Auteur Topic: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.  (gelezen 13817 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #30 Gepost op: 29 augustus 2016, 22:14:03 »
Het maakt ook niet uit waar de poort zit, als de ruimte maar in orde is. Dat laatste kan eenzelfde speaker totaal anders laten klinken.

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #31 Gepost op: 30 augustus 2016, 15:37:45 »
Ik had graag een kruising gehoord tussen de JM labs op de Accuphase en de B&W op de buizen. Die laatste combi had zo te horen last van het impedantie opstuweffect, wat zoveel betekent dat de lage tonen rondom de basreflex bobbel in ingangsimpedantie een extra versterking meekrijgen icm de uitgangstrafo. Dit alles tgv de missende controle die sterk tegengekoppelde en correct ontworpen eindtrappen wel hebben. Zoals die Accuphase.

Dat is wat mij betreft dan ook hetgeen we kunnen leren. Maar dat is natuurlijk niet per se noodzakelijk, het gaat om het gevoel erbij. En dat is voor eenieder weer anders.

Nogmaals, Paul: bedankt!

Groet,
Jacco
Heb gisteren avond nog naar een cd van Joe Bonamassa geluisterd op de buizen, moet zeggen dat het toch wel lekker klinkt.
Freak omschreef het afgelopen zaterdag als een vervorming waar we tot in de jaren 60 verplicht naar moesten luisteren, of het anders kan ...... neem aan dat dan het ontwerp op de schop moet ?

Vooralsnog zeer tevreden over de combi buizen / B&W,s en de Acccuphase / JM labs heeft ook z,n charme.    :)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #32 Gepost op: 30 augustus 2016, 15:41:38 »
Afhankelijk van de schakeling en de gebruikte trafo kan dat een hoop werk geven, ja.

Groet,
Jacco

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #33 Gepost op: 30 augustus 2016, 15:47:01 »
Ik ga er altijd vanuit dat Bram iets serieus te vertellen heeft dus lees ik zijn posts. Maar blijkbaar heeft Bram een ander beeldschermformaat als ik waardoor er bij mij de meest vreemd afgebroken zinnen ontstaan. Dat maakt het leven al een stuk moeilijker. Als ik me dan zo'n vier keer door de tekst heengeworsteld heb en het probeer samen te vatten kom ik vaak op erg weinig uit...
Je kan alles zeggen Ando, maar die man zegt toch niets terug. Omdat hij daar de bagage niet voor heeft..
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #34 Gepost op: 30 augustus 2016, 19:28:29 »
Ik ga er altijd vanuit dat Bram iets serieus te vertellen heeft dus lees ik zijn posts. Maar blijkbaar heeft Bram een ander beeldschermformaat als ik waardoor er bij mij de meest vreemd afgebroken zinnen ontstaan. Dat maakt het leven al een stuk moeilijker. Als ik me dan zo'n vier keer door de tekst heengeworsteld heb en het probeer samen te vatten kom ik vaak op erg weinig uit...
Je kan alles zeggen Ando, maar die man zegt toch niets terug. Omdat hij daar de bagage niet voor heeft..

Volgens mij heb jij die woorden helemaal niet nodig. 

Hoe stond het er ook al weer John?  Zoiets als dat je de ander uitnemender moet achten dan jezelf?  Zoiets was het ja.   ;)



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #35 Gepost op: 30 augustus 2016, 19:56:27 »
Ik ga er altijd vanuit dat Bram iets serieus te vertellen heeft dus lees ik zijn posts. Maar blijkbaar heeft Bram een ander beeldschermformaat als ik waardoor er bij mij de meest vreemd afgebroken zinnen ontstaan. Dat maakt het leven al een stuk moeilijker. Als ik me dan zo'n vier keer door de tekst heengeworsteld heb en het probeer samen te vatten kom ik vaak op erg weinig uit...
Je kan alles zeggen Ando, maar die man zegt toch niets terug. Omdat hij daar de bagage niet voor heeft..

Volgens mij heb jij die woorden helemaal niet nodig. 

Hoe stond het er ook al weer John?  Zoiets als dat je de ander uitnemender moet achten dan jezelf?  Zoiets was het ja.   ;)
Klopt Freak, Dat staat geschreven.. En nee, ik heb deze woorden niet nodig en ik hou invervolg het tweesnijdend zwaard in toom.

Kortom, je hebt gelijk.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #36 Gepost op: 30 augustus 2016, 19:57:13 »
Ik ga er altijd vanuit dat Bram iets serieus te vertellen heeft dus lees ik zijn posts. Maar blijkbaar heeft Bram een ander beeldschermformaat als ik waardoor er bij mij de meest vreemd afgebroken zinnen ontstaan. Dat maakt het leven al een stuk moeilijker. Als ik me dan zo'n vier keer door de tekst heengeworsteld heb en het probeer samen te vatten kom ik vaak op erg weinig uit...
Je kan alles zeggen Ando, maar die man zegt toch niets terug. Omdat hij daar de bagage niet voor heeft..

Volgens mij heb jij die woorden helemaal niet nodig. 

Hoe stond het er ook al weer John?  Zoiets als dat je de ander uitnemender moet achten dan jezelf?  Zoiets was het ja.   ;)
Klopt Freak, Dat staat geschreven.. En nee, ik heb deze woorden niet nodig en ik hou invervolg het tweesnijdend zwaard in toom.

Kortom, je hebt gelijk.
8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #37 Gepost op: 31 augustus 2016, 06:45:21 »
Ik ga er altijd vanuit dat Bram iets serieus te vertellen heeft dus lees ik zijn posts. Maar blijkbaar heeft Bram een ander beeldschermformaat als ik waardoor er bij mij de meest vreemd afgebroken zinnen ontstaan. Dat maakt het leven al een stuk moeilijker. Als ik me dan zo'n vier keer door de tekst heengeworsteld heb en het probeer samen te vatten kom ik vaak op erg weinig uit...
Je kan alles zeggen Ando, maar die man zegt toch niets terug. Omdat hij daar de bagage niet voor heeft..

Volgens mij heb jij die woorden helemaal niet nodig. 

Hoe stond het er ook al weer John?  Zoiets als dat je de ander uitnemender moet achten dan jezelf?  Zoiets was het ja.   ;)

Dat staat er mooi. Maar is waarachtig niet altijd even makkelijk uit te voeren.  Maar dat hoeft geen probleem te zijn , het is wel een uitdaging.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #38 Gepost op: 31 augustus 2016, 15:17:26 »
Reacties zijn altijd welkom, gelukkig wordt hier met offtopic reacties soepel omgegaan en we kennen onderhand onze pappenheimers wel.  ;D

De afgelopen zaterdag middag was kleinschalig maar heeft mijn voorkeur boven een grote groep omdat je vaak aan dingen niet toekomt.
Voor mij in ieder geval voor herhaling vatbaar, op naar de volgende meeting.  :D

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #39 Gepost op: 31 augustus 2016, 15:47:56 »
Beste vind ik 1 persoon..gezelligste een man of 8. Maar dan wordt er inderdaad weinig muziek geluisterd.

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #40 Gepost op: 31 augustus 2016, 16:21:09 »
Beste vind ik 1 persoon..gezelligste een man of 8. Maar dan wordt er inderdaad weinig muziek geluisterd.

Gr Hans
Had nog een 4x EL34 eindtrap modify by Jerry met een buizen pre met MM phono aan boord willen aansluiten en het vinyl is helemaal niet aan bod gekomen.
Verder had ik de heren hun eigen muziek keuze mee laten nemen want wie kent zijn muziek beter   ::)   ......  en als er er tijd voor was had ik nog wat eigen beauty,s in gedachte.

Tis er niet van gekomen maar wellicht een andere keer.  8)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #41 Gepost op: 31 augustus 2016, 22:37:39 »
Ik had graag een kruising gehoord tussen de JM labs op de Accuphase en de B&W op de buizen. Die laatste combi had zo te horen last van het impedantie opstuweffect, wat zoveel betekent dat de lage tonen rondom de basreflex bobbel in ingangsimpedantie een extra versterking meekrijgen icm de uitgangstrafo. Dit alles tgv de missende controle die sterk tegengekoppelde en correct ontworpen eindtrappen wel hebben. Zoals die Accuphase.

Dat is wat mij betreft dan ook hetgeen we kunnen leren. Maar dat is natuurlijk niet per se noodzakelijk, het gaat om het gevoel erbij. En dat is voor eenieder weer anders.

Nogmaals, Paul: bedankt!

Groet,
Jacco
Heb gisteren avond nog naar een cd van Joe Bonamassa geluisterd op de buizen, moet zeggen dat het toch wel lekker klinkt.
Freak omschreef het afgelopen zaterdag als een vervorming waar we tot in de jaren 60 verplicht naar moesten luisteren, of het anders kan ...... neem aan dat dan het ontwerp op de schop moet ?

Vooralsnog zeer tevreden over de combi buizen / B&W,s en de Acccuphase / JM labs heeft ook z,n charme.    :)
Buizen en B&W kan heel goed samengaan, bij jou klikt het blijkbaar ook net als hier.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #42 Gepost op: 20 september 2016, 10:58:16 »
Misschien hadden we de Klipsch naast de JM- Lab’s  ook een kans moeten geven spelen nu op de Accuphase en dat is geen vergelijk, muziek staat als een huis terwijl we het over de B&W,s het ook al eens waren.



Nu achteraf of de JM- Lab’s wel een goede match / keuze is geweest.   :sceptic:

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #43 Gepost op: 20 september 2016, 13:03:07 »
Het belangrijkste is toch dat we weer lekker met de hobby bezig zijn geweest en dat je je sets aan het herontdekken bent? Het heeft in ieder geval weer van alles in beweging gezet!  ;) Toppie!
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #44 Gepost op: 20 september 2016, 14:42:25 »
Set je needles by RK er maar eens neer😉
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal