Auteur Topic: Roetveegpieten.  (gelezen 12737 keer)

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #30 Gepost op: 15 november 2016, 11:05:26 »
Tja inderdaad. Racisme is schijnbaar voorbehouden aan blanke mensen. Rare wereld.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #31 Gepost op: 16 november 2016, 18:24:05 »
En dat wordt alleen allemaal maar erger door de Zwarte Piet discussies etc.
Science is no democracy

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #32 Gepost op: 16 november 2016, 22:50:26 »
Ik heb de klassiek serie van Suske en Wiske. Dat zijn de originele krantenstrips (niet de gekuiste albums) in het Vlaams/Antwerps. Ik vond "De vliegende Aap" wel schokkend, want daar gaat het ook over nikkertjes e.d. Maar ja Vandersteen wilde een verhaal over de Kongo en had nog nooit een donkere man gezien waarschijnlijk. Mij heeft het niet op het kwade pad gebracht. Ik ben nu ook de "Slavenjagers" van Carl May aan het lezen. Zeer positief over de Soedanvolken. En het hoorde nog wel tot de geliefde literatuur van Hitler. Deze man werd uiteindelijk een racist.

Ik weet niet precies hoe dat werkt maar de figuur Zwarte Piet leidt volgens mij niet tot racisme. Het gaat er veel meer om hoe je omgeving tegen gekleurde mensen staat. En vaders en moeders hebben goede herinneringen aan Piet en brengen dat over op hun kinderen.
« Laatst bewerkt op: 16 november 2016, 22:56:09 door Carl »

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #33 Gepost op: 19 november 2016, 09:48:24 »


Ik weet niet precies hoe dat werkt maar de figuur Zwarte Piet leidt volgens mij niet tot racisme. Het gaat er veel meer om hoe je omgeving tegen gekleurde mensen staat.


In mijn werkomgeving (huisschilder) vindt vrijwel iedereen het heel normaal om een arubaanse collega om pepernoten te vragen, in deze tijd.
Soms begint het gezeur al na de vakantie.

Racisme zit volgens mij in vrijwel elk mens, en dat geeft niets, het is maar wat je er mee doet.
Als je je bewust bent van je eigen (voor)oordelen scheelt het al een heel eind.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #34 Gepost op: 23 november 2016, 17:43:11 »
het bestaat gewoon niet .
ik heb een collega die een oliebollen kraam heeft in rotterdam
ik noem het joopies  ballen tent ( collega heet joop ) en nu is het geen racisme omdat ik geen neger ben en / of dat joop geen neger is
goeie bollen trouwens (rotterdam oudedijk bij AH)
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #35 Gepost op: 23 november 2016, 19:41:33 »
Racisme bestaat sowieso niet, tenminste als je ervan uitgaat dat racisme en ras bij elkaar horen. Er zijn namelijk helemaal geen andere rassen, we zijn allemaal homo sapiens en kent geen ondersoorten en/of verschillende rassen.

Groet,
Jacco

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #36 Gepost op: 24 november 2016, 05:39:33 »
Precies,Dekkersj, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat lang niet iedereen op deze wereld er zo over denkt.
Laat staan handelt...
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Frits

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.311
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #37 Gepost op: 24 november 2016, 14:04:20 »
Precies,Dekkersj, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat lang niet iedereen op deze wereld er zo over denkt.
Laat staan handelt...

Exact, en daar komt het racisme om de hoek kijken. Biologisch/wetenschappelijk mogen er misschien geen menselijke rassen zijn, maar het discrimineren op uiterlijke kenmerken is een wijdverbreid gezelschapsspel.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #38 Gepost op: 24 november 2016, 18:08:41 »
Precies,Dekkersj, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat lang niet iedereen op deze wereld er zo over denkt.
Laat staan handelt...

Exact, en daar komt het racisme om de hoek kijken. Biologisch/wetenschappelijk mogen er misschien geen menselijke rassen zijn, maar het discrimineren op uiterlijke kenmerken is een wijdverbreid gezelschapsspel.
Maar dat gebeurd niet alleen op donkere kleur maar ook bijvoorbeeld op grote oren of een bril. Vaak wordt er binnen een groep een slachtoffer gezocht, de kleinste 'afwijking'  is dan al voldoende...
Science is no democracy

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #39 Gepost op: 24 november 2016, 21:23:01 »
Ik heb nog wel eens opgezocht hoe die rassenleer van de Duitsers er indertijd uitzag - pseudo wetenschap ten top. Dat neemt niet weg dat racisme helaas voorkomt en niet alleen van witte boze mannen.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #40 Gepost op: 25 november 2016, 08:52:27 »
Precies,Dekkersj, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat lang niet iedereen op deze wereld er zo over denkt.
Laat staan handelt...

Exact, en daar komt het racisme om de hoek kijken. Biologisch/wetenschappelijk mogen er misschien geen menselijke rassen zijn, maar het discrimineren op uiterlijke kenmerken is een wijdverbreid gezelschapsspel.
Maar dat gebeurd niet alleen op donkere kleur maar ook bijvoorbeeld op grote oren of een bril. Vaak wordt er binnen een groep een slachtoffer gezocht, de kleinste 'afwijking'  is dan al voldoende...

Precies zo word ik hier toch ook behandelt,heb wel geen grote oren of bril (toch wel een leesbril) maar ik ben een philipsman

Je wilt niet weten wat ik hiero over mij heen krijg,nee eigenlijk ben ik hier de zwarte piet van dit forum en word zwaar

gediscrimineerd en dat is gewoon rascisme :afro:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #41 Gepost op: 25 november 2016, 09:43:10 »
Precies,Dekkersj, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat lang niet iedereen op deze wereld er zo over denkt.
Laat staan handelt...

Exact, en daar komt het racisme om de hoek kijken. Biologisch/wetenschappelijk mogen er misschien geen menselijke rassen zijn, maar het discrimineren op uiterlijke kenmerken is een wijdverbreid gezelschapsspel.
Maar dat gebeurd niet alleen op donkere kleur maar ook bijvoorbeeld op grote oren of een bril. Vaak wordt er binnen een groep een slachtoffer gezocht, de kleinste 'afwijking'  is dan al voldoende...

Precies zo word ik hier toch ook behandelt,heb wel geen grote oren of bril (toch wel een leesbril) maar ik ben een philipsman

Je wilt niet weten wat ik hiero over mij heen krijg,nee eigenlijk ben ik hier de zwarte piet van dit forum en word zwaar

gediscrimineerd en dat is gewoon rascisme :afro:
Wat voor ras ben jij dan Bram?
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #42 Gepost op: 25 november 2016, 09:51:06 »

Mijn roots liggen in tukkerland ::) het tukkerras en geen turkras. Toppie!
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #43 Gepost op: 25 november 2016, 11:24:36 »
 
Precies zo word ik hier toch ook behandelt,heb wel geen grote oren of bril (toch wel een leesbril) maar ik ben een philipsman

Je wilt niet weten wat ik hiero over mij heen krijg,nee eigenlijk ben ik hier de zwarte piet van dit forum en word zwaar

gediscrimineerd en dat is gewoon rascisme :afro:



Tsja, dan vraag je er ook om . Uit Tukkerland en Philipsman en zwarte Piet.  Dan is het gewoon uitlokking.    :evil: ;D ;D ;D ;D

Marcel
« Laatst bewerkt op: 25 november 2016, 11:26:37 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Roetveegpieten.
« Reactie #44 Gepost op: 25 november 2016, 12:14:47 »
Citaat

Precies zo word ik hier toch ook behandelt,heb wel geen grote oren of bril (toch wel een leesbril) maar ik ben een philipsman

Je wilt niet weten wat ik hiero over mij heen krijg,nee eigenlijk ben ik hier de zwarte piet van dit forum en word zwaar

gediscrimineerd en dat is gewoon rascisme :afro:

Bel Sylvana eens op Bram, daar kan je over dit soort zaken goed mee praten :yeah:

In alle eerlijkheid, dat meen je toch niet?
« Laatst bewerkt op: 25 november 2016, 15:11:37 door Hififreak »