Auteur Topic: Luisteren bij Wilco  (gelezen 9635 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #15 Gepost op: 09 oktober 2016, 13:35:14 »
Fijn mannen.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #16 Gepost op: 09 oktober 2016, 14:13:09 »
Lekker stuk om te lezen! Ik ben van mening dat je niet genoeg van dit soort treffen kunt hebben.  Toppie!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.074
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #17 Gepost op: 09 oktober 2016, 15:07:40 »
Mooi verslag van een ongetwijfeld leuke middag Toppie! Toppie!
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #18 Gepost op: 09 oktober 2016, 18:56:30 »
Lekker stuk om te lezen! Ik ben van mening dat je niet genoeg van dit soort treffen kunt hebben.  Toppie!
Hij heeft er sowieso nog één op korte termijn tegoed ! ;)

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #19 Gepost op: 09 oktober 2016, 19:47:05 »
Lekker stuk om te lezen! Ik ben van mening dat je niet genoeg van dit soort treffen kunt hebben.  Toppie!
Hij heeft er sowieso nog één op korte termijn tegoed ! ;)

Altijd mooi als er nog iets in het vooruitzicht ligt.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #20 Gepost op: 09 oktober 2016, 22:31:03 »
Nog even ter aanvulling, De speakers die hier staan zijn de Focal Profile 918. De cd speler is een Lua Cantilena SE met wat aanpassingen.

Wat Marcel aanhaalde, de tingel tangel test hebben we niet gedaan. Maar ook dat zit hier wel goed weet ik uit ervaring, wat we beluisterd hebben waren geen tingel tangel albums. We hebben ook niet echt live albums beluisterd, waar soms wel een mooi diepteplaatje in zit. De tijd was eigenlijk helaas te beperkt om goed alles uit te diepen. Maar desalniettemin heeft Marcel volgens mij wel een goede overall indruk gekregen, lezende zijn verslag. Ik vond die db meter wel grappig, ik had zelf geen flauw idee hoe hard het kon, en daarbij ook nog dat het muziek bleef ipv herrie. Ik heb Marcel nog een Vandenhul interlink kado gegeven die ik nog had maar niet meer nodig had. Volgens mij was hij er wel blij mee ;)

De recensies van Mr. Dali lezen altijd lekker weg en ook deze resensie vormt daar geen uitzondering op. Zijn er nog foto's gemaakt van al het "audio" moois wat de revue is gepasseerd om het plaatje te completeren? Ik ben overigens behoorlijk nieuwsierig geworden naar de zgn. tingel tangel albums waar aan in de recensie gerefereerd wordt.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2016, 00:19:52 door Fourplay »

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #21 Gepost op: 09 oktober 2016, 23:19:55 »
In de recensie staat nergens iets over tingel tangel albums.
In mijn aanvulling daarop zei ik dat we die test niet hebben uitgevoerd, vanwege de beperkte tijd en dat we geen tingel tangel albums beluisterd hebben.
Dus ik snap ff je nieuwsgierigheid niet aangaande de zgn tingel tangel albums.
Foto's zijn er trouwens niet gemaakt.
The music sounds better, when you know who's playing it

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #22 Gepost op: 10 oktober 2016, 01:12:05 »
In de recensie staat nergens iets over tingel tangel albums. In mijn aanvulling daarop zei ik dat we die test niet hebben uitgevoerd, vanwege de beperkte tijd en dat we geen tingel tangel albums beluisterd hebben. Dus ik snap ff je nieuwsgierigheid niet aangaande de zgn tingel tangel albums. Foto's zijn er trouwens niet gemaakt.

Klopt helemaal Wilco. In je aanvulling (i.p.v. recensie) staat een verwijzing naar tingel tangel albums die als gevolg van tijdgebrek niet zijn beluisterd. Echter, in de recensie verwijst Marcel naar, door technicus gemaakte effecten (zoals tingeltjes en tangeltjes) welke ineens achter je of links of rechts buiten je set te horen zijn. Ik heb deze "effecten" tijdens een beluistering ook weleens ervaren alleen kan ik me niet meer voor de geest halen bij welk nummer dit was. Net als Marcel vind ook ik dit een leuk verschijnsel vandaar mijn interesse en vraag op welk album en/of welk nummer zulke effecten te horen zijn.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2016, 05:02:50 door Fourplay »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #23 Gepost op: 10 oktober 2016, 08:04:51 »
Helaas kan ik me op dit moment ook geen muziekjes voor de geest halen welke deze effecten hebben.
Het is wel zeker een leuk effect dat je met "slechts" stereo, geluiden kunt laten horen die ver buiten je luidsprekers kunnen klinken en zelfs achter je lijken vandaan te komen.
Volgens mij wordt dit met faseverschuiving gedaan. Maar helaas ontbreekt me de kennis om hier verder op in te gaan.

En inderdaad ga ik op korte termijn bij Audiofreak luisteren.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #24 Gepost op: 10 oktober 2016, 11:09:49 »
In de recensie staat nergens iets over tingel tangel albums. In mijn aanvulling daarop zei ik dat we die test niet hebben uitgevoerd, vanwege de beperkte tijd en dat we geen tingel tangel albums beluisterd hebben. Dus ik snap ff je nieuwsgierigheid niet aangaande de zgn tingel tangel albums. Foto's zijn er trouwens niet gemaakt.

Klopt helemaal Wilco. In je aanvulling (i.p.v. recensie) staat een verwijzing naar tingel tangel albums die als gevolg van tijdgebrek niet zijn beluisterd. Echter, in de recensie verwijst Marcel naar, door technicus gemaakte effecten (zoals tingeltjes en tangeltjes) welke ineens achter je of links of rechts buiten je set te horen zijn. Ik heb deze "effecten" tijdens een beluistering ook weleens ervaren alleen kan ik me niet meer voor de geest halen bij welk nummer dit was. Net als Marcel vind ook ik dit een leuk verschijnsel vandaar mijn interesse en vraag op welk album en/of welk nummer zulke effecten te horen zijn.

Luister amused to death maar eens van Roger Waters
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #25 Gepost op: 10 oktober 2016, 11:10:10 »
Helaas kan ik me op dit moment ook geen muziekjes voor de geest halen welke deze effecten hebben.
Het is wel zeker een leuk effect dat je met "slechts" stereo, geluiden kunt laten horen die ver buiten je luidsprekers kunnen klinken en zelfs achter je lijken vandaan te komen.
Volgens mij wordt dit met faseverschuiving gedaan. Maar helaas ontbreekt me de kennis om hier verder op in te gaan.

En inderdaad ga ik op korte termijn bij Audiofreak luisteren.

Marcel
Marcel, zie mijn reactie op deze post onder De vintage setjes van Audiofreak

 
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2016, 15:35:40 door Audiofreak »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #26 Gepost op: 11 oktober 2016, 08:38:14 »


Geen foto's dat is wel een gemis. :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #27 Gepost op: 11 oktober 2016, 21:36:45 »
Luister amused to death maar eens van Roger Waters

Bedankt voor de tip en dat ga ik zeker doen zodra m'n luisterkamer op orde is en alles weer is aangesloten...

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #28 Gepost op: 15 oktober 2016, 13:25:04 »
Mooi verslag, met inhoud.  worship1
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Luisteren bij Wilco
« Reactie #29 Gepost op: 19 oktober 2016, 09:46:32 »
De vd Hul kabels verbinden inmiddels mijn CD100 met mijn AVR.
Leuk gezicht, dat geel tegen een witte muur.

Of het beter(der) klinkt dan met een gewone veter , geen idee.  De plugjes zitten in ieder geval erg goed pas en stevig.

De CD100 is overigens de enige bron welke analoog aan mijn AVR is geknupt.
De rest zit allemaal met HDMI, SPDIFF en TOSLINK, dus digitaal geknupt.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000