Auteur Topic: Mijn spul.  (gelezen 138346 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Mijn spul.
« Reactie #540 Gepost op: 27 december 2019, 18:17:49 »
Het draait allemaal om plezier  :)
I love vintage.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn spul.
« Reactie #541 Gepost op: 27 december 2019, 18:46:50 »
Mochten ze vervelend worden René, heb nog wel een busje over.



Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) met Tapatalk


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Mijn spul.
« Reactie #542 Gepost op: 27 december 2019, 20:11:58 »
Geniet ervan René!   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #543 Gepost op: 27 december 2019, 20:28:56 »
Het echte luisteren doe ik op zolder, daar is de akoestiek beter en daar heerst de rust. Rust die nodig is om te luisteren. Bijkomend voordeel van de Heos is dat ik de mobiele telefoon leer kennen.
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #544 Gepost op: 12 januari 2020, 10:27:03 »
De Denon Heos, doet het goed. Digitale versterking, niks mis mee. Laptop en telefoon zijn de bron, niet gedacht dat ik zou gaan streamen.
Eens buizen altijd buizen.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Mijn spul.
« Reactie #545 Gepost op: 25 januari 2020, 08:40:43 »
Ik had met Renes een afspraak om met mijn IMF speakers langs te komen, ware het niet dat ze heel snel weg waren toen ik ze op MP gezet had. Maar ik was ook dan welkom, dus hebben we afgesproken voor afgelopen donderdagavond.

Een gastvrij welkom met heerlijk bakje koffie en dito eierkoek. (Hoe kan het ook anders met zijn werkachtergrond). Na een gesprek over het werk en alles wat daar bij hoort (we zijn van dezelfde leeftijd ongeveer) kwamen we in de luisterkamer terecht op 2 hoog. Mooie plek om rustig te kunnen luisteren. (En ik achteraf blij dat we de IMF's niet naar boven hebben hoeven zeulen......) ;)

De B&W's zijn opvallende mooie verschijningen, prachtige speakers en stonden mooi vrij opgesteld. Het versterker gebeuren is bijzonder. Gebouwd door een vriend, zowel vv als ev met buizen uit een ver verleden. In de vv niet zichtbaar, maar in de ev wel. Renes heeft de vv ook van binnen laten zien en deze was heel netjes opgebouwd. Vakwerk! Top als je een vriend hebt die dat kan!  worship1

En het klonk ook mooi. We hebben ook nog naar de JM's geluisterd, maar de B&W's klonken toch wat meer gebalanceerd. Naast muziek hebben we ook veel gepraat over onze hobby en muziek. Het was een gezellige avond en ik heb van alles genoten! Dank Renes! Cool

Groet,
Frits
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Mijn spul.
« Reactie #546 Gepost op: 25 januari 2020, 08:51:25 »
De luisterruimte en luister set van Renes is een hele fijne. Mooi spul, en het gaat om muziek.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn spul.
« Reactie #547 Gepost op: 25 januari 2020, 08:51:40 »
Ik had met Renes een afspraak om met mijn IMF speakers langs te komen, ware het niet dat ze heel snel weg waren toen ik ze op MP gezet had. Maar ik was ook dan welkom, dus hebben we afgesproken voor afgelopen donderdagavond.

Een gastvrij welkom met heerlijk bakje koffie en dito eierkoek. (Hoe kan het ook anders met zijn werkachtergrond). Na een gesprek over het werk en alles wat daar bij hoort (we zijn van dezelfde leeftijd ongeveer) kwamen we in de luisterkamer terecht op 2 hoog. Mooie plek om rustig te kunnen luisteren. (En ik achteraf blij dat we de IMF's niet naar boven hebben hoeven zeulen......) ;)

De B&W's zijn opvallende mooie verschijningen, prachtige speakers en stonden mooi vrij opgesteld. Het versterker gebeuren is bijzonder. Gebouwd door een vriend, zowel vv als ev met buizen uit een ver verleden. In de vv niet zichtbaar, maar in de ev wel. Renes heeft de vv ook van binnen laten zien en deze was heel netjes opgebouwd. Vakwerk! Top als je een vriend hebt die dat kan!  worship1

En het klonk ook mooi. We hebben ook nog naar de JM's geluisterd, maar de B&W's klonken toch wat meer gebalanceerd. Naast muziek hebben we ook veel gepraat over onze hobby en muziek. Het was een gezellige avond en ik heb van alles genoten! Dank Renes! Cool

Groet,
Frits

Ja, het wil best klinken bij die man uit het hoge Noorden.  Ook hij heeft de zolder tot luisterruimte verkozen en het lijkt een beetje een trend aan het worden. Zoals ik weleens eerder verteld heb stonden we in 1968 al perplex van de weergave van een eenvoudig setje van de zoon van een vriend, die daarmee op zolder draaide.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Mijn spul.
« Reactie #548 Gepost op: 25 januari 2020, 09:41:09 »
Ik heb ook een tijdje op zolder geluisterd,dat klonk ook goed zonder dat er akoustische aanpassingen nodig waren.
Schuine wanden en een opstalanplaten dakconstructie werken mee denk ik.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn spul.
« Reactie #549 Gepost op: 25 januari 2020, 12:17:10 »
Ik heb ook een tijdje op zolder geluisterd,dat klonk ook goed zonder dat er akoustische aanpassingen nodig waren.
Schuine wanden en een opstalanplaten dakconstructie werken mee denk ik.
Daar kon je weleens helemaal gelijk in hebben Peter !

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #550 Gepost op: 25 januari 2020, 13:48:41 »
Het was gezellig koffiedrinken en muziek luisteren met Frits. Nou ja luisteren?, we hebben meer over onze hobby gepraat dan geluisterd. Voordat ik het de gaten had was de cd van Sting die Frits had meegebracht afgelopen zonder echt geluisterd te hebben.
Over buizenversterkers hebben we het gehad, o.a. dat die van mijn kameraadbouw zijn. Ik was niet aan buizenversterkers begonnen als Frens deze niet gemaakt had. Ze hebben onderhoud nodig, meer als transistorversterkers. Buizen slijten, het wordt heet wat ook meer slijtage geeft. Ik vind dat ik buizen op voorraad moet hebben, een hobby op zich om het net af te struinen naar de juiste buizen. Hoeft niet persé want Frens heeft voorraad maar toch. Ik heb levenslange garantie, makkelijk meegenomen.
We hebben naar B&W en JMR geluisterd, Frits vond de B&W meer in balans, Ik heb ook voorkeur voor de B&W. Ik houd bij waar  de voorkeur naar uit gaat, JMR 4x B&W 6x.
Als Frits zijn spul op orde heeft komt er een tegenbezoek. Hij wisselt wel eens van luidsprekers en ben benieuwd wat er dan staan zal, Celestion, B&W, Tannoy, Hepta, IMF, TDL of misschien wel heel iets anders.
« Laatst bewerkt op: 26 januari 2020, 00:35:49 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Mijn spul.
« Reactie #551 Gepost op: 06 juni 2020, 06:49:39 »
Even een lichtpunt in deze toch wel bijzondere dagen.

Siemens RS1003
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2020, 06:51:27 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Mijn spul.
« Reactie #552 Gepost op: 06 juni 2020, 07:18:24 »
Goedemorgen, goed begin van de dag.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Mijn spul.
« Reactie #553 Gepost op: 06 juni 2020, 08:21:04 »
Mooi lichtpunt!

Dank.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Mijn spul.
« Reactie #554 Gepost op: 06 juni 2020, 11:19:00 »
Mooie buis.
Ik heb orginele kooldraadlampen uit grootmoederstijd als lichtpunten.
I love vintage.