Auteur Topic: De set van BST  (gelezen 1936 keer)

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
De set van BST
« Gepost op: 25 september 2023, 12:42:56 »
Toen ik in 2015 ging verhuizen, heb ik mijn Quadral Titans verkocht vanwege praktische overwegingen. Met name het feit dat een hele trap demonteren, een kraan huren en/of een kozijn uit de voorpui laten halen om ze naar boven te takelen zelfs voor mij iets teveel van het goede was. Ik mis de Titans (topic destijds: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,1881.0.html) nog steeds wel een beetje.

Ik heb de afgelopen jaren te weinig muziek geluisterd, maar ben er zo zachtjes aan weer mee begonnen en via een kennis die "in de hifi" werkt heb ik als vervanging van de Titans een set B&W Matrix 801's kunnen kopen voor een nette prijs. Die staan er inmiddels al een aantal jaren met een versterker die ik er destijds bij kon krijgen. In de afgelopen maanden ben ik weer een paar keer echt gaan zitten om te luisteren (een knetterdrukke baan maakt dat je daar gewoon te weinig tijd voor neemt merkte ik..) en was er toch wel blij mee, dus de kast waar de Onkyo eindversterker in stond maar weer eens open gemaakt, maar die bleek na 8 jaar in de kast niet zoveel zin meer te hebben. Die staat bij een reparateur en nog geen idee of het nog te fixen is. Aangezien het meeste van de onderdelen nog vrijwel ongebruikt was na de revisie door Ruud, ga ik er vanuit van wel. Ik ging toen op zoek naar een mooie bijpassende voorversterker met afstandsbediening toen Jasper mij een plaatje liet zien van de P3000R voorversterker van Onkyo. Precies de goede maat en stijl. Alleen wel behoorlijk prijzig en vrijwel niet te vinden. Dus toen ik er tegen aan liep maar de persoon in kwestie hem alleen wilde verkopen in combinatie met de bijbehorende M5000R poweramp, dacht ik, waarom niet. Je leeft maar 1 keer. Mocht de oude nog gemaakt worden en die beter bevallen, dan kan ik de M5000R altijd nog weer verkopen. Ik vind het fijn om naar te kijken tijdens het luisteren, die wappers. Niet echt een goed argument om dit soort bedragen uit te geven, maar ach. Hobbies zijn nou eenmaal niet rationeel.

Dus bij deze wat er nu staat en waar ik de afgelopen dagen weer een paar keer een half uurtje met veel plezier naar geluisterd heb:



B&W Matrix 801 Mk3
Onkyo P3000R
Onkyo M5000R

En nog steeds de stable platter als loopwerk en de Denon Dac, en een Thorens TD160B MKII, die het dan weer wel deed na 8 jaar in een doos... daar was ik wel blij mee. Af en toe een plaatje draaien is toch ook leuk  :)

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: De set van BST
« Reactie #1 Gepost op: 25 september 2023, 12:50:04 »
Oh, een Technics Direct Drive draaitafel die van mijn vader is geweest. Die is niet aangesloten, want de preamp heeft maar 1 phono ingang. Maar ik heb er als klein kind veel naar geluisterd, dus ik laat hem lekker hier staan vanwege nostalgische redenen  :)

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: De set van BST
« Reactie #2 Gepost op: 25 september 2023, 12:59:57 »
Mooi verhaal en prachtige set!

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: De set van BST
« Reactie #3 Gepost op: 26 september 2023, 05:44:00 »
Mooie set.

Fijn dat je toch weer eens wat tijd hebt gevonden om muziek te luisteren.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: De set van BST
« Reactie #4 Gepost op: 26 september 2023, 13:01:48 »
Mooie set Bjorn.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: De set van BST
« Reactie #5 Gepost op: 30 november 2023, 13:48:33 »
Het heeft even geduurd, maar de oude Onkyo bleek toch nog te repareren, dus ik kan nu kiezen. De oude wappers staan nu ook weer even te spelen  ;D


Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: De set van BST
« Reactie #6 Gepost op: 30 november 2023, 18:58:37 »
Fraai! Je het een mooi audio hoekje daar, zo te zien. Mooie B&W"s!
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De set van BST
« Reactie #7 Gepost op: 30 november 2023, 19:16:55 »
Zo'n oude Onkyo is wel mooi. Toppie!
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: De set van BST
« Reactie #8 Gepost op: 30 november 2023, 20:59:12 »
Fijne vintage set. Zie ik daar rechts onder een Denon DAC staan? Volgens mij heb ik die ook ooit in bezit gehad. Ik kon echter nooit het verschil horen tussen de DAC in mijn Philips en Marantz CD spelers en deze DAC…Maar ach, zoals je zelf aangeeft, hobby mag geld kosten  ;).

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: De set van BST
« Reactie #9 Gepost op: 01 december 2023, 07:19:50 »
Zo'n oude Onkyo is wel mooi. Toppie!

Ja, zeker. Ik vind hem eigenlijk mooier dan het nieuwere model  ;D Maar eens goed nadenken of ik ze allebei ga houden of dat de nieuwere straks toch de deur weer uit gaat.

bst

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 355
Re: De set van BST
« Reactie #10 Gepost op: 01 december 2023, 07:21:53 »
Fijne vintage set. Zie ik daar rechts onder een Denon DAC staan? Volgens mij heb ik die ook ooit in bezit gehad. Ik kon echter nooit het verschil horen tussen de DAC in mijn Philips en Marantz CD spelers en deze DAC…Maar ach, zoals je zelf aangeeft, hobby mag geld kosten  ;).

Klopt, dat is een Denon DAC. Die heb ik al heel lang. Ik heb mezelf ooit wel eens wijsgemaakt dat ik het verschil kan horen, maar dat lijkt me sterk. Ik vind het vooral makkelijk dat ik er allemaal verschillende digitale bronnen op kan aansluiten zoals bijv. de Blueray speler en een kleine computer als ik dat wil. Voor het geluid hoef je het denk ik niet te doen. Maar wegdoen heb ik ook niet zo, behoefte aan dus hij blijft gewoon lekker staan.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: De set van BST
« Reactie #11 Gepost op: 01 december 2023, 08:50:09 »


Het heeft even geduurd, maar de oude Onkyo bleek toch nog te repareren, dus ik kan nu kiezen. De oude wappers staan nu ook weer even te spelen  ;D



Een geluk!

Wappers zijn altijd een dikke win!

Mooie set man!

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk