Auteur Topic: "gehakte" tegel op bezoek.na  (gelezen 44060 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #45 Gepost op: 13 januari 2017, 08:48:33 »
Er is weinig moed voor nodig om iets te proberen wat buiten het begaande pad ligd of je moet bang zijn dat ze je voor gek verklaren,zo belangrijk is het allemaal niet. Het is voor een aantal mensen onderdeel van hun hobby.

Klopt.  Sommigen zullen me gek verklaren dat ik veel geïnvesteerd heb in mijn versterkers.  Op rationele gronden is dat zelfs geen gekke gedachte, alleen brengt me dit wel meer hobbyplezier/speelvreugde.  Daar draait het voor mij om


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #46 Gepost op: 13 januari 2017, 10:03:51 »
Er is weinig moed voor nodig om iets te proberen wat buiten het begaande pad ligd of je moet bang zijn dat ze je voor gek verklaren,zo belangrijk is het allemaal niet. Het is voor een aantal mensen onderdeel van hun hobby.

Klopt.  Sommigen zullen me gek verklaren dat ik veel geïnvesteerd heb in mijn versterkers.  Op rationele gronden is dat zelfs geen gekke gedachte, alleen brengt me dit wel meer hobbyplezier/speelvreugde.  Daar draait het voor mij om
Voor deze hobby moet je een beetje gek zijn Henk.  ;D

Aan mij wordt ook gevraagd wat moet je er allemaal mee, met als antwoord: Altijd beter dan oude vrouwtjes beroven.  :evil:

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #47 Gepost op: 13 januari 2017, 10:42:54 »
Ondertussen ben ik best benieuwd naar de indrukken van Carl.

Groeten...

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #48 Gepost op: 13 januari 2017, 10:59:05 »
Ik ga het vandaag weer eens proberen. Ik had woensdag een set gehoord waar de LS veel verder uit elkaar stonden dan bij mij. Ben ik gisteren mee wezen experimenteren. Was nogal wat werk. Ik heb net de set aangezet en ga direct weer luisteren. En als het allemaal klopt ga ik met de tegel aan de gang. Ik had wel de idee dat het wat doet. De vraag is of het sop de kool waard is.


Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #49 Gepost op: 13 januari 2017, 12:50:15 »
Als je in de luidspreker driehoek zit en je hebt stilte om je heen, hoor je echt alles. De tegel lijkt toch wel een subtiele verbetering op te leveren.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #50 Gepost op: 13 januari 2017, 13:05:05 »
Ik denk dat "stilte om je heen" het grote verschil is en iets doet. De extra aandacht die je er nu aan besteed om te luisteren heeft ook een positief effect. Nee, ik denk niet dat het de tegel op zich is maar het hele "gedoe" er omheen. Die extra aandacht hoort bij de hobby, hobby is sowieso iets positiefs anders heb je het niet.
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2017, 13:39:34 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #51 Gepost op: 13 januari 2017, 13:37:09 »
Als je in de luidspreker driehoek zit en je hebt stilte om je heen, hoor je echt alles. De tegel lijkt toch wel een subtiele verbetering op te leveren.

Bij "lijkt" betwijfel ik altijd mijn eigen waarneming, vroeger schafte ik op basis daarvan van alles aan.
Vanwege overtuiging deed ik dan weer nagenoeg alles van de hand.

Het is er, of niet. Bij twijfel niet inhalen.

Groet, Mark  :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #52 Gepost op: 13 januari 2017, 14:22:39 »
Als je in de luidspreker driehoek zit en je hebt stilte om je heen, hoor je echt alles. De tegel lijkt toch wel een subtiele verbetering op te leveren.

Bij "lijkt" betwijfel ik altijd mijn eigen waarneming, vroeger schafte ik op basis daarvan van alles aan.
Vanwege overtuiging deed ik dan weer nagenoeg alles van de hand.

Het is er, of niet. Bij twijfel niet inhalen.

Groet, Mark  :)
Het is maar wat je wenst te geloven !

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #53 Gepost op: 13 januari 2017, 14:47:41 »
Het lijkt wel of het marginaal "softer" klinkt. Ik kan me voorstellen dat het bij een overbriljant systeem heilzaam werkt. Voor mij is het dus geen verbetering denk ik. In die zin ben ik het tegenovergestelde van Marcus. Er moet veel water door de Waal stromen voordat ik iets koop  zwaaizwaai

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #54 Gepost op: 13 januari 2017, 14:49:21 »
Ik denk dat "stilte om je heen" het grote verschil is en iets doet. De extra aandacht die je er nu aan besteed om te luisteren heeft ook een positief effect. Nee, ik denk niet dat het de tegel op zich is maar het hele "gedoe" er omheen. Die extra aandacht hoort bij de hobby, hobby is sowieso iets positiefs anders heb je het niet.

Ik ben het zeker deels met je eens wat stilte betreft. Maar goed hij gaat er naar een plaatkant weer uit en dan doet het toch iets.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #55 Gepost op: 13 januari 2017, 18:00:39 »
Carl,

Waar heb je de tegel geplaatst?

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #56 Gepost op: 13 januari 2017, 19:20:11 »
Als je in de luidspreker driehoek zit en je hebt stilte om je heen, hoor je echt alles. De tegel lijkt toch wel een subtiele verbetering op te leveren.

Ik lees hiervoor een post dat je je ook speakers verzet hebt.

Als je 2 variabelen verandert kun je het resultaat niet maarzo aan 1 van die 2 toewijzen Carl..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #57 Gepost op: 13 januari 2017, 22:48:18 »
Ik heb gisteren de LS verzet en vandaag met de tegel gespeeld MAW.

De tegel zit onder het Rack Marcus.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #58 Gepost op: 14 januari 2017, 07:51:20 »
Ja precies :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #59 Gepost op: 14 januari 2017, 12:33:01 »
We gaan ons toch niet druk maken of Carl wel zuiver aan het testen is he... Zo ernstig is het ook allemaal weer niet.
Science is no democracy