Auteur Topic: Ervaringen met Sonus Faber Chameleon?  (gelezen 2469 keer)

PietPuk

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 3
Ervaringen met Sonus Faber Chameleon?
« Gepost op: 20 december 2016, 01:34:59 »
Hi,

Ik scan al een tijdje stiekem dit forum. Het is al een tijd de bedoeling om e.a. wat te upgraden en ik ben sinds een paar weken actief aan het luisteren geweest naar wat speakers en ben benieuwd naar jullie ervaringen + adviezen (budget 1500-2000).

De meest verassende optie was de Sonus Faber Chameleon. Helaas kon ik die alleen in een andere ruimte (andere versterker etc.) luisteren, dus ik vind het lastig te vergelijken. Neemt niet weg dat ik het niet onprettig vond. Ik ga graag terug om ook wat andere genres te proberen en kom dan graag wat beter beslagen ten ijs. Helaas zijn er niet veel reviews/ervaringen te vinden, dus ik hoop dat jullie mij iets kunnen helpen!

De huidige shortlist:
- Tannoy XT6F. Want een goede recensie op What HiFi.
- B&W 864 S2. Idem. Nog niet geluisterd.
- B&W CM8. Is die hogere stap het waard?
- Dali Opticon 6. Dit was een verassing, want klonk totaal anders dan de Tannoy's en B&W CM8. Minpunt: Niet mijn smaak qua uiterlijk...
- Sonus Faber Chameleon. Net als de Dali, maar helaas ergens anders geluisterd en moeilijk te vergelijken.
- Monitor Audio Silver 6. Ook ergens anders geluisterd. Net een maatje goedkoper, maar het advies daar was dat dit voor mijn budget de beste optie was en dat een kwalitatief betere stap ook een hoger budget zou betekenen.

Wat denken jullie? Thanks!

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Ervaringen met Sonus Faber Chameleon?
« Reactie #1 Gepost op: 20 december 2016, 06:54:36 »
Het niet hebben beluisterd in je eigen ruimte zou best eens belangrijker kunnen zijn dan het luisteren in een andere ruimte.
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Ervaringen met Sonus Faber Chameleon?
« Reactie #2 Gepost op: 20 december 2016, 09:33:24 »
Het niet hebben beluisterd in je eigen ruimte zou best eens belangrijker kunnen zijn dan het luisteren in een andere ruimte.

+1 :claps:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Ervaringen met Sonus Faber Chameleon?
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2016, 10:15:46 »
Het klopt helemaal wat Be Tweeter zegt maar luidsprekers in je eigen kamer luisteren is helaas niet altijd mogelijk.
Misschien kan je iets meer vertellen over wat voor sound je zoekt, waar de luidsprekers komen te staan etc.
Overigens heb ik van Monitor Audio een paar verschillende types in verschillende settings gehoord en ze sprongen er altijd positief uit.
Iets wat ik van B&W bijvoorbeeld niet kan zeggen, laatst ergens de cm 9 gehoord maar ehmm  ::)
Dit is natuurlijk bovenal een smaak kwestie.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Ervaringen met Sonus Faber Chameleon?
« Reactie #4 Gepost op: 20 december 2016, 11:24:38 »
Het klopt helemaal wat Be Tweeter zegt maar luidsprekers in je eigen kamer luisteren is helaas niet altijd mogelijk.
Misschien kan je iets meer vertellen over wat voor sound je zoekt, waar de luidsprekers komen te staan etc.
Overigens heb ik van Monitor Audio een paar verschillende types in verschillende settings gehoord en ze sprongen er altijd positief uit.
Iets wat ik van B&W bijvoorbeeld niet kan zeggen, laatst ergens de cm 9 gehoord maar ehmm  ::)
Dit is natuurlijk bovenal een smaak kwestie.

Als de ruimte meedoet kwa sound dan maakt het totaal niets uit welk merk er staat.

Het kan zomaar zijn dat een jamo het voortreffelijk doet in jouw huiskamer terwijl een monitor audio zuil er voor geen meter

klinkt.Het allerbelangrijkste is dat bas meezoeft en niet opgeklopt klinkt.De kamer is vaak de dader als het slecht klinkt. :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Ervaringen met Sonus Faber Chameleon?
« Reactie #5 Gepost op: 20 december 2016, 13:14:33 »
Hallo,

Dit vind ik ook wel een fraai aanbod. Het is dat 't niet mag van mezelf. ;D

Adam monitoren

Groet, Mark
« Laatst bewerkt op: 20 december 2016, 13:16:42 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300