Auteur Topic: Nooit geloofd  (gelezen 24972 keer)

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Nooit geloofd
« Reactie #45 Gepost op: 23 november 2016, 14:30:00 »
Een discussie moet kunnen,daar is een forum ook voor.
Elke mening en ervaring telt.
Als 10 mensen zeggen dat klinkt goed en 3 zeggen ik vind van niet,dan ga ik mee met de 10.
Behalve als ik bij de 3 hoor ;D

 ;D ;D ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nooit geloofd
« Reactie #46 Gepost op: 23 november 2016, 14:36:14 »
 Toppie!  Inderdaad, Peter maakt dit draadje bewonderenswaardig.   8)

Maar goed, stel dat er geen verschil is wat maakt dan dat we stellen dat er wel verschil te horen is.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Nooit geloofd
« Reactie #47 Gepost op: 23 november 2016, 15:24:02 »
Drank.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nooit geloofd
« Reactie #48 Gepost op: 23 november 2016, 16:54:19 »
Wat is de discussie dan ?

Ik hoor verschillen tussen cd spelers. Nee dat kan niet, is er iets kapot. Ik hoor het en anderen ook. Zullen we een test doen ? Nee want die werkt niet.

Tussendoor nog wat vervelende opmerkingen, mensen die boos worden of een eigen verhaal over speakerplaatsing gaan vertellen..

Klaar.

 ;D

Gr. Hans
Er zijn er bij die geloven in kurk, ook goed lekker doen wat jij denkt wat goed is kan ook onder het genot van een bakkie en een Maria kaakje.   :bleh:

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Nooit geloofd
« Reactie #49 Gepost op: 23 november 2016, 17:09:50 »
Je kan er veel bij invullen...

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nooit geloofd
« Reactie #50 Gepost op: 23 november 2016, 17:15:58 »
Je kan er veel bij invullen...

Gr. Hans
Gewoon doen wat jij denkt wat audiofiel verantwoord is, we keken vroega met z,n allen naar de fabeltjeskrant was ook niet waar en daar hoorde je niemand over.  ::)

Stel Hans is teleurgesteld over een mening van iemand omdat het volgens Einstein niet bewezen kan worden hebben jullie in het dorp waar je woont ook het enge bos ?  ;D

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Nooit geloofd
« Reactie #51 Gepost op: 23 november 2016, 17:40:37 »
Het lijkt inderdaad de Fabeltjeskrant wel. 

Ik word er zo moei van.





Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Nooit geloofd
« Reactie #52 Gepost op: 23 november 2016, 17:43:33 »
Het blijft een fora waar de meningen mogen en kunnen verschillen, anders kan je de boel hier ook wel voor gezien houden.  ;)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Nooit geloofd
« Reactie #53 Gepost op: 23 november 2016, 19:01:19 »
Toppie!  Inderdaad, Peter maakt dit draadje bewonderenswaardig.   8)

Maar goed, stel dat er geen verschil is wat maakt dan dat we stellen dat er wel verschil te horen is.
Goede vraag.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk


Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Nooit geloofd
« Reactie #54 Gepost op: 23 november 2016, 19:12:33 »
Ik hoop niet dat je al te moe van mij wordt Henk ;D Mensen denken misschien dat ik in allerlei tweaks geloof e.d. Ik probeer wel uit als ik de kans heb, maar mijn ervaring is eigenlijk meestal niet veel anders dan die van de meesten hier. Laatst had ik hier iemand (hij had natuurwetenschappen gestudeerd) die een potje tussen mijn LS zette en vroeg of ik het hoorde? Ik was wel even stil want ik wist niet waar hij het over had. En als ik soms na regelmatig luisteren toch iets hoor dan hoeft het voor mij niet wetenschappelijk vastgesteld te worden om bijvoorbeeld in mijn set te plaatsen. Dan deel ik dat hier gewoon mee. Misschien probeert een ander het dan ook uit met of zonder succes.

Overigens is iedereen hier welkom nadat no 13 mijn phonotrap heeft gemaakt. Nog beter als ik de DIY Pas Lab heb want die klonk dus echt anders dan mijn Whest en wat mij betreft veel beter. Oh nu doe ik het weer  Smashfreak

PS de reactie van Bram kan ik even niet volgen want ik ben met plaatsen toch wel zeer serieus aan de gang gegaan. Over de MF LS stond zeer onlangs een zeer goed artikel in de Hifi News.
« Laatst bewerkt op: 23 november 2016, 19:21:52 door Carl »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Nooit geloofd
« Reactie #55 Gepost op: 23 november 2016, 19:38:59 »
Nou ja, bij phono pre's kan ik me nog voorstellen dat het anders klinkt. Je hebt daar te maken met de interactie met een element. Als je er even over nadenkt is het het spiegelbeeld van een luidspreker in een ruimte  ;)

Groet,
Jacco

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Nooit geloofd
« Reactie #56 Gepost op: 24 november 2016, 07:36:38 »
Ik hoop niet dat je al te moe van mij wordt Henk ;D Mensen denken misschien dat ik in allerlei tweaks geloof e.d. Ik probeer wel uit als ik de kans heb, maar mijn ervaring is eigenlijk meestal niet veel anders dan die van de meesten hier. Laatst had ik hier iemand (hij had natuurwetenschappen gestudeerd) die een potje tussen mijn LS zette en vroeg of ik het hoorde? Ik was wel even stil want ik wist niet waar hij het over had. En als ik soms na regelmatig luisteren toch iets hoor dan hoeft het voor mij niet wetenschappelijk vastgesteld te worden om bijvoorbeeld in mijn set te plaatsen. Dan deel ik dat hier gewoon mee. Misschien probeert een ander het dan ook uit met of zonder succes.

Overigens is iedereen hier welkom nadat no 13 mijn phonotrap heeft gemaakt. Nog beter als ik de DIY Pas Lab heb want die klonk dus echt anders dan mijn Whest en wat mij betreft veel beter. Oh nu doe ik het weer  Smashfreak

PS de reactie van Bram kan ik even niet volgen want ik ben met plaatsen toch wel zeer serieus aan de gang gegaan. Over de MF LS stond zeer onlangs een zeer goed artikel in de Hifi News.

Carl,ik kan dat artikel in hifi news over philips mfb nergens vinden,heb je mischien een link?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Nooit geloofd
« Reactie #57 Gepost op: 24 november 2016, 19:59:25 »
Ik zit nu in de pause van Ajax, Bram. Ik zoek het zsm op.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Nooit geloofd
« Reactie #58 Gepost op: 24 november 2016, 20:04:03 »
Nou ja, bij phono pre's kan ik me nog voorstellen dat het anders klinkt. Je hebt daar te maken met de interactie met een element. Als je er even over nadenkt is het het spiegelbeeld van een luidspreker in een ruimte  ;)

Groet,
Jacco

Klopt helemaal Jacco. Ik heb er heel wat in huis gehad, maar de verschillen op de luisterplaats moet je niet onderschatten althans met mijn Benz Ruby.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Nooit geloofd
« Reactie #59 Gepost op: 24 november 2016, 22:14:20 »
Nou ja, bij phono pre's kan ik me nog voorstellen dat het anders klinkt. Je hebt daar te maken met de interactie met een element. Als je er even over nadenkt is het het spiegelbeeld van een luidspreker in een ruimte  ;)

Groet,
Jacco

Klopt helemaal Jacco. Ik heb er heel wat in huis gehad, maar de verschillen op de luisterplaats moet je niet onderschatten althans met mijn Benz Ruby.
Ik denk niet het perdefinitie voorbehouden is aan dure elementen. Ik hoor met de AT95e ook verschillen als ik de capaciteit wijzig om maar iets te noemen.
De Benz Ruby heeft volgens mij wel een MR/ML stylus, da's qua slijpvorm geloof ik zo ongeveer het neusje van de zalm.

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300