Auteur Topic: Akiko  (gelezen 15302 keer)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Akiko
« Reactie #75 Gepost op: 21 december 2016, 17:01:15 »
Nououou , het is wel de evolutietheorie,Carl  :evil:

Ik word altijd heel vrolijk te bedenken dat mijn mening over andermans meningen ook maar een mening is.
Oftewel, zo serieus hoeven we al dat gemeen ook weer niet te nemen (oeps daar ontschiet me er weer eentje).
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Akiko
« Reactie #76 Gepost op: 21 december 2016, 18:34:23 »
Veel mensen zien hun mening echter als de enige waarheid, dat geeft wat problemen.
Science is no democracy

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Akiko
« Reactie #77 Gepost op: 21 december 2016, 19:04:50 »
Ja,dat is wel jammer, ik denk dat we juist veel van elkaar kunnen leren.
Maar ik vrees dat in het huidige mediaklimaat tegenstellingen alleen maar aangewakkerd worden.

Iemand nog een stickie ?   :afro:
(die van Akiko wel te verstaan)
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Akiko
« Reactie #78 Gepost op: 21 december 2016, 19:28:54 »
Mede door internet is wetenschap een mening geworden net als de mening dat de aarde plat is. [...]
Dat is natuurlijk onzin, zo werkt de wereld niet. Je zult eerst met een tegenvoorbeeld moeten komen dat aantoonbaar juist is (in de audio bv een (dubbel)blinde ABX), voor je een gevestigde wetenschap tot mening kunt vermalen.

Groet,
Jacco

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Akiko
« Reactie #79 Gepost op: 21 december 2016, 19:33:41 »
Er zijn er genoeg die wetenschappelijke feiten naast zich neerleggen omdat ze ze niet begrijpen. Voor hun zijn die wetenschappelijke feiten slechts een mening. Ander  voorbeeld is het ontkennen van de evolutie.

 Good Posting

Jammer, maar helaas werkt het inderdaad zo.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

minplus

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 456
Re: Akiko
« Reactie #80 Gepost op: 21 december 2016, 21:43:27 »
Voor veel mensen met weinig benul is wetenschap idd. een mening op internet geworden. Ze hebben er totaal geen idee van wat wetenschap betekent en verwarren het in het gunstigste geval met kennis. Meestal lezen ze wat op internet en dus is dat een waarheid.
Je hebt overigens de evolutietheorie, een geniale gedachtegang van een aantal mensen,waarvan Darwin de bekendste is omdat hij als eerste een degelijk werk erover publiceerde, en het verschijnsel evolutie, een feit dat je jaarlijks kunt waarnemen bij virussen en bacteriën en over wat meer jaren bij complexere organismen die zich wat minder snel vermenigvuldigen.

Dit los van of die Akiko-dingen wat zijn.
« Laatst bewerkt op: 21 december 2016, 21:45:24 door minplus »

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Akiko
« Reactie #81 Gepost op: 21 december 2016, 22:58:49 »
Mede door internet is wetenschap een mening geworden net als de mening dat de aarde plat is. [...]
Dat is natuurlijk onzin, zo werkt de wereld niet. Je zult eerst met een tegenvoorbeeld moeten komen dat aantoonbaar juist is (in de audio bv een (dubbel)blinde ABX), voor je een gevestigde wetenschap tot mening kunt vermalen.

Groet,
Jacco

Jij snapt best dat Carl doelt op de toenemende populariteit van de mening, die aanhangen én laten prevaleren boven feiten of het totale negeren ervan.

Jij apreekt van een feit (objectief)
Carl spreekt van (onderbuik)gevoelens (subjectief)

Maar zoals ik al zei... ;D

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Akiko
« Reactie #82 Gepost op: 21 december 2016, 23:18:15 »
De wetenschap verandert daardoor niet. Wel de gigantische explosie van onzin en de behoefte van de meesten om die onzin tot zich te willen nemen. Men wil het ook graag onzin houden om maar niet te hoeven nadenken.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Akiko
« Reactie #83 Gepost op: 23 december 2016, 20:54:32 »
Om dingen te begrijpen heb je ondergrond nodig en moet je ook abstract kunnen denken. Er zijn er genoeg die dat niet hebben/kunnen en het zelfs niet missen.