dit B&O systeem (A4 2017) momenteel een vd betere standaard pro audio oplossingen in het premium segment.

Ik denk ook wel dat het beter kan (en dat dat idd wel duurder zal zijn), maar welk systeem je ook hebt in de auto, de lokatie is altijd naadje.. De tweeters zitten mesestal in de spijlen, (wat nog wel ok is), de midranges (als die er uberhaubt zijn) zitten altijd in de deur (met je knie in de sweetspot ) en/of in het dashboard (reflecteert via de voorruit), de bass speakers blazen tegen je onderbeen en de sub(s) (als uberhaubt aanwezig) liggen ergens onder de achterbank.

Automotive-audio blijft wel behelpen naar mijn mening..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Het B&O topic
« Reactie #25 Gepost op: 11 juli 2017, 18:05:28 »
In de A6 heb je trouwens optioneel een 8400 euro B&O audio systeem. Iets zegt me dat die ws wel beter is. Maar ik moet zeggen dat ik met het B&O systeem in de A4 na een tijdje gebruik wel content ben.

Ik had het hoog en laag wat teruggedraaid en vond hem wat vermoeiend. Nu ik hem weer 'recht' heb staan (niet recht dus) heb ik daar geen last meer van. Het zal de mid zijn dus..
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2017, 18:06:59 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.