Auteur Topic: Quad 34 phonotrap opamps  (gelezen 6748 keer)

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Quad 34 phonotrap opamps
« Reactie #15 Gepost op: 31 augustus 2016, 08:17:02 »
Het gaat om de specifieke toepassing van de betreffende component.
Analogie: Stel je voor dat ze dertig jaar geleden voor iets (wat nu voor een transportfiets zou doorgaan) hebben gekozen om phonopakjes van A naar B te brengen dan heeft het weinig zin om nu naar racefietsjes van een paar kilo te kijken om hetzelfde werk te doen, louter omdat die nieuwe fietsjes zulke snelle raspaardjes zijn. Wanneer het louter om de snelheid zou gaan kies je uiteraard weer wél voor de nieuwe fiets.

An inability to grasp science is no argument against it....

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Quad 34 phonotrap opamps
« Reactie #16 Gepost op: 31 augustus 2016, 10:55:30 »
Ik begin het te snappen. Bij het zoeken op internet valt me wel op dat er nog al wat aanbieders zijn die "pakketjes" met opamps en condensatoren verkopen voor klassieke versterkers met veel beloften erbij. De rechtvaardiging zou dan zijn, dat een opamp net als die oude fiets op een bepaald moment wel zal gaan slijten. Hoewel dat bij een goed onderhouden fiets van toen natuurlijk ook wel meevalt.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Quad 34 phonotrap opamps
« Reactie #17 Gepost op: 31 augustus 2016, 13:21:59 »
Ik begin het te snappen. Bij het zoeken op internet valt me wel op dat er nog al wat aanbieders zijn die "pakketjes" met opamps en condensatoren verkopen voor klassieke versterkers met veel beloften erbij. De rechtvaardiging zou dan zijn, dat een opamp net als die oude fiets op een bepaald moment wel zal gaan slijten. Hoewel dat bij een goed onderhouden fiets van toen natuurlijk ook wel meevalt.
Carl, mijn Harman Kardon Citation 16a en 16s eindversterkers gaan al mee vanaf 1977, maar ze zijn preventief wel van nieuwe condensatoren voorzien.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Quad 34 phonotrap opamps
« Reactie #18 Gepost op: 31 augustus 2016, 19:58:13 »
Die licht blauwe condensatoren die Quad gebruikte in de 34 zijn wereldberoemd vanwege het lekken Jan. Overigens beweert Dada dat Quad ze verkeerdom plaatste en dat ze daardoor lekten?

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Quad 34 phonotrap opamps
« Reactie #19 Gepost op: 31 augustus 2016, 20:17:59 »
Het zijn opamps van meer dan 30 jaar oud Jacco. Doet de leeftijd dan ook niets?
Nee, het is gebakken strandzand. Dat heeft de eigenschap dat als het niet te warm gestookt wordt het eeuwige leven heeft.

Groet,
Jacco

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Quad 34 phonotrap opamps
« Reactie #20 Gepost op: 31 augustus 2016, 20:45:27 »
We leren elke keer bij Jacco.