Auteur Topic: Accuphase  (gelezen 10621 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Accuphase
« Gepost op: 02 september 2016, 16:11:35 »
Omdat ik sinds kort een tevreden gebruiker van een Accuphase versterker ben die afgelopen zaterdag door diverse forum leden is bewonderd kwam ik op een buurfora   dit filmpje   Made of Accuphase tegen.

Altijd leuk om effe in de keuken van de fabrikant te mogen kijken.


Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.521
  • Lid van de Adam's family
Re: Accuphase
« Reactie #1 Gepost op: 02 september 2016, 17:39:47 »
Mooi merk....

Doe mij maar zo'n mooie wapperbak :)
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Accuphase
« Reactie #2 Gepost op: 02 september 2016, 18:18:00 »
Mooi design en een een hele goede kwaliteit !

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Accuphase
« Reactie #3 Gepost op: 02 september 2016, 18:21:53 »
Gaaf,ze maken mooie en goede apparatuur.
I love vintage.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Accuphase
« Reactie #4 Gepost op: 02 september 2016, 19:53:04 »
c
Voor die tijd een heel mooi model heb de hele serie gehad de 204 205 206 en ik dacht dat er ook nog een 207 was.

Ga binnenkort is op de foto met de toenmalige baas van hobo hi fi op de foto en dan zeg ik tegen johan die jochies van 

forum hi fi freaks geloven dat haast niet meer, het word hun te gek en dan is zijn antwoord, bram heeft de hele lijn van

accuphase in huis gehad,en zelfs tot de duurste voor en eindbakken van accuphase ik heb het dan wel over de jr 1978

tot eind 1990 Kwijl
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Accuphase
« Reactie #5 Gepost op: 02 september 2016, 20:57:17 »
Goed zo.... :claps: :claps: :claps: :claps: :claps: :claps: :claps: :claps: :claps: :claps: :claps: :claps: :claps: Toppie! Toppie! Toppie! Toppie! Toppie! Toppie! Toppie! Toppie! Toppie! Toppie! Headbanging Headbanging Headbanging Headbanging Headbanging Headbanging Headbanging Headbanging Headbanging :cheer: :cheer: :cheer: zwaaizwaai zwaaizwaai zwaaizwaai zwaaizwaai zwaaizwaai zwaaizwaai zwaaizwaai zwaaizwaai zwaaizwaai :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :yeah: :banana2: :banana2: :banana2: :banana2: :banana2:


 :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Accuphase
« Reactie #6 Gepost op: 02 september 2016, 21:10:33 »
Bram hebbie daar nog foto,s van ?

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Accuphase
« Reactie #7 Gepost op: 02 september 2016, 22:07:43 »
Bram hebbie daar nog foto,s van ?
Hou op dan komtie weer in zijn zwembroek.....
Science is no democracy

Cyrus

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 939
  • Alles draait om de eenvoud!
Re: Accuphase
« Reactie #8 Gepost op: 02 september 2016, 23:02:33 »
Hier heeft jaren een Accuphase E-206 naar volle tevredenheid de versterking voor zijn rekening genomen, totdat ik overstapte naar een buizenset van Croft. De E-206 is toen verkocht en ergens heb ik daar nog steeds spijt van....

Mooi spul en met af en toe preventief onderhoud gaat het spul een mensenleven mee.
Groeten,
Edwin

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Accuphase
« Reactie #9 Gepost op: 02 september 2016, 23:17:13 »
Hier heeft jaren een Accuphase E-206 naar volle tevredenheid de versterking voor zijn rekening genomen, totdat ik overstapte naar een buizenset van Croft. De E-206 is toen verkocht en ergens heb ik daar nog steeds spijt van....

Mooi spul en met af en toe preventief onderhoud gaat het spul een mensenleven mee.
Mijn E-205 is via Hififreak aangekocht en bij Jerry in onderhoud geweest, stilstand is nooit goed voor de componenten geen seconde spijt van en voor mij een blijvertje. En het forum gezegde in acht nemende  ................  een hobby mag geld kosten.    :cheer:

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Accuphase
« Reactie #10 Gepost op: 03 september 2016, 02:52:17 »
Bram hebbie daar nog foto,s van ?

Kan best zijn dat ik die nog bezit ik moet dan naar de kelder van m'n ex daar ligt mijn hele verleden  uitgedrukt in 10

albums dus dat word zoeken naar oranje gekleurde foto's uit de jr 70/80 en dat word een hele opgave.

Vraag mij nu wel af waarom ik al die accuphase's moest hebben ik denk het typische junkgedrag is, anderzijds is het ook zo

 dat de eerste generatie accuphase uitsluitend in het champagne te krijgen was,en de opvolgende serie's ging de fabriek

over op zowel zwart als champagnje.

Maar was de rest van de set die ik had was zwart en er zat dan een accuphase tussen van goud tja dat kleurde niet zo best

En ik kan mij niet herinerren dat accuphase ooit een cassetterecorder heeft uitgebracht dacht ik en ik had toen een nakamichi

en die had je dan weer niet in het goud dus je bleef aan de gang.Dat waren dan weer de grote zorgen van toen.

Maar terugkijkend vond ik de instapper van accuphase altijd de mooiste volversterker ooit.

Ik weet ook dat er nog duurdere waren maar dat is weer een ander verhaal,de vraag klonken die anders? nee dus!

accuphase klonk gewoon naar accuphase en verwonderde mij destijds nee ik was zelfs diep teleurgesteld teminste met de

wetenschap van toen,ik was altijd in de veronderstelling dat alsik een paar duizend meer uitgaf dat ik dan thuis beloond werd

met een minimaal  meer aan bas en aan muzikale warmte.

Maar brammetje weet nu iets meer en weet nu ook dat ik op jacht was naar fata morgana's of hoe dat ook heet. :-[
 

« Laatst bewerkt op: 03 september 2016, 03:21:57 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Accuphase
« Reactie #11 Gepost op: 03 september 2016, 08:06:57 »
Ik heb altijd het idee dat het merk wollig klonk. Dit heeft denk ik meer van doen met het wat gedateerde uiterlijk wat ik het merk toe ken, dan dat het iets zegt over de kwaliteit.
« Laatst bewerkt op: 03 september 2016, 08:41:39 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.151
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Accuphase
« Reactie #12 Gepost op: 03 september 2016, 08:33:22 »
c
Voor die tijd een heel mooi model heb de hele serie gehad de 204 205 206 en ik dacht dat er ook nog een 207 was.

Ga binnenkort is op de foto met de toenmalige baas van hobo hi fi op de foto en dan zeg ik tegen johan die jochies van 

forum hi fi freaks geloven dat haast niet meer, het word hun te gek en dan is zijn antwoord, bram heeft de hele lijn van

accuphase in huis gehad,en zelfs tot de duurste voor en eindbakken van accuphase ik heb het dan wel over de jr 1978

tot eind 1990 Kwijl

Brammetje heeft "alles" gehad, met de nadruk op gehad.       ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Accuphase
« Reactie #13 Gepost op: 03 september 2016, 09:29:37 »

Natuurlijk niet alles maar wel veel,trouwens wat ik bij de bryston verlaafden vermis is de poging om is een stelletje bryston

speakers uit te proberen thuis,het bedrijf heeft een bepaalde filosefie over hun eigen huismerk ook kwa speakers.

Is er in nl geen zaak waar je ze kunt uitproberen?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Accuphase
« Reactie #14 Gepost op: 03 september 2016, 09:35:33 »

Natuurlijk niet alles maar wel veel,trouwens wat ik bij de bryston verlaafden vermis is de poging om is een stelletje bryston

speakers uit te proberen thuis,het bedrijf heeft een bepaalde filosefie over hun eigen huismerk ook kwa speakers.

Is er in nl geen zaak waar je ze kunt uitproberen?
Om nu de Bryston liefhebbers als verlaafden uit te maken gaat iets te ver Bram.    ;D