Auteur Topic: Huidige set en toe aan upgrade, tips?  (gelezen 6171 keer)

Zouph

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #15 Gepost op: 08 november 2016, 22:44:36 »
Ik speel al weer jaren met tevredenheid met een Raspberry Pi, Squeezeplug software en een Behringer UCA-202.
De laatste is de enige die ik mogelijk zou vervangen omdat heel soms één kanaal wat ruist (hetgeen met een reset weer weg is).

Spotify, muziek van eigen opslag, muziek erheen streamen met dlna of Airplay ofwel Sonos mogelijkheden voor een fractie van de prijs.

Dit klinkt erg interessant, en goed om te horen dat de Node dan wel connector ook de moeite waard is om als bron in te zetten voor 1 kamer. De functie van het multiroom is niet het speerpunt van dit apparaat dat is mooi. Een van de redenen dat ik niet een receiver heb gekocht met mogelijkheden tot aansluiten van 5.1 maar gewoon stereo omdat je geld dan zit in 2 kanalen omdat je toch maar van plan was om 2 boxen erop aan te sluiten.

Be Tweeter, ik vind het muziek van eigen opslag wel een leuke. Dit is alleen de moeite waard als je dit in FLAC doet. Anders heb je met spotify meer gemak en meer muziek tot je beschikking van dezelfde kwaliteit lijkt me? Ik zit nu een beetje te kijken of ik aan FLAC bestanden even makkelijk kan komen als mp3tjes maar dit blijkt helas niet echt het geval. (ik weet niet of hierover gepraat mag worden bij dit forum vanwege de evt. illegaliteit hiervan) maar hoe kan je makkelijk de overstap naar FLAC maken? Waar halen jullie je FLAC bestanden vandaan?
Luidspreker Synthese Floating 2
Kabels Inakustik LS-1202
Versterker: NAD C-352
DAC: ?
Bron: laptop?