Auteur Topic: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak  (gelezen 22159 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #30 Gepost op: 24 oktober 2016, 20:53:54 »
Ik heb ook Galiotes beneden staan. Toch zou ik niet weten wat ik nieuw van hun zou willen hebben. Vaak erg forse LS en ook niet meer dat aparte uiterlijk.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #31 Gepost op: 24 oktober 2016, 22:46:07 »
Ik heb ook Galiotes beneden staan. Toch zou ik niet weten wat ik nieuw van hun zou willen hebben. Vaak erg forse LS en ook niet meer dat aparte uiterlijk.
Wat ken je behoudens de Galiotes van Cabasse Carl ? Ga eens, als je in de gelegenheid bent, naar de Bora luisteren.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #32 Gepost op: 24 oktober 2016, 23:13:57 »
Ik ken eigenlijk alleen deze..... Ik heb ze een keer in Groningen gehoord bij een dealer vond het toen mwoah.....


Ik denk niet dat de Baltic's maatstafgevend zijn voor het palet aan Cabasse luidsprekers, alhoewel ik er hele goede recensies over heb gelezen. Nou zegt dat natuurlijk niet alles, maar hoe was de akoestiek in de zaak waar jij de Baltic's hebt gehoord ?

Daar was opzich niet heel veel mis mee.... ik vond ze wat dunnetjes klinken niet mijn ding...
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #33 Gepost op: 25 oktober 2016, 12:46:33 »
Ik ken eigenlijk alleen deze..... Ik heb ze een keer in Groningen gehoord bij een dealer vond het toen mwoah.....


De Cabasse Baltic maakt gebruik van dezelfde exclusieve, op SCS technologie gebaseerde, drieweg coaxiale luidspreker TC23 als de La Sphère en l’Océan. Hierdoor is de Baltic een unieke luidspreker, die beschikbaar is in 3 versies: op voet, tegen de muur of op voet. De Cabasse Baltic Evolution is makkelijk te plaatsen in elk type ruimte door het erg brede afstraalgedrag en uistekende focus. Gecombineerd met de Santorin 38 of de Santorin 30 subwoofer heeft hij alle kwaliteiten van een groot traditioneel systeem, met een echt realistisch en diep stereobeeld en het volledige bereik in het laag. Doordat de overgang tussen de Baltic satellieten en de subwoofer gebeurd rond de 80Hz, is de overgang bij een zorgvuldige installatie niet te horen. Dit systeem is echte high-end, met een volledig bereik en een capaciteit om volledig te verdwijnen, maar zonder dat er enorme luidsprekers in de ruimte moeten staan.Door de hoge gevoeligheid en hoge belastbaarheid kan een paar Cabasse Baltics aangestuurd worden met versterkers vanaf 60W tot 1000W. Zowel stil als luid klinkt deze speaker altijd open en met een aangename materie in het geluid.
« Laatst bewerkt op: 25 oktober 2016, 12:51:17 door Audiofreak »

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #34 Gepost op: 25 oktober 2016, 20:53:24 »
Ik ken eigenlijk alleen deze..... Ik heb ze een keer in Groningen gehoord bij een dealer vond het toen mwoah.....


De Cabasse Baltic maakt gebruik van dezelfde exclusieve, op SCS technologie gebaseerde, drieweg coaxiale luidspreker TC23 als de La Sphère en l’Océan. Hierdoor is de Baltic een unieke luidspreker, die beschikbaar is in 3 versies: op voet, tegen de muur of op voet. De Cabasse Baltic Evolution is makkelijk te plaatsen in elk type ruimte door het erg brede afstraalgedrag en uistekende focus. Gecombineerd met de Santorin 38 of de Santorin 30 subwoofer heeft hij alle kwaliteiten van een groot traditioneel systeem, met een echt realistisch en diep stereobeeld en het volledige bereik in het laag. Doordat de overgang tussen de Baltic satellieten en de subwoofer gebeurd rond de 80Hz, is de overgang bij een zorgvuldige installatie niet te horen. Dit systeem is echte high-end, met een volledig bereik en een capaciteit om volledig te verdwijnen, maar zonder dat er enorme luidsprekers in de ruimte moeten staan.Door de hoge gevoeligheid en hoge belastbaarheid kan een paar Cabasse Baltics aangestuurd worden met versterkers vanaf 60W tot 1000W. Zowel stil als luid klinkt deze speaker altijd open en met een aangename materie in het geluid.

 ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #35 Gepost op: 31 oktober 2016, 21:03:34 »
Je knippert even met je ogen en komt tot de ontdekking dat er (weer) een recensie ge-upload is. Eén van de leukere rubrieken om te lezen en te volgen op dit forum en ook dit keer weer lekker geschreven. Ook lekkurrrr dat de gedraaide muziek er bij vermeld staat, daar ben ik altijd nieuwsgierig naar. Je mag je overigens best gelukkig prijzen met zo'n lovende recensie Audiofreak, dat liegt er niet om!

Zo te lezen is het absoluut geen straf om omringd te zijn met Cabasse luidsprekers...  Toppie! 

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #36 Gepost op: 31 oktober 2016, 22:26:35 »
Je knippert even met je ogen en komt tot de ontdekking dat er (weer) een recensie ge-upload is. Eén van de leukere rubrieken om te lezen en te volgen op dit forum en ook dit keer weer lekker geschreven. Ook lekkurrrr dat de gedraaide muziek er bij vermeld staat, daar ben ik altijd nieuwsgierig naar. Je mag je overigens best gelukkig prijzen met zo'n lovende recensie Audiofreak, dat liegt er niet om!

Zo te lezen is het absoluut geen straf om omringd te zijn met Cabasse luidsprekers...  Toppie!
Dat is inderdaad geen straf Fourplay en ik kan heel goed leven met deze weergevers van de Franse bodem. Marcel Dali weet
inmiddels hoe dynamisch Fourplay kan klinken en hij weet nu tevens aan welke band jij je forumnaam aan ontleend hebt.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #37 Gepost op: 01 november 2016, 23:46:28 »
Loh, ik dacht dat het inmiddels algemeen bekend was aan welke band ik m'n forumnaam ontleend heb!? De muzikale klanken van Fourplay met 'Between the Sheets' en 'Cafè L'amour' etc. passeren hier regelmatig de revue. Met name de intro van de laatste klinkt bijzonder vet bij een ietswat hogere volume, je weet niet wat je hoort, whahaha...

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #38 Gepost op: 02 november 2016, 10:54:35 »
Nou dat wist ik wel Fourplay, hoe je aan je forumnaam bent gekomen.
Maar eh .........ik had geen idee wat voor muziek Fourplay maakt.
Nu dus wel.  mzk ;D

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #39 Gepost op: 02 november 2016, 12:15:10 »
De band Fourplay vierde in 2015 hun 25 jarig bestaan en de vroegere bandleden Lee Ritenour en Larry Carlton werkten mee aan de CD Silver, die ter ere van dit feit werd uitgegeven.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #40 Gepost op: 02 november 2016, 12:43:24 »
Echte Needle muziek
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #41 Gepost op: 02 november 2016, 16:49:07 »
Echte Needle muziek
Ik denk dat deze muziek de needles inderdaad laat excelleren, maar dat doet(n) deze muziek(opnames) ook met conventionele systemen.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #42 Gepost op: 02 november 2016, 22:56:49 »
Nou dat wist ik wel Fourplay, hoe je aan je forumnaam bent gekomen.
Maar eh .........ik had geen idee wat voor muziek Fourplay maakt. Nu dus wel.  mzk ;D

Marcel

Tja, niet zo verwonderlijk hoor Marcel. Met het huidige muzikale aanbod van miljoenen tracks binnen handbereik onder de knoppen van je afstandbediening is het een mission impossible om "alles" te kennen. Des te leuker is het wanneer je een muzikaal hoogstandje uit het mega aanbod tegenkomt...  Toppie!

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #43 Gepost op: 03 november 2016, 07:29:08 »
Earl Klugh, Larry Carlton, Lee Ritenour, Bob James, Kenny G., Stanley Clarke, Billy Cobham, Pat Metheny. Zo maar een aantal namen van artiesten die er in hun genre een "catchy" stukje muziek weten neer te zetten.

Bert50

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 26
Re: Cabasse NEF luisteren bij Audiofreak
« Reactie #44 Gepost op: 03 november 2016, 12:09:12 »
Heerlijke muziek vindt ik het niks mis mee

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk