Auteur Topic: Set van Jan  (gelezen 59438 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Jan
« Reactie #45 Gepost op: 16 augustus 2014, 22:57:35 »
Veel audio plezier Jan.  :)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Set van Jan
« Reactie #46 Gepost op: 17 augustus 2014, 06:50:19 »
Nou,

De louter positieve reacties zijn niet van de lucht. Heel even enkele bekeken; De gasrespons van de auto en de klank van een saxofoon in de vorm van het instrument (wil je dat beïnvloeden?) laten zich niet onbetuigd èn het bespelen van diezelfde saxofoon wordt zelfs alszijnde makkelijker omschreven na bestickering....

Enne; Hoe "high-tech" is dit bedrijf, dusdanig dat zij organische materialen kunnen programmeren??

Groet, Mark....scepticus in deze.....en benieuwd naar je ervaringen.... ;)


Edit; Ik zie zojuist dat de heer Kemp en ik verschillende ideeën hebben over iets wat men normaliter een productsheet noemt. Het zijne is meer, mijn scepsis ter zijde, een product-scheet.

WA QUANTUM??

Maar goed, ik blijf benieuwd!


Heren moderatoren? Afsplitsen wellicht?
« Laatst bewerkt op: 17 augustus 2014, 07:25:06 door Markus »
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Set van Jan
« Reactie #47 Gepost op: 19 augustus 2014, 20:15:40 »
Heb vandaag de WA-Quantum chips turntable ontvangen. Het zijn wel hele kleine stickertjes.

Voordat ik de WA-Quantum chips op de element en arm hebt geplakt heb ik eerst zonder hun de LP Toto IV, een MFSL versie, opgezet. Daarna heb ik de WA-Quantum chips geplakt. Het is wel een priegelwerk. Na het voorzichtig plakken heb ik dezelfde LP opgezet. Het eerste wat me opvalt dat de stem rustgevender klinkt, zit minder galm erom heen, als ik het zo goed verwoord. Op dit moment is het een vooruitgang in de klank. Hoe het is na een langere periode weet ik op dit moment nog niet. De tijd zal het leren.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Set van Jan
« Reactie #48 Gepost op: 19 augustus 2014, 22:58:57 »
Ik weet niet Jan, ik heb de verhalen gelezen, vind het nogal hele grote onzin verhalen, lulkoek. Maar als jij het kunt horen houden zo.
Even nadenkend, hoe kan een sticker de elektronica beïnvloeden op zodanige wijze dat het geluid anders wordt, dat kan toch niet. Een sticker op de magnetron, daar wordt het op te warmen prakkie echt niet lekkerder van. 
« Laatst bewerkt op: 19 augustus 2014, 23:20:22 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Set van Jan
« Reactie #49 Gepost op: 20 augustus 2014, 09:25:09 »
Het lijkt me altijd lastig om een oordeel voor en na behandeling te geven omdat er een verwachting is gewekt ten aanzien van het aangeschafte product
Als er een goed verhaal is bedacht wat je doet geloven dat het hoog van je setje wat frisser gaat klinken als je je luidsprekerkabels een nachtje in de vriezer legt,
schat ik de kans dat je dat ook hoort als je er eens lekker voor gaat zitten hoog in.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Jan
« Reactie #50 Gepost op: 20 augustus 2014, 19:34:09 »
Ik weet niet Jan, ik heb de verhalen gelezen, vind het nogal hele grote onzin verhalen, lulkoek. Maar als jij het kunt horen houden zo.
Even nadenkend, hoe kan een sticker de elektronica beïnvloeden op zodanige wijze dat het geluid anders wordt, dat kan toch niet. Een sticker op de magnetron, daar wordt het op te warmen prakkie echt niet lekkerder van.
Dat hebben wij met buizen Rene, het gevoel is goed dus dan zal het wel.
Als Jan tevreden is prima toch ?  :D

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Set van Jan
« Reactie #51 Gepost op: 20 augustus 2014, 19:38:21 »
Ik weet niet Jan, ik heb de verhalen gelezen, vind het nogal hele grote onzin verhalen, lulkoek. Maar als jij het kunt horen houden zo.
Even nadenkend, hoe kan een sticker de elektronica beïnvloeden op zodanige wijze dat het geluid anders wordt, dat kan toch niet. Een sticker op de magnetron, daar wordt het op te warmen prakkie echt niet lekkerder van.
Dat hebben wij met buizen Rene, het gevoel is goed dus dan zal het wel.
Als Jan tevreden is prima toch ?  :D
Dat zeg ik ook, als hij het hoort houden zo. Alleen niet af gaan op de verhaaltjes die gebruikt worden om de stickers te verkopen.
Hij heeft wel een mooie set met niet alledaagse spullen.
« Laatst bewerkt op: 20 augustus 2014, 23:59:33 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Set van Jan
« Reactie #52 Gepost op: 21 augustus 2014, 06:44:43 »
Heb gisteren de 2LP van Shirley Bassey - Live at Carnegie Hall gedraaid. Ik vind dit een geweldige album van een geweldige zangeres. Voor de tweak hoorde ik bij het nummer "For all we know" bij stille passage's duidelijk iets van voorijlen van de muziek. Ik wacht op "For all we..." en dan de werkelijke "For all we know". Was het voorijlen niet meer aanwezig. Het 2de muziekstuk wat voor mij duidelijk aanneembaar was, was bij het nummer "Never never never", als ze aan het publiek de band gaat voorstellen. Voor de tweak hoorde ik op de voorgrond een luid hinderlijk applaus van iemand, alsof deze voor de opname microfoon zit te klappen. Dit applaus is nu wat meer naar de achtergrond verdreven. Je hoort hem nog wel, maar het is niet hinderlijk meer. Dit alles is m'n eigen ervaring met de tweak.

Davidoff

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 21
Re: Set van Jan
« Reactie #53 Gepost op: 21 augustus 2014, 16:06:50 »
Mooie set!!!!

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Set van Jan
« Reactie #54 Gepost op: 22 augustus 2014, 17:46:24 »
Ik weet niet Jan, ik heb de verhalen gelezen, vind het nogal hele grote onzin verhalen, lulkoek. Maar als jij het kunt horen houden zo.
Even nadenkend, hoe kan een sticker de elektronica beïnvloeden op zodanige wijze dat het geluid anders wordt, dat kan toch niet. Een sticker op de magnetron, daar wordt het op te warmen prakkie echt niet lekkerder van.
Dat zie je verkeerd renes, je moet het bij de bron aanpakken. De WA-Quantum chip moet je op de koelkast cq. diepvries plakken. Daarom heb ik de platenspeler gepakt en niet de luidsprekers. De stickers voor de luidsprekers zijn vele malen duurder dan voor de platenspeler.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Jan
« Reactie #55 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:25:51 »
Ik weet niet Jan, ik heb de verhalen gelezen, vind het nogal hele grote onzin verhalen, lulkoek. Maar als jij het kunt horen houden zo.
Even nadenkend, hoe kan een sticker de elektronica beïnvloeden op zodanige wijze dat het geluid anders wordt, dat kan toch niet. Een sticker op de magnetron, daar wordt het op te warmen prakkie echt niet lekkerder van.
Dat zie je verkeerd renes, je moet het bij de bron aanpakken. De WA-Quantum chip moet je op de koelkast cq. diepvries plakken. Daarom heb ik de platenspeler gepakt en niet de luidsprekers. De stickers voor de luidsprekers zijn vele malen duurder dan voor de platenspeler.
Als het budget het niet toelaat moet je idd prioriteiten stellen.   :D

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Set van Jan
« Reactie #56 Gepost op: 22 augustus 2014, 19:56:09 »
De prijs voor de WA-Quantum turntable stickers is nog te overzien voor mij. Daarom heb ik het geprobeerd.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Jan
« Reactie #57 Gepost op: 22 augustus 2014, 22:12:30 »
De prijs voor de WA-Quantum turntable stickers is nog te overzien voor mij. Daarom heb ik het geprobeerd.
Ok Jan, een live vergelijk ben benieuwd. Zowel voor de non als de believers. 8)

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Set van Jan
« Reactie #58 Gepost op: 23 augustus 2014, 07:03:13 »
Men mag ze hier komen beluisteren, maar ik kan ze er niet meer afhalen, want dan krijg ik ze niet meer opgeplakt.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Set van Jan
« Reactie #59 Gepost op: 23 augustus 2014, 12:28:01 »
Plakbandje de volgende keer?

Groet, Mark  ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300