Auteur Topic: Brom  (gelezen 3019 keer)

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Brom
« Gepost op: 04 januari 2017, 18:24:33 »
Mijn Thorens TD 160 MKII is eind 2016 onder handen genomen door Marco Bouwer van Audio Creative. Volledig nagezien, nieuwe veren en riem geplaatst, rca en net connectoren geplaatst. De Thorens klinkt als een tierelier op één punt na, er komt, weliswaar bij zeer luid spelen, een brom uit de speakers. Deze brom was bij Marco niet te horen, dus is het iets in mijn set die het veroorzaakt. Om alles uit te sluiten heb ik alle overige apparaten van het stroomnet gehaald en van de versterker. Dus enkel de Thorens aangesloten op de Lehman Black Cube en deze op de versterker.

Bij een normaal volume (zonder muziek) hoor je eigenlijk niks, bij hoge volumes hoor je de brom zeer goed. De massa is aangesloten op de Lehman voorversterker.

Nogmaals bij Marco hoorde ik geen brom. Wat zou er mogelijk de oorzaak(en) kunnen zijn?

mvg,
Johan
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Brom
« Reactie #1 Gepost op: 04 januari 2017, 18:51:36 »
Heb je de netstekker al omgedraaid?

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Brom
« Reactie #2 Gepost op: 05 januari 2017, 16:20:25 »
Wat voor een element zit erop en heeft Marco nog iets aan de aarding gedaan. Op mijn Thorens 160 mark 1 heb ik die aangepast. De standaard aarding was kennelijk niet geschikt voor MC.

Cantodea

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 192
Re: Brom
« Reactie #3 Gepost op: 05 januari 2017, 16:32:09 »
Wat voor een element zit erop en heeft Marco nog iets aan de aarding gedaan. Op mijn Thorens 160 mark 1 heb ik die aangepast. De standaard aarding was kennelijk niet geschikt voor MC.

Het element is een MM Ortofon 2M Red. De net connector is niet geaard.
Advance Paris A10 - Bluesound Node 2i - Project-Audio Debut Pro - Ortofon 2M Blue - Wharfedale Linton Heritage 85 - BK XLS 300 - DSPeaker X2 - Apple Mac mini M1 - Roon

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Brom
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2017, 16:05:08 »
Op zich moet een MM gewoon kunnen. Brom moet niet mogen. Mijn ervaring is dat je zoveel mogelijk moet uitproberen. Haal er in ieder geval eerst de tuner vanaf en daarna de andere apparaten. Sluit de hele set ook een keer ongeaard aan.