Auteur Topic: Akiko  (gelezen 15297 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Akiko
« Reactie #15 Gepost op: 16 december 2016, 12:58:16 »
Jomanda? ;D
Ik zou eerder experimenteren met mijn set dan met mijn gezondheid.
Fijn dat je genezen bent.
I love vintage.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Akiko
« Reactie #16 Gepost op: 16 december 2016, 14:34:21 »
Ik kan me voorstellen dat er dingen zijn die wat doen zonder directe verklaring.

Volgens mij is alles uit te leggen als het audio betreft maar het is mij ook niet vreemd dat men dingen wenst te horen die er in werkelijkheid niet zijn.
Om dan in sommige gevallen te verklaren dat het bestaat en dat de techniek die dingen nog niet kan verklaren.

Het is m.i. onmogelijk dat steentjes of gruis in een of ander kunsthars iets doet met je set, tenzij je erin gelooft.
Daarmee is echter het bewijs niet geleverd dat het bestaat en/of dat je jezelf niet voor den gek houdt.

Boeiende materie.   :sceptic:



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Akiko
« Reactie #17 Gepost op: 16 december 2016, 15:08:13 »

Inderdaad een boeiende materie en vele veranderingen zijn soms ook niet af te doen als onzin,zoals het bekabelen van

speakers,cdspelers etc,ik gebruik gewoon goedkope speakerkabel en de cdspeler sluit ik aan van wat in de doos zit

Ik ben überhaupt niet geneigd om andere of dikkere kabels te gebruiken,maar ik weet uit ervaring dat je een iets andere

sound kunt krijgen zowel positief als negatief  bij andere dikke of dure kabels.

En bij mij is het gewoon een schot in de roos met goedkope standaardkabels. Ik ben dus een tevreden mens in deze :claps:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Akiko
« Reactie #18 Gepost op: 16 december 2016, 15:25:19 »
Ik sta er niets veel anders dan jij tegenover Henk. Maar proberen kan verder geen kwaad.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Akiko
« Reactie #19 Gepost op: 16 december 2016, 17:47:38 »
Heeft jouw WCD's voor de audio wel of geen randaarde?
Is jouw apparatuur klasse I of klasse II?

Klasse I : apparaat heeft randaarde
Klasse II: apparaat is dubbel geïsoleerd en heeft geen randaarde

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Akiko
« Reactie #20 Gepost op: 16 december 2016, 19:14:51 »
Ik sta er niets veel anders dan jij tegenover Henk. Maar proberen kan verder geen kwaad.
Toch galmt dit antwoord in mijn hoofd na als: "Ja,.... Maar", en dat wordt in huize dekkersj als een "Nee" beschouwd.

Waarom dan toch proberen?

Groet,
Jacco

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Akiko
« Reactie #21 Gepost op: 16 december 2016, 21:48:58 »
Ik kan me voorstellen dat er dingen zijn die wat doen zonder directe verklaring. Maar Kemp alleen al heeft er heel veel in zijn pakket en voor forse prijzen. Dat is verdacht.
Een onschuldige kan weleens méér verdacht lijken dan de pleger. Mijn uitspraak doet de jouwe hierboven niet erg veel goed.  ;)
"Jij" vind dat verdacht (daar is niets mis mee natuurlijk).

Groet, Mark :)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Akiko
« Reactie #22 Gepost op: 16 december 2016, 21:52:40 »
Ik sta er niets veel anders dan jij tegenover Henk. Maar proberen kan verder geen kwaad.
Toch galmt dit antwoord in mijn hoofd na als: "Ja,.... Maar", en dat wordt in huize dekkersj als een "Nee" beschouwd.

Waarom dan toch proberen?

Groet,
Jacco

Je verwoordt exact het idee dat ik krijg als ik naar Carl luister of zijn reacties lees. Ik krijg altijd het idee dat hij zo graag wil dat "het of iets" er is, maar zelf eigenlijk meer overtuigd is van het tegendeel. Maarja, dat "willen" he. ;D

No pun intended Carl!

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Akiko
« Reactie #23 Gepost op: 16 december 2016, 21:55:40 »
Heeft jouw WCD's voor de audio wel of geen randaarde?
Is jouw apparatuur klasse I of klasse II?

Klasse I : apparaat heeft randaarde
Klasse II: apparaat is dubbel geïsoleerd en heeft geen randaarde

Waar exact wil je naar toe?

Gtoet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Akiko
« Reactie #24 Gepost op: 16 december 2016, 22:02:22 »
Heeft jouw WCD's voor de audio wel of geen randaarde?
Is jouw apparatuur klasse I of klasse II?

Klasse I : apparaat heeft randaarde
Klasse II: apparaat is dubbel geïsoleerd en heeft geen randaarde

Waar exact wil je naar toe?

Gtoet, Mark
Dat vroeg ik me ook al af...ben benieuwd.
Science is no democracy

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Akiko
« Reactie #25 Gepost op: 16 december 2016, 22:50:45 »
Onderstaande staat op de Akiko-site, misschien vandaar de vraag over randaarde.

"Tuning Stick AC mkII Toepassing: in een ongebruikte ingang van Uw stekkerblok of wandcontactdoos, of in een stopcontact in de meterkast. Deze variant is voorzien van een korte stevige aansluitkabel met stekker. Uitsluitend de randaarde maakt contact, hetgeen absoluut veilig is. De aarde in Uw huis is ernstig vervuild, dat is immers zijn taak, om alle ongerechtigheden af te voeren naar de aarde buiten de woning. Wij hebben een techniek ontwikkeld, die het mogelijk maakt deze aarde te behandelen, door de Tuning Stick te vullen met een unieke High Tech A.A.T. ook nu gestabiliseerd met speciale hars en voorzien van carbon behuizing. De verbetering is goed hoorbaar, zelfs een high-end stekkerblok kan verbeterd worden ! Meer rust, toename van de energie en een zeer natuurlijke klank, is wat U kunt verwachten."

Of nog beter in het stopcontact van het verdeelstation heeft het gehele verzorgingsgebied er baat bij. 8)
« Laatst bewerkt op: 16 december 2016, 22:52:49 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.165
    • De andere hobby...
Re: Akiko
« Reactie #26 Gepost op: 16 december 2016, 23:17:06 »
Vervuilde aarde....je moet het maar verzinnen... Hebben ze ook iets tegen luchtvervuiling? Kunnen we van die millieuzone af hier....
Science is no democracy

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Akiko
« Reactie #27 Gepost op: 16 december 2016, 23:30:33 »
Vervuilde aarde...
Bingo, daar hebben we de redenatiefout!

Citaat
De aarde in Uw huis is ernstig vervuild, dat is immers zijn taak, om alle ongerechtigheden af te voeren naar de aarde buiten de woning.
De ongerechtigheden zijn afgevoerd naar buiten de woning. Dat was immers ook de taak van de randaarde. Dat wil dus zeggen dat je er binnen de woning geen last meer van hebt, het is immers afgevoerd naar buiten de woning. Maar in het eerste deel van de zin staat dat de aarde ernstig vervuild is.

Men heeft een tegenstelling gecreëerd, waarschijnlijk omdat men aan het bazelen is als een dronken aardbei.

Groet,
Jacco

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Akiko
« Reactie #28 Gepost op: 17 december 2016, 08:34:32 »
Deze mensen zijn ronduit slecht of lijden aan wanen. De tweede groep is mogelijk nog te goeder trouw bezig.
Bizar dat zich ook steeds weer een groep is die zich als proefpersoon meldt en bereid is er (grote sommen) geld voor uit te trekken.
Het is een misconceptie te veronderstellen dat maffioos ingestelde lieden alleen geld zouden proberen te verdienen met zaken als drugs, bankroven etc.
De oplichters die regelmatig in 'Opgelicht' figureren meanderen door alle geledingen van het zakelijk ( en liefdes-)leven en zullen dus ook in de audiowereld ( voor sommigen ook een liefde) aanwezig zijn.  Zonder scrupules of schuldgevoel proberen ze hun inkomen aan te vullen. Het ingieten in hars is een beproefde techniek om te voorkomen dat daadwerkelijke techniek wordt afgekeken of dat de keizer's nieuwe kleren worden ontmaskerd als zijnde....niets.

« Laatst bewerkt op: 17 december 2016, 08:36:14 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Akiko
« Reactie #29 Gepost op: 17 december 2016, 08:53:55 »
Ik kan me een verhaal herinneren over een polsdikke luidsprekerkabel waarvan de helft vulling, een luxe mantel, en een +- draad van minuscule dikte....waarvan de helft niet eens was aangesloten op de spade dan wel banaanstekkers.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal