Auteur Topic: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp  (gelezen 11347 keer)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Gepost op: 27 september 2016, 17:54:49 »
Tripath T-amp 2 x 50 Watt
Ik liep op Marktplaats tegen de onderstaande advertentie aan waarvan de beschrijving m'n interesse heeft gewekt. Heeft iemand ervaring met de Tripath T-amp 2 x 50 Watt versterker met TDA7492 chip? Doet deze versterker (of een van z'n lichtere / zwaardere broertjes) wat het beloofd of hebben we te maken met de zoveelste glimmende folder met gebakken lucht inhoud?

Graag jullie ervaringen...

Beschrijving:
Nieuwe SMSL versterkers met TDA7492 chip bieden u een geluidskwaliteit die NAD, Marantz, Rotel, Cambridge Audio overtreft. Vincent en Musical Fidility zijn eerder zijn concurrenten.

Hoe dit mogelijk is? Dit komt o.a. doordat deze versterker:
(a) geen overbodige onderdelen bevat (slechts één ingang, volume, aan-uit en luidsprekeruitgangen).
(b) de versterker een zeer hoog rendement heeft van zo'n 90% door gebruik te maken van een schakelende chip.
(c) de versterker hierdoor geen dure voeding nodig heeft.

Deze versterkers maken gebruik van een TDA7492 schakelende chip. Zo'n chip laat de voeding miljoenen malen per seconden schakelen. Het vermogen wordt vrij direct doorgegeven aan de luidsprekers. Dit is een zeer efficiënt proces, waarbij bijna 90% van de energie ook daadwerkelijk overgebracht wordt naar de luidsprekers. Klasse A/B versterkers halen in gunstige gevallen zo'n 20% rendement! Dit is dan ook de reden dat deze versterker van SMSL probleemloos kan concurreren met de topmerken.

Een vergelijkbare versterker is de Sonic Impact T-amp van 40 (!!) dollar, welke gebruik maakte van een Tripath TA2024 chip. De huidige versterkers met de nieuwe TDA7492 chip zijn veel beter afgewerkt en klinken nog beter, met name in het laag. Dubbel blind tests hebben meerdere keren bewezen dat dit een versterker is die zich moeiteloos kan meten met versterkers die meer dan 1000 euro kosten.

De komst van de t-amp was één van de meest schokkende fenomenen in de audiowereld. Echter, veel audiofielen en high-enders wilden er niet aan: hun hobby wordt hierdoor bedreigd, en ze zouden moeten toegeven dat een klein Chinees versterkertje met een chip hun eigen apparatuur zonder problemen zou kunnen vervangen.

Waarom worden deze versterkers dan niet in Hifi-zaken aangeboden? Heel simpel: er valt nauwelijks iets aan te verdienen. De chip is zeer goedkoop te produceren, evenals de rest van de versterker.

Heeft u dus redelijk gevoelige luidsprekers staan (86 dB of meer), en houd u van een geluid waarbij de bas zeer strak en aangenaam warm klinkt, sprankelend hoog en een fluweel midden? Geen zin in dure versterkers die energie verslinden? U kunt geheel vrijblijvend een luisterafspraak maken om deze fantastische versterker op goede apparatuur te testen.

De SMSL versterker is inclusief originele 24V adapter en kan ook worden verzonden. Ik garandeer dat uw exemplaar 100% werkzaam is en krijgt zelfs 1 jaar volledige garantie.

U ontvangt:
1 x SMSL SA-50 t-amp
1 x Originele SMSL DC24V 4.5A voeding

Meer informatie? Neem vrijblijvend contact op of Google de volgende zoektermen:

> 6 Moons Sonic Impact review
> TNT audio sonic Impact
> Trends Audio review

Efficiency: 88% 8Ohm; 81% 4Ohm
Audio input: RCA x 1
Output max.: 2 x 50 Watt

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #1 Gepost op: 27 september 2016, 18:47:39 »
Mijn maatje in audio heeft de lichtere uitvoering en die hebben we ook hier in den grot aan de tand gevoeld.  Prima versterker maar komt op mijn redelijk ongevoelige dreedbanders iets te kort.  We hebben 'm ook op de roemruchte Yamaha-serie gehad en dat geluid stond als een huis, ook op hogere volumes.  De enige die dat kan kloppen is een Sony voor gemiddeld vijfentwintig Euro, met het voordeel van meer ingangen en een afstandsbediening. 

Samenvattend: Er is niets mis met een T-amp.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #2 Gepost op: 27 september 2016, 18:55:50 »


Inderdaad die T -amp moet heel goed klinken volgens kennissen,maar er zijn meerdere modellen dacht ik zo.

Lijkt mij interessant om zoiets thuis te proberen :sceptic:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #3 Gepost op: 27 september 2016, 20:22:22 »
Zit ook al tijden te twijfelen om zo'n Tripath bij mijn computer te zetten. Tot nu toe alleen niet gedaan, aangezien er dan ook weer speakers en een dac moeten komen. Ik blijf dit draadje even volgen... ;)
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #4 Gepost op: 27 september 2016, 21:15:41 »
Ik heb er eentje liggen, een paar keer gebruikt en het werkt goed. Nog niet echt superkritisch naar geluisterd. Was bedoeld voor een setje zelfbouwers waarvoor ik tekeningen van meneer Freak heb gekregen maar nog steeds geen tijd voor heb gehad. Inkopen ben ik best wel goed in... :-)
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #5 Gepost op: 27 september 2016, 21:20:08 »
Zit ook al tijden te twijfelen om zo'n Tripath bij mijn computer te zetten. Tot nu toe alleen niet gedaan, aangezien er dan ook weer speakers en een dac moeten komen. Ik blijf dit draadje even volgen... ;)

Ze zijn er ook met dac aan boord.  Ik heb er nog eentje hier zwerven die nagekeken moet worden. 


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #6 Gepost op: 28 september 2016, 07:30:04 »
Zit ook al tijden te twijfelen om zo'n Tripath bij mijn computer te zetten. Tot nu toe alleen niet gedaan, aangezien er dan ook weer speakers en een dac moeten komen. Ik blijf dit draadje even volgen... ;)

Ze zijn er ook met dac aan boord.  Ik heb er nog eentje hier zwerven die nagekeken moet worden.

Thanks, I'll keep that in mind
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #7 Gepost op: 28 september 2016, 07:59:31 »
De gevolgtrekking dat het hoge rendement automatisch leidt tot de geschetste kwalkteit is onzinnig, ook de vergelijking met welke merken ze wél of niet vergelijkbaar zouden zijn snijdt geen hout maar voor de rest niks mis mee.
An inability to grasp science is no argument against it....

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #9 Gepost op: 29 september 2016, 14:36:02 »
Ik heb de 2x 50 Watt... vond ik een mooi maatje... qua vermogen dan...
Science is no democracy

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #10 Gepost op: 29 september 2016, 19:45:21 »
2 x 50 Watt lijkt me inderdaad voldoende voor het dagelijkse huis, tuin en keuken gebruik.
Heb je de Tripath versterker momenteel in gebruik Ando? 

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #11 Gepost op: 29 september 2016, 20:27:27 »
2 x 50 Watt lijkt me inderdaad voldoende voor het dagelijkse huis, tuin en keuken gebruik.
Heb je de Tripath versterker momenteel in gebruik Ando?
Nee, ligt op de zaak te wachten op betere tijden... :-)
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.250
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #12 Gepost op: 30 september 2016, 08:24:48 »
2 x 50 Watt lijkt me inderdaad voldoende voor het dagelijkse huis, tuin en keuken gebruik.
Heb je de Tripath versterker momenteel in gebruik Ando?
Nee, ligt op de zaak te wachten op betere tijden... :-)

Mocht fourplay in de buurt wonen dan leent Ando de tripath  mischien wel eventjes uit,wie weet? zwaaizwaai
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #13 Gepost op: 01 oktober 2016, 20:32:12 »
Die lichtste van 2x20 heb ik een paar maanden in huis gehad. Leuk ding. Op een gegeven moment heb ik zelfs geprobeerd of ze mijn toenmalige B&W 801's konden aansturen. Dat viel wel tegen als het wat harder dan fluistertoon moest. Maar ik vond het voor het geld wel een leuk apparaat. Geinig om een keer uit te proberen. Maar als je 65 euro gaat uitgeven voor iets bij je computer, dan is er 2e hands wel wat beters te vinden ;)

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Wat zijn jullie ervaringen met Tripath T-amp
« Reactie #14 Gepost op: 01 oktober 2016, 21:13:11 »
Tja, ik vond het wel een mooi maatje qua afmetingen voor bij de PC voor een paar leuke monitors. Was ook wel erg benieuwd naar zo'n ding dus maar eentje gekocht. Heb al genoeg ander spul staan.
Science is no democracy