Auteur Topic: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.  (gelezen 13816 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #15 Gepost op: 29 augustus 2016, 11:15:40 »
Ik doelde op je ongelukkig gekozen conclusies en bewoordingen over de sets van Paul (dus niet Paultje). Het was een hele fijne middag, waarin we wel degelijk naar hele goede weergaves hebben mogen luisteren. Paul heeft genoeg in huis om heerlijk muziek mee te maken en kan dat naar hartelust combineren.
Bij Bram kan je goed tussen de regels door lezen Kevin.  ;D

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #16 Gepost op: 29 augustus 2016, 15:36:39 »
Na ja dat was echt geen halleluja middagje met die speakers van paul het zijn ook wel uitersten de 1 te klein en de ander te

lomp kwa uiterlijk,dat is dan niet erg maar als er dan ook nog een lompe bas uit komt niet dan?en dat komt ook nooit

meer goed bij paultje.Maar paul niet treuren die b&w koste ja weinig dacht ik zo dus ruimen die handel,en de jm labjes

gewoon houden.Trouwens de fotoserie begon met een paar autobanden was dat de opzet of een vergissinkje?

Ik zal paul een beetje op de goede weg helpen ter vervanging van die b&w's bram zet er altijd een speaker tegenover

die het doet en kwa prijs/kwaliteit niet te slaan is en ook met buizen goed combineerd.

http://link.marktplaats.nl/m1082571581
                                                                 
Bedankt voor je reactie Bram ik sta altijd open voor verbetering, helaas was je er niet bij maar waarom zouden de KEF C85 luidsprekers beter matchen in mijn set mag aannemen dat je de B&W,s door en door kent ?  Zou graag jouw luisterervaring hier terug willen zien.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #17 Gepost op: 29 augustus 2016, 17:22:24 »

Paul,ik ga natuurlijk af op de beoordeling van de B&w's door de lieve jongens die bij jouw waren en tis precies zoals ik al

vaak voorspelde gaat een baszuil niet klinken onderin dan ben je in de aap gelogeerd en dan komt het nooit goed.

En de rottigheid is de ene zuil flikt het niet om onderin gestaffeld te klinken,en andere doet dat wat ie doen moet dus wel.

en dat is met zuilen veel erger als met grotere Bookshelf ook al hebben ze een Basrefleks,ik waarschuw dan ook vaak tegen

zuilen met poort.Dit is SOMS wel is op te lossen door de zuil te verplaatsen naar een andere muur,maar de insteek mijnerzijds

is gewoon ga aan de gang met een andere zuil die weinig kost.

Denk niet dat een nieuwe dure speaker beter klinkt dan een oudje! dat is een grote vergissing want de kamer maakt en

breekt de sound ongeacht of je er een staan hebt van 50 euro(kef) of 2000 euro.

Ik huiver wel is als ik een bekende tegenkom van bram ik krijg volgende week mijn nieuwe set,het eerste wat ik dan vraag

heb je de speakers thuis al een weekje mogen beluisteren? en dan zegt hij nee maar wel uitvoerig in de zaak.Wat je in een

zaak beluisterd heeft dus niets te doen van hoe de speaker het thuis doet en dat is het gevaarlijke want de eerste dagen ben je

in de wolken van het nieuwe soundje en daarna gaan jouw oortjes mistanden ondekken want een menselijk gehoor is beter

als alle meetapperatuur.

Het komt voor dat de sound van een speaker niet helemaal voldoet maar voor 95% ligt het aan de kamer.

Hoe vaak lees je wel niet: prachtige nieuwe speakers gekocht uitvoerig beluisterd in de winkel en met een goeie korting

want het waren demo's (de meeste zaken nemen demo's niet terug en al helemaal niet als je ze 14 dagen in huis hebt)

En het punt is je hoort na 14 dagen natuurlijk meer als de eerste dagen (of je moet een afgestudeerde prof zijn zoals ik)

Mochten er nog vragen zijn dan sta ik daar vanzelfsprekend voor open! :love:

Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #18 Gepost op: 29 augustus 2016, 17:29:24 »
Leuk om je ervaringen met ons te delen jij als  "afgestudeerde prof".    :D

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #19 Gepost op: 29 augustus 2016, 17:44:50 »
Waarom probeer ik Bram toch steeds weer te begrijpen........
Science is no democracy

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #20 Gepost op: 29 augustus 2016, 17:57:39 »
Waarom probeer ik Bram toch steeds weer te begrijpen........
Misschien begrijp ik Bram verkeerd   ::) , hij zegt ook al hebben ze een Basrefleks,ik waarschuw dan ook vaak tegen

zuilen met poort.Dit is SOMS wel is op te lossen door de zuil te verplaatsen naar een andere muur.



De poort bij deze B&W,s zit aan de voorkant, Kevin vroeg er ook al naar dus in principe kunnen deze tegen de muur geplaatst worden.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #21 Gepost op: 29 augustus 2016, 18:00:59 »
Waarom probeer ik Bram toch steeds weer te begrijpen........
Misschien begrijp ik Bram verkeerd   ::) , hij zegt ook al hebben ze een Basrefleks,ik waarschuw dan ook vaak tegen

zuilen met poort.Dit is SOMS wel is op te lossen door de zuil te verplaatsen naar een andere muur.



De poort bij deze B&W,s zit aan de voorkant, Kevin vroeg er ook al naar dus in principe kunnen deze tegen de muur geplaatst worden.

Zet dan maar vast tegen de muur waarom nog niet gedaan?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #22 Gepost op: 29 augustus 2016, 18:02:08 »
Waarom probeer ik Bram toch steeds weer te begrijpen........
Misschien begrijp ik Bram verkeerd   ::) , hij zegt ook al hebben ze een Basrefleks,ik waarschuw dan ook vaak tegen

zuilen met poort.Dit is SOMS wel is op te lossen door de zuil te verplaatsen naar een andere muur.



De poort bij deze B&W,s zit aan de voorkant, Kevin vroeg er ook al naar dus in principe kunnen deze tegen de muur geplaatst worden.

Zet dan maar vast tegen de muur waarom nog niet gedaan?
Als je goed kijk staat er een cd kast achter.  ;D

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #23 Gepost op: 29 augustus 2016, 18:13:42 »
Ik ga er altijd vanuit dat Bram iets serieus te vertellen heeft dus lees ik zijn posts. Maar blijkbaar heeft Bram een ander beeldschermformaat als ik waardoor er bij mij de meest vreemd afgebroken zinnen ontstaan. Dat maakt het leven al een stuk moeilijker. Als ik me dan zo'n vier keer door de tekst heengeworsteld heb en het probeer samen te vatten kom ik vaak op erg weinig uit...
Science is no democracy

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #24 Gepost op: 29 augustus 2016, 18:13:49 »
Paul die b&w kan elders het heel goed doen alleen hij doet het niet bij jouw,mocht jij te veel tijd hebben zet is tegen een

andere muur,na verloop van tijd bemerk je dat hij in de bas anders doet en reageert en als de bas anders doet dan gaat

de rest midhoog ook ietwat anders doen er is niets onvoorspelbare dan een kamer zowel negatief als positief.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #25 Gepost op: 29 augustus 2016, 18:19:34 »
Gezien de beperkte woon / luister ruimte helaas geen andere opstelling mogelijk Bram, zal het zo moeten doen met de tekortkomingen welke jij omschreven hebt.

Maar goed ik kan er mee leven.  ;)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #26 Gepost op: 29 augustus 2016, 19:12:46 »
Gezien de beperkte woon / luister ruimte helaas geen andere opstelling mogelijk Bram, zal het zo moeten doen met de tekortkomingen welke jij omschreven hebt.

Maar goed ik kan er mee leven.  ;)

                                             AMEN. :koffie:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #27 Gepost op: 29 augustus 2016, 20:42:21 »
Waarom probeer ik Bram toch steeds weer te begrijpen........
Dat vraag ik mij ook wel eens af. Kennelijk fungeer jij als een soort afstandsbediening voor Bram...

Groet,
Jacco

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #28 Gepost op: 29 augustus 2016, 20:53:49 »
Anyway, Paul bedankt kerel. Het was een kort ritje voor mij en ik zit overigens graag in de auto. No problem dus.

Ook de gastvrijheid kende geen grenzen: er was pils in diverse smaken aangeschaft, alsmede rosé wijn, dubbel fris en thee. Het kon niet op, zeker niet omdat het gros gewoon ging voor kraanwater met ijsblokjes of gewoon fris. Aan het begin van de meeting gaf de thermometer 27 graden aan en op het eind was het 27,5 graden aan de wand.

Ik had graag een kruising gehoord tussen de JM labs op de Accuphase en de B&W op de buizen. Die laatste combi had zo te horen last van het impedantie opstuweffect, wat zoveel betekent dat de lage tonen rondom de basreflex bobbel in ingangsimpedantie een extra versterking meekrijgen icm de uitgangstrafo. Dit alles tgv de missende controle die sterk tegengekoppelde en correct ontworpen eindtrappen wel hebben. Zoals die Accuphase.

Dat is wat mij betreft dan ook hetgeen we kunnen leren. Maar dat is natuurlijk niet per se noodzakelijk, het gaat om het gevoel erbij. En dat is voor eenieder weer anders.

Nogmaals, Paul: bedankt!

Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Op naar Rotjeknor – Een bezoek aan forumlid Paul.
« Reactie #29 Gepost op: 29 augustus 2016, 22:04:57 »
Ik heb wel eens gelezen dat het eigenlijk niet uitmaakt waar de poort zit. Kan het helaas niet meer reproduceren. Meen het gehoord te hebben van iemand die behoorlijke speakers kan bouwen en behoorlijk op de hoogte is van de materie.

Zal het eens navragen bij die persoon.

Maar goed om te lezen dat het een gezellige dag is geweest.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software