Auteur Topic: Huidige set en toe aan upgrade, tips?  (gelezen 6169 keer)

Zouph

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Gepost op: 14 oktober 2016, 23:30:52 »
Beste Hififreaks,

om een globaal idee te krijgen van mijn setje:

Ik heb als budget hififreak mijn setje louter op marktplaats gescoord en dit is wat het is geworden tot nu toe met een totale kosten van 380.

Speakers:
Synthese Floating 2

Versterker:
Ingebruik: NAD C352 (80W)   

maar heb toevallig ook een NAD C325 BEE die ik nog moet verkopen weer.


Luidspreker kabel:
Inakustik LS 1202

Ik luister vervolgens mijn muziek via een dropveter verlengstuk (mannetjes->vrouwtjes) naar een kabeltje (mannetjes->aux) die dan in mijn laptop dan wel ipod gaat. Als muziekbestanden luister ik dan meestal naar Spotify of youtube.

Ik ben benieuwd wat jullie hier van vinden en vooral waar de meeste upgrade te halen valt. Ik heb namelijk weer verjaardags geld te besteden dus wil graag dit investeren in de beste verbetering.

Opties:
Speakers:
Synthese Floating 2 vervangen voor Dynaudio Audience 72 (kosten: 200 euro)

Bron verbetering:
-Externe DAC kopen dan wel geïntegreerd in een streamer (NODE 2 tips? kosten: 350) dan wel los (welke? kosten?)
-NAS aanschaffen (welke? welke software?) om vervolgens FLAC bestanden af te gaan spelen (hoe?), gaat een beetje icm met de DAC/streamer denk ik.
-Koop een betere aux-kabel.

Versterker switch:
-Modernere versterker kopen met digitale ingangen of stream mogelijkheid.

Ik ben heel benieuwd wat jullie van mijn huidige set vinden en wat jullie zouden upgraden in deze opstelling.

 Anyone





Luidspreker Synthese Floating 2
Kabels Inakustik LS-1202
Versterker: NAD C-352
DAC: ?
Bron: laptop?

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #1 Gepost op: 15 oktober 2016, 09:10:57 »


Moeilijk moeilijk,ik weet natuurlijk niet hoe die set klinkt dat weet jij alleen.

Een duidelijke upgrade kan zijn het uitwisselen van speakers,de versterkers zijn beide prima kwa wattage dan,en ze zullen

beide ook prima klinken dacht ik.

heel mischien dat de sound jouw niet zo bevalt,dat kan en dan heet het andere weergevers maar ga daar geen massa's

geld aan uitgeven want het kan zomaar zijn dat er een speaker op marktplts is die goedkoper is en anders oftewel

beter klinkt.

Dus je moet eerst bij jou zelf te rade gaan en denken wat is er mis aan deze set. :police:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #2 Gepost op: 15 oktober 2016, 09:55:36 »
Hey Zouph,

Het op marktplaats vinden en kopen van mooie spullen voor een erg aangename prijs is een van de erg leuke facetten van deze hobby.

Maar terug komende op jouw vraag.
De spullen waar je nu mee speelt zijn gewoon goede spullen.  Ik kan vanaf mijn bank niet beoordelen en een mening vormen over de weergave van je luidsprekers.
Als alles goed werkt zou ik de versterker houden waar je zelf het beste gevoel bij hebt en de andere als reserve gebruiken of zo je wil verkopen.
Je speelt nu vanaf je laptop met een kabeltje vanaf de hoofdtelefoonuitgang naar de versterker? klopt dat?
Dat kan op zich erg goed gaan, maar ik vind het niet zo'n mooie oplossing.
Je zou eens op zoek kunnen gaan apparaat met spotify connect mogelijkheid (alleen te gebruiken met Spotify premium).  Meestal kun je met zo'n apparaat ook streamen vanaf je telefoon of vanaf een NAS.
Je zou ook kunnen kijken naar een AV Receiver.
Daar kun je naast analoog aansluiten ook via HDMI / SPDIFF / Toslink apparaten met een digitale uitgang aansluiten.
Dan komt bijvoorbeeld ook een Google Chromcast om de hoek kijken.
Teufel heeft een erg leuk kastje in het assortiment, De Raumfeld connector 2. 

Als het je om gebruiksgemak gaat dan kun je eens naar je apparatuur kijken.
De versterker , mits in orde, doet niets met de weergave kwaliteit. Wil je heel erg hard kunnen spelen moet je een zwaardere versterker met meer uitgangsvermogen hebben.
De luidspreker staat op de tweede plaats als het gaat over wat de kwaliteit van je geluid bepaald.
De absolute koploper wat bepaald hoe een en ander bij jou klinkt is de ruimte waarin alles staat hoe het er staat en wat je luisterpositie is.
De vorm en afmetingen van de ruimte en de aankleding van de ruimte bepalen voor het allergrootste deel hoe het gaat klinken.
Dan hebben we het over akoestiek. Het lastigste facet van de hifi hobby.

Ik hoop dat je iets hebt met bovenstaand verhaal. En vraag gerust verder.

Marcel
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2016, 10:01:09 door Marcel Dali »
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2016, 10:54:17 »
Volgens mij een prima set.
Upgraden kan natuurlijk, de Synthese 2 zijn goede ls maar wellicht vind je andere meer naar jouw smaak klinken.
Andere kabels al is het maar voor het oog.
Kwestie van proberen.
I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2016, 11:06:06 »
Ik zou als het binnen de mogelijkheden ligt in eerste instantie wat gaan schuiven. Misschien het kleed tussen de luidsprekers tov van de luister positie en een stuk van de achter liggende muur af zeg een cm of 75...

bijvoorbeeld hier

http://www.alpha-audio.nl/2011/09/plaatsing-van-luidsprekers/
« Laatst bewerkt op: 15 oktober 2016, 11:07:51 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #5 Gepost op: 15 oktober 2016, 13:22:04 »
Hallo Zouph,

Even een aantal vragen;

Zijn er zaken die je op welke wijze dan ook storen?
Wat zou je puur gevoelsmatig zelf willen vervangen en waarom?
Welk apparaat of accessoire heeft jouw persoonlijke voorkeur waar het vervanging betreft?
Welke zaken beïnvloeden je muziekbeleving positief en welke minder of niet?

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #6 Gepost op: 16 oktober 2016, 09:46:35 »
Hallo Zouph,

Even een aantal vragen;

Zijn er zaken die je op welke wijze dan ook storen?
Wat zou je puur gevoelsmatig zelf willen vervangen en waarom?
Welk apparaat of accessoire heeft jouw persoonlijke voorkeur waar het vervanging betreft?
Welke zaken beïnvloeden je muziekbeleving positief en welke minder of niet?

Groet, Mark ;)

Ja, goede vragen.

 Toppie!
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Zouph

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #7 Gepost op: 05 november 2016, 23:13:10 »
Dag Hififreaks,

bedankt voor alle reacties! Ik ben zelf minder actief op het forum en ben een beetje vergeten terug te komen hier om te kijken en te reageren  :-[.

Leuk dat je weer zo uitgebreid gereageerd Marcel! Ik weet niet of je het nog weet maar je hebt me toendertijd ook van informatie voorzien tijdens de zoektocht naar luidsprekers.


 Je speelt nu vanaf je laptop met een kabeltje vanaf de hoofdtelefoonuitgang naar de versterker? klopt dat?
Dat kan op zich erg goed gaan, maar ik vind het niet zo'n mooie oplossing.
Je zou eens op zoek kunnen gaan apparaat met spotify connect mogelijkheid (alleen te gebruiken met Spotify premium).  Meestal kun je met zo'n apparaat ook streamen vanaf je telefoon of vanaf een NAS.

Teufel heeft een erg leuk kastje in het assortiment, De Raumfeld connector 2. 


Ik speel inderdaad nu vanaf hoofdtelefoonuitgang (aux) naar de versterker (RCA(?))

Ik heb de raumfeld connector 2 even bekeken maar jammer dat deze geen spotify mogelijkheid heeft. Ik gebruik dat momenteel nog niet echt en luister voornamelijk via youtube maar daar wil ik dus vanaf en weer een muziekcollectie aanleggen of de spotify club joinen maar dat kost me ook weer 120 euro per jaar. Slecht eigenlijk maarja.

Verder deze vragen:

Hallo Zouph,

Even een aantal vragen;

Zijn er zaken die je op welke wijze dan ook storen?
Wat zou je puur gevoelsmatig zelf willen vervangen en waarom?
Welk apparaat of accessoire heeft jouw persoonlijke voorkeur waar het vervanging betreft?
Welke zaken beïnvloeden je muziekbeleving positief en welke minder of niet?

Groet, Mark ;)

-Ik vind momenteel dat het laag een beetje doffig is en niet echt diep of laag gaat. Bas is soms wat duf.
-Gevoelsmatig stoort het me dat ik in mijn ogen mooie spullen heb qua versterker en boxen alleen dat ik werk met een simpel draadje naar aux uitgang. Gevoelsmatig gaat dit ten koste van geluidskwaliteit. Ik weet dit niet omdat ik verschil niet ken maar denk dus dat als ik dit kan verbeteren door ipv youtube naar FLAC en misschien wel spotify premium te luisteren en dan een externe DAC te gebruiken.
-Apparaat voor vervanging is persoonlijke voorkeur mijn algehele bron en hoe het terecht komt bij mijn versterker.
-Zaken die mijn muziekbeleving positief beinvloeden is een vol en warm geluid dat kamer vult met warmte :) Leuk vind ik het dan als je details hoort en de losse instrumenten. Wat mijn beleving minder maakt is het gebrek aan bas denk ik en idee dat ik niet eruit haal wat erin zit. Ik moet deze set meer kunnen laten zingen denk ik. Ik ben nog niet wauwhauwhauw tov van vrienden die 5.1 actief luisteren. Maar misschien is dat mijn leken oor  :-[

Update van mijn kant: Ik zit nu dus sterk te overwegen om een externe DAC aan te schaffen of een streamer met DAC voor gebruiksgemak. Als je bijvoorbeeld de Node 2 zou nemen en deze upgrade bekijkt als een externe DAC. In welke prijs klasse van de DAC moet je dan denken? Ik vind externe DACs erg prijzig en ik kijk altijd 2de hands... Als ik dan een DAC met stream mogelijkheid zou kunnen kopen voor plus minus 300 euro dan doe ik dat liever denk ik meer upgrade voor mijn geld. Bovendien kan ik daar dan een ex HD aanhangen met FLAC-muziek wat de hoogste digitale kwaliteit is (toch?) en ben ik kabel vrij. De node 2 is alleen niet gewoon als externe dac te gebruiken volgens mij om je muziek langs te laten lopen.

Weet iemand hoe de node zich verhoudt met andere DAC+streamers als de CA 851N bijv? Is dat het betalen van meer geld waard?

Alvast bedankt! Ik zal het forum nu wat beter in de gaten houden.
 
Luidspreker Synthese Floating 2
Kabels Inakustik LS-1202
Versterker: NAD C-352
DAC: ?
Bron: laptop?

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #8 Gepost op: 06 november 2016, 09:09:22 »
De Teufel (Raumfeld) connector 2 heeft zeker wel Spotify aan boord.
Ik gebruik hem voor internet radio en Spotify.

Ja, dat dan weer wel. Spotify kost je 9,99 per maand.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Zouph

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #9 Gepost op: 06 november 2016, 14:29:01 »
Ah ik zie het, ik heb blijkbaar een oude review gelezen want spotify is later inderdaad toegevoegd. Is de DAC en dus muziek kwaliteit ook een beetje van in orde?

Kwam er net achter dat je spotify met 6 vrienden (lees familie) zou kunnen delen voor 15 euro per maand. Dat is prima.
Luidspreker Synthese Floating 2
Kabels Inakustik LS-1202
Versterker: NAD C-352
DAC: ?
Bron: laptop?

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #10 Gepost op: 07 november 2016, 09:11:08 »
De DAC van de connector 2 doet niet onder voor elke andere goede DAC.
Je kunt de connector 2 goed bedienen met een app op je tablet of smartphone.

Bij mij zit de connector met een kabel in ons netwerk.
Ik heb hem aangesloten via Toslink op mijn receiver. De DAC in de connector gebruik ik niet.
Maar ik heb hem wel enige tijd op mijn NAD versterker aangesloten gehad via de analoge uitgang. En dat ging ook heel erg goed.

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #11 Gepost op: 07 november 2016, 21:57:54 »
Wellicht ten overvloede maar op de website van Audio Alpha kwam ik de onderstaande recensie van Jaap Veenstra tegen over de BlueSound Node 2...
http://www.alpha-audio.nl/2015/11/review-bluesound-node-2/

Zouph

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 17
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #12 Gepost op: 08 november 2016, 00:56:40 »
Dank je fourplay. Ik had hem al gelezen. Heeft ook weer een beetje beïnvloed waarom ik zo geïnteresseerd ben in de Node 2. Alleen nog een onzekerheid je als conclusie komen ze met: "Zoekt u dus een multiroomsysteem dat op hoog niveau presteert en prettig bedient… probeer Bluesound eens!"
Terwijl ik helemaal niet op zoek ben naar een multiroomsysteem oid. Ik ben op zoek naar een verbetering van mijn brongeluid in een kamer.
Luidspreker Synthese Floating 2
Kabels Inakustik LS-1202
Versterker: NAD C-352
DAC: ?
Bron: laptop?

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #13 Gepost op: 08 november 2016, 01:24:17 »
Je hoeft het systeem niet als multiroom in te zetten.
Met de spullen van Raumfeld kun je ook een multiroom systeem opbouwen.
Het hoeft niet.  Je kunt ook 1 room van een goede bron voorzien.

Het is maar net waar jij je goed bij voelt en wat je prettig vindt bedienen.
Over de kwaliteit van de DAC zou ik me niet al te druk maken. Dat is bij de in dit draadje genoemde systemen echt wel goed voor elkaar.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Huidige set en toe aan upgrade, tips?
« Reactie #14 Gepost op: 08 november 2016, 08:33:16 »
Ik speel al weer jaren met tevredenheid met een Raspberry Pi, Squeezeplug software en een Behringer UCA-202.
De laatste is de enige die ik mogelijk zou vervangen omdat heel soms één kanaal wat ruist (hetgeen met een reset weer weg is).

Spotify, muziek van eigen opslag, muziek erheen streamen met dlna of Airplay ofwel Sonos mogelijkheden voor een fractie van de prijs.
An inability to grasp science is no argument against it....