Auteur Topic: "gehakte" tegel op bezoek.na  (gelezen 43803 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #15 Gepost op: 11 januari 2017, 15:04:33 »
Vanwaar toch die behoefte om alle audiovarianten van het Ouijabord te exploreren?  Een experiment om te zien of het placebo-effect door training nog te versterken is? Een andere logische verklaring lijkt me nauwelijks mogelijk...

Mijn ervaring met al die hulpmiddelen in mijn eigen set waren in ieder geval een stuk minder dan de lovende reviews daarover. Ik zou zeker niet durven beweren dat ik het blind hoor. Ik kan er nu in ieder geval op eigen ervaring een mening over hebben (voor alle zekerheid heeft mijn zoon van 24 en een vriend ook nog een keer geluisterd). Dat heb ik met kabels ook zo gedaan. Gisteren weer eens omgeprikt van een (goedkope) Qued kabel naar een (goedkope) Kimber PBJ. Mijn bezoeker beschreef exact hetzelfde "effect" wat ik al geconstateerd had - telepathie of toch iets met de kabel? De Qued blijft er in ieder geval tussen.

Mijn bezoek is helemaal van de van der Heiden dus ik had hem gevraagd of ik een tegel kon lenen. Het is een Paarse als iemand dat iets zegt. Waarom heb je hem weggedaan?
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2017, 15:08:41 door Carl »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #16 Gepost op: 11 januari 2017, 15:07:04 »
Carl veel plezier met ervaren. Er zullen er maar weinig zijn op dit forum die je ervaring gaan delen. Maar ws wist je dat al.

Ik heb de mijne inmiddels verkocht.

Gr. Hans
Waarom heb jij de tegel verkocht Hans ?

Ik merkte dat ik mijn voorkeur qua geluidsweergave begon te veranderen. Vorige week nog bij een verhakte set wezen luisteren. Luistert heerlijk weg...hoor wel wat er gebeurt. Zou eigenlijk 2 sets moeten hebben..

Carl veel plezier met ervaren. Er zullen er maar weinig zijn op dit forum die je ervaring gaan delen. Maar ws wist je dat al.

Ik heb de mijne inmiddels verkocht.

Gr. Hans
Waarom heb jij de tegel verkocht Hans ?

Omdat hij net zo'n €6000,- heeft uitgegeven aan de aktieve kastjes van Dutch&Dutch waarschijnlijk.....

En een Tacx Neo en een Cube Agree C62...nou dan helpt zo'n tegel verkopen wel hoor. ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #17 Gepost op: 11 januari 2017, 15:19:29 »
Carl veel plezier met ervaren. Er zullen er maar weinig zijn op dit forum die je ervaring gaan delen. Maar ws wist je dat al.

Ik heb de mijne inmiddels verkocht.

Gr. Hans
Waarom heb jij de tegel verkocht Hans ?

Ik merkte dat ik mijn voorkeur qua geluidsweergave begon te veranderen. Vorige week nog bij een verhakte set wezen luisteren. Luistert heerlijk weg...hoor wel wat er gebeurt. Zou eigenlijk 2 sets moeten hebben..

Carl veel plezier met ervaren. Er zullen er maar weinig zijn op dit forum die je ervaring gaan delen. Maar ws wist je dat al.

Ik heb de mijne inmiddels verkocht.

Gr. Hans
Waarom heb jij de tegel verkocht Hans ?

Omdat hij net zo'n €6000,- heeft uitgegeven aan de aktieve kastjes van Dutch&Dutch waarschijnlijk.....

En een Tacx Neo en een Cube Agree C62...nou dan helpt zo'n tegel verkopen wel hoor. ;D

Gr. Hans

Alle kleine beetjes helpen toch Hans ;-) Veel plezier met de Dutch&Dutch trouwens. Werkelijk prachtige dingen.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #18 Gepost op: 11 januari 2017, 15:26:14 »
Klopt 2x. Wie het kleine niet eert ect.

De 8m heb ik afgelopen zaterdag in volle glorie bij BB&G mogen horen. Dan hoor je opnieuw goed wat akoestiek doet. De 8c vond ik wat presteren. Jammer want ook dan hoor je wat een ruimte op negatieve wijze kan doen.

Ik hang nu maar uit pure armoe een deken tussen de speakers. Knapt het geluid al behoorlijk van op.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #19 Gepost op: 11 januari 2017, 15:28:26 »
Ik krijg een beetje een HuubF vibe hiervan.  ;D

Groeten...

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2017, 15:29:36 »
Huub was er zaterdag ook....even kort gesproken. Gaat goed met hem.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #21 Gepost op: 11 januari 2017, 16:07:13 »
Het doet mij dan weer denken aan de tent welke Jerry in zijn luisterruimte had gebouwd. Een soort tipi was dat   ;D

Inmiddels ben ik helemaal overtuigd dat akoestiek het geluid kan maken, of breken. Wat voor set er dan staat te spelen is eigenlijk van ondergeschikt belang. Het idee van D&D om dat op deze wijze aan te pakken vind ik heel innovatief. Een goed aangepaste  akoestiek icm de 8C, of 8M moet haast wel voortreffelijke resultaten gaan geven. Binnenkort hoop ik ook de eerste live-demo mee te gaan maken. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #22 Gepost op: 11 januari 2017, 16:09:35 »
Klopt 2x. Wie het kleine niet eert ect.

De 8m heb ik afgelopen zaterdag in volle glorie bij BB&G mogen horen. Dan hoor je opnieuw goed wat akoestiek doet. De 8c vond ik wat presteren. Jammer want ook dan hoor je wat een ruimte op negatieve wijze kan doen.

Ik hang nu maar uit pure armoe een deken tussen de speakers. Knapt het geluid al behoorlijk van op.

Gr. Hans
Tja Hans, alles valt en staat met een goede akoestiek !!!

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #23 Gepost op: 11 januari 2017, 16:30:12 »
Het doet mij dan weer denken aan de tent welke Jerry in zijn luisterruimte had gebouwd. Een soort tipi was dat   ;D

Inmiddels ben ik helemaal overtuigd dat akoestiek het geluid kan maken, of breken. Wat voor set er dan staat te spelen is eigenlijk van ondergeschikt belang.


Die akoustiek ben ik wel met je eens. De rest minder. Als ik mijn Oracle mark V met Graham arm en Benz Ruby element naast mijn TD 320 met Nagaoka MP 200 zet is er toch een wereld van verschil. Ook verschillende LS bijvoorbeeld doen het erg anders en hetzelfde geldt voor phonotrappen. In die zin ben je altijd bezig het geluid te "tailoren" naar smaak. Daar is verder ook niets op tegen want in een concertzaal klinkt het ook overal anders. Verder zijn systemen als D&D niets voor mij, ik luister analoog en wil het analoge geluid niet aantasten. Van Jerry heb ik overigens veel geleerd: achter mijn luisterplaats en midden in mijn kamer hangt Akotherm: werkt goed en is erg goedkoop.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2017, 16:34:24 door Carl »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #24 Gepost op: 11 januari 2017, 16:32:07 »
Als je een goede akoestiek hebt doen je spullekes er zeker minder toe. Zeker de prijs van je spullen.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #25 Gepost op: 11 januari 2017, 18:06:37 »
Het doet mij dan weer denken aan de tent welke Jerry in zijn luisterruimte had gebouwd. Een soort tipi was dat   ;D

Inmiddels ben ik helemaal overtuigd dat akoestiek het geluid kan maken, of breken. Wat voor set er dan staat te spelen is eigenlijk van ondergeschikt belang.


Die akoustiek ben ik wel met je eens. De rest minder. Als ik mijn Oracle mark V met Graham arm en Benz Ruby element naast mijn TD 320 met Nagaoka MP 200 zet is er toch een wereld van verschil. Ook verschillende LS bijvoorbeeld doen het erg anders en hetzelfde geldt voor phonotrappen. In die zin ben je altijd bezig het geluid te "tailoren" naar smaak. Daar is verder ook niets op tegen want in een concertzaal klinkt het ook overal anders. Verder zijn systemen als D&D niets voor mij, ik luister analoog en wil het analoge geluid niet aantasten. Van Jerry heb ik overigens veel geleerd: achter mijn luisterplaats en midden in mijn kamer hangt Akotherm: werkt goed en is erg goedkoop.
De akoestiek staat voorop en ja en er zijn verschillen tussen elementen en luidsprekers waarneembaar.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2017, 23:06:34 door Audiofreak »

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #26 Gepost op: 11 januari 2017, 18:17:11 »
Als je een goede akoestiek hebt doen je spullekes er zeker minder toe. Zeker de prijs van je spullen.

Gr. Hans

Dit bedoelde ik precies te zeggen met mijn post. Je kunt voor veel minder geld een heel goed klinkende set neerzetten. Uiteraard dienen dit in de basis gewoon wel goede spullen te zijn. Ik durf in een ruimte met goede akoestiek prima een Sony qs versterker en cd speler met, pak m beet, een setje Yamaha NX-E800 neer te zetten in de wetenschap dat dit een heel goede weergave neer zal zetten. Dan heb je het over een huidige waarde van zo'n €150,- Als ander voorbeeld refereer in aan de zoldersets van Audiofreak. Dat kost ook niet de wereld en klinkt als een klok.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.069
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #27 Gepost op: 11 januari 2017, 19:02:21 »
Om een beetje beeld te krijgen is het volgens mij zinvoller om kennis te nemen van "Geluid dat niet mag".

Indien gewenst kan ik de geluidsbestanden wel plaatsen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #28 Gepost op: 11 januari 2017, 19:33:53 »
Als je een goede akoestiek hebt doen je spullekes er zeker minder toe. Zeker de prijs van je spullen.

Gr. Hans

Dit bedoelde ik precies te zeggen met mijn post. Je kunt voor veel minder geld een heel goed klinkende set neerzetten. Uiteraard dienen dit in de basis gewoon wel goede spullen te zijn. Ik durf in een ruimte met goede akoestiek prima een Sony qs versterker en cd speler met, pak m beet, een setje Yamaha NX-E800 neer te zetten in de wetenschap dat dit een heel goede weergave neer zal zetten. Dan heb je het over een huidige waarde van zo'n €150,- Als ander voorbeeld refereer in aan de zoldersets van Audiofreak. Dat kost ook niet de wereld en klinkt als een klok.
Ja Kevin, jouw opmerking over mijn setjes op zolder is voor het grootste gedeelte waar. De Marantz CD94/II cd-speler kocht ik echter ooit nieuw voor f. 3.000,00 en voor de Harman Kardon Citation 16a eindversterker betaalde ik in 1978 f. 3.500,00. Een nieuw setje Cabasse Galiotes met compensator kostte in 1984 zo rond de f. 3.000,00, maar dat heb ik niet betaald voor de twee paartjes die ik anno 2017 bezit. De Denon PRA-1500 en de Quad44 voorversterkers had ik voor een hele schappelijk prijs en ook mijn Sony XA5ES en de Pioneer PD S-901 cd-spelers kostten niet de hoofdprijs. Mijn tweede eindversterker t.w. de Harman Kardon Citation 16s hengelde ik ook voor een hele leuke prijs binnen. De rest van de speakers (Cabasse Bisquine, Cabasse NEF, JBL L20t, Celestion 3 en de befaamde JVC woodcones) waren allemaal beneden modaal geprijsd.

De laatste jaren heb ik eigenlijk geen noemenswaardige prijzen meer betaald voor mijn audiohobby. Een kwestie van slim inkopen om maar eens een oudere Jumbo reclame te citeren.
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2017, 19:45:24 door Audiofreak »

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: "gehakte" tegel op bezoek.na
« Reactie #29 Gepost op: 11 januari 2017, 23:02:28 »
Begrijp me niet verkeerd hoor. Wilde geenszins zeggen dat je budget setjes hebt staan. Het is gewoon goed spul wat heden ten dage (met slim inkopen) voor een redelijk schappelijk bedrag aan te schaffen is en snaarstrak kan klinken. Het is hier al vaker gezegd, maar de geluidskwaliteit groeit niet evenredig mee met een prijskaartje.

Heb bij Peter Chattelin mogen luisteren naar paar Magico S1 mkII's via een Soulution versterker en bron. Deze stonden in een akoestisch aangepaste ruimte door Acoustic Matters. Totaalprijs van de set inclusief akoestische tuning, een slordige €115.000,-. Eerlijk is eerlijk, het klonk werkelijk fantastisch, maar niet 12x beter dan mijn eigen set. Door wat akoestische veranderingen in mijn eigen luistergrot en woonkamer komen mijn sets, naar eigen mening,er nog niet zo bekaaid van af.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A