Auteur Topic: receiver naar preamp  (gelezen 2921 keer)

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
receiver naar preamp
« Gepost op: 28 oktober 2016, 00:34:51 »
is dit een logische opstelling voor aktieve speakers of kan de weg korter?


http://www.aktives-hoeren.de/viewtopic.php?f=6&t=1654&p=107177&hilit=receiver+preamp#p107177

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: receiver naar preamp
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2016, 07:37:49 »
is dit een logische opstelling voor aktieve speakers of kan de weg korter?


http://www.aktives-hoeren.de/viewtopic.php?f=6&t=1654&p=107177&hilit=receiver+preamp#p107177
Ich habe keine blasse Ahnung !   ;) ;D

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: receiver naar preamp
« Reactie #2 Gepost op: 28 oktober 2016, 07:54:44 »
Wil je voor jezelf iets weten aan de hand van JOUW componenten of wil je die Duitse opstelling van commentaar voorzien hebben?

Wanneer ik strikt op de vraag in de titel afga:
Actieve luidsprekers op receiver aansluiten op PRE-OUT indien aanwezig (of zelf in receiver laten maken) of middels een goed berekende spanningsdeler op de luidsprekeraansluitingen.
« Laatst bewerkt op: 28 oktober 2016, 07:58:01 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

LaanCr

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 584
Re: receiver naar preamp
« Reactie #3 Gepost op: 28 oktober 2016, 11:24:02 »
Wil je voor jezelf iets weten aan de hand van JOUW componenten of wil je die Duitse opstelling van commentaar voorzien hebben?

Wanneer ik strikt op de vraag in de titel afga:
Actieve luidsprekers op receiver aansluiten op PRE-OUT indien aanwezig (of zelf in receiver laten maken) of middels een goed berekende spanningsdeler op de luidsprekeraansluitingen.

de bewuste preamp14 heeft een htpb instelling en van wat ik ervan begrijp wordt de receiver 'analoog uit' daarop aangesloten (?). Voordeel van de receiver (zoals yamaha Rx v679) zijn wat mij betreft toch de hdmi aansluitingen -en de prijs natuurlijk (<€500). Niet alle receivers hebben een preamp out voor aktieve speakers, maar om daar nou een aparte preamp voor te kopen....