Auteur Topic: Nieuwe receiver  (gelezen 2376 keer)

mip

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 2
Nieuwe receiver
« Gepost op: 05 januari 2017, 14:19:26 »
Hoi allemaal,

Ik zoek een multimedia receiver voor een 2.0 setje bestaande uit 2xDali Opticon 5.
De prijsklasse ligt om en nabij de €500,-
Ik ben geen audiofiel, maar wil voor dit budget een leuk geluidssysteem.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om muziek te luisteren in mijn toekomstige woonkamer van ongeveer 6x6 meter.
Ik wil kunnen streamen naar de reveiver over wifi en bluetooth.
Daarnaast moet de receiver kunnen werken met mijn SmartTV via HDMI ARC-CEC voor een leuk film-geluid (duidelijk van ondergeschikt belang tov de muziek!) en mijn huidige Blu-ray speler zal dienst doen als cd-speler.
Tevens hangt er een Chromecast aan de TV waarnaar wordt gestreamd. (Netflix, .MKV)

Wat heb je zelf al gevonden?
[Bij hi-fi zaak A advies gezocht en naar diverse speakers geluisterd.
We waren in eerste instantie begonnen met een setje Dali Zensor 5. Dit vonden we beiden redelijk, de Zensor 7 kwam al meer in de buurt van onze keuze.
De uiteindelijke keus viel op een setje Opticon 5 van Dali, duurder dan de Zensor maar qua geluid bevielen deze erg goed.

De keuze voor een receiver is echter (voor mij) lastiger, aangezien ik hier ook nauwelijks kennis van heb.
Hi-fi zaak A raadde een Marantz NR1506 aan. 
Bij Hi-fi zaak B hebben wij dezelfde vraag neergelegd, die waren van mening dat de NR1506 enigszins te licht was voor de speakers en raadde een Marantz NR1607 aan.

Zijn er nog andere receivers aan te raden die aan mijn eisen voldoen in combinatie met de 2x Dali Opticon 5?

Subvraag: indien ik mijn TV via HDMI ARC aansluit kan ik dan het volume bedienen met de afstandsbediening van de TV?
De heren van de hi-fi zaken verschilden hierover van mening gek genoeg   :sceptic:

Dankie bijv voorbaat  :)
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2017, 15:58:58 door mip »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nieuwe receiver
« Reactie #1 Gepost op: 05 januari 2017, 14:52:37 »
Welkom!  Je linkjes werken niet.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

mip

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 2
Re: Nieuwe receiver
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2017, 15:59:26 »
Oei, dankje. fixed  angel

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nieuwe receiver
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2017, 16:41:26 »
De receivers zijn qua output aan elkaar gewaagd, dus het aanprijzen van de één boven de anders zal op andere gronden gedaan zijn. 

De gevoeligheid van de speakers is 88 dB en dat is niet extreem ongevoelig.  Ben je iemand die eigenlijk nooit pogingen doet om de wijde omgeving mee te laten genieten van je muzikale voorkeur dan zou je met deze combinatie prima kunnen spelen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.