Auteur Topic: bluetooth naar versterker  (gelezen 9712 keer)

wimhut

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
bluetooth naar versterker
« Gepost op: 26 augustus 2016, 13:08:01 »
Ik realiseer me dat ik een domme vraag stel maar ik kom er even niet uit.

Ik wil graag via ipad/telefoon graag draadloos communiceren met de versterker voor muziek (Qobuz).

Ik begrijp dat je daarvoor een bluetooth ontvanger op je versterker kunt koppelen. Kan iemand me adviseren welk apparaat ik daarvoor het beste kan aanschaffen, zit er kwaliteitsverschil in en hoe sluit ik dat apparaat dan aan op de versterker?

Alvast veel dank voor het advies.

Groet,

Wim

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #1 Gepost op: 26 augustus 2016, 14:46:02 »
Ik heb dit een tijdje gedaan met een Bluetooth ontvanger van Gembird. Deze had een analoge line-uitgang. Beviel van geen kanten, ding stond regelmatig door mijn luidsprekers te toeteren en was vaak de verbinding kwijt. Alle piepjes en belletjes die het OS van het aangesloten device gaf (bijv. binnenkomende mail etc.) gingen ook over de luidsprekers.
Werk nu via WiFi met een Gramofon, dat werkt stukken aangenamer.

Science is no democracy

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #2 Gepost op: 26 augustus 2016, 15:52:05 »
Ten eerste: helemaal geen gekke vraag hoor. Ik sluit mij qua gebruikerservaringen volledig bij Ando aan. Ook bij staat tot volle tevredenheid een Fon Gramofon te spelen. Naar mijn beste weten is deze vooralsnog echter alleen geschikt voor Spotify en niet voor andere streamingsdiensten.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #3 Gepost op: 26 augustus 2016, 17:30:51 »
Ten eerste: helemaal geen gekke vraag hoor. Ik sluit mij qua gebruikerservaringen volledig bij Ando aan. Ook bij staat tot volle tevredenheid een Fon Gramofon te spelen. Naar mijn beste weten is deze vooralsnog echter alleen geschikt voor Spotify en niet voor andere streamingsdiensten.
Ik heb ergens gelezen dat met de laatste versies meer moet kunnen maar me er nog niet echt in verdiept...
Science is no democracy

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #4 Gepost op: 26 augustus 2016, 17:55:56 »
Ten eerste: helemaal geen gekke vraag hoor. Ik sluit mij qua gebruikerservaringen volledig bij Ando aan. Ook bij staat tot volle tevredenheid een Fon Gramofon te spelen. Naar mijn beste weten is deze vooralsnog echter alleen geschikt voor Spotify en niet voor andere streamingsdiensten.
Ik heb ergens gelezen dat met de laatste versies meer moet kunnen maar me er nog niet echt in verdiept...

Even vlug gespiekt. Helaas op dit moment alleen diensten, welke niet in NL voorhanden zijn.

https://gramofon.com
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #5 Gepost op: 26 augustus 2016, 20:51:04 »
Ik heb een Logitech kastje voor Bluetooth, dat werkt goed, gebruik het voor Spotify.
Eens buizen altijd buizen.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #6 Gepost op: 26 augustus 2016, 20:53:10 »
Ik realiseer me dat ik een domme vraag stel maar ik kom er even niet uit.

Ik wil graag via ipad/telefoon graag draadloos communiceren met de versterker voor muziek (Qobuz).

Ik begrijp dat je daarvoor een bluetooth ontvanger op je versterker kunt koppelen. Kan iemand me adviseren welk apparaat ik daarvoor het beste kan aanschaffen, zit er kwaliteitsverschil in en hoe sluit ik dat apparaat dan aan op de versterker?

Alvast veel dank voor het advies.

Groet,

Wim

Als je met een ipad werkt kan ik alleen maar de Apple tv adviseren. Heb je wel een losse Dac of een versterker met optische ingang?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

wimhut

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #7 Gepost op: 27 augustus 2016, 16:19:08 »
Hartelijk dank voor de reacties.

Het toeval wil dat ik ontdekte dat mijn chromecast (die ik vooral voor Netflix gebruik en gekoppeld is aan mijn Samsung-tv) ook reageert op Qobus. Het geluid is niet echt slecht maar het is natuurlijk wel een rare omweg: eerst via de hoofdtelefoonuitgang van de tv. naar de versterker en dan naar de boxen.

Ik kan me voorstellen dat de chromecast-audio beter geluid geeft of kan ik beter kiezen voor één van de oplossingen die jullie suggereren? Ik zag dat logitech kastje al voorbij komen.

Groet,

Wim
« Laatst bewerkt op: 28 augustus 2016, 10:33:24 door wimhut »

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #8 Gepost op: 27 augustus 2016, 18:47:17 »
Als je streamt via een device van Apple zou ik inderdaad de optie van Bryston adviseren: een AppleTV (een van de derder generatie is afdoende). Je zou daar dan oook Netflix mee kunnen spelen trouwens. De AppleTV heeft echter alleen een digitale uitgang.

Als optie wil ik je ook nog de Nexum Tunebox meegeven. Deze streamt via wifi en/of airplay en heeft zowel een analoge als digitale output. Hij voldoet aan al je wensen. Hij is wellicht wat voordeliger te krijgen, maar dit is de eerste link die ik kon vinden. Hij is er overigens ook in het zwart

https://www.bol.com/nl/p/nexum-tunebox/9200000035786410/?suggestionType=browse
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #9 Gepost op: 28 augustus 2016, 11:17:00 »
Daarnaast heb je nog iTunes met de Apple tv ... leuk als je een x een filmpje wilt kijken.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

wimhut

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #10 Gepost op: 28 augustus 2016, 14:44:05 »
Dag,

Ik heb geen Apple tv maar een Samsung. Daarvan gebruik ik de hoofdtelefoonuitgang voor het geluid over de versterker. Gaat redelijk goed, hoewel ik het geluid niet geweldig vind en dat is ook het geval als ik Qobuz via die route met chromecast muziek afspeeel.

Mijn vraag is of een chromecast audio, die ik rechtstreeks op de versterker kan aansluiten, net zo goed is als de suggesties die hierboven zijn gedaan. Mijn vraag is ook of het ook via bluetooth kan.

Alvast dank

Wim



Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #11 Gepost op: 28 augustus 2016, 14:50:36 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #12 Gepost op: 28 augustus 2016, 15:00:14 »
Dag,

Ik heb geen Apple tv maar een Samsung. Daarvan gebruik ik de hoofdtelefoonuitgang voor het geluid over de versterker. Gaat redelijk goed, hoewel ik het geluid niet geweldig vind en dat is ook het geval als ik Qobuz via die route met chromecast muziek afspeeel.

Mijn vraag is of een chromecast audio, die ik rechtstreeks op de versterker kan aansluiten, net zo goed is als de suggesties die hierboven zijn gedaan. Mijn vraag is ook of het ook via bluetooth kan.

Alvast dank

Wim


Wat voor versterker heb je en wat voor tv ?  Gaat er even om hoe we het beste met elkaar apparatuur kunnen verbinden. Als ik het goed begrijp kun je met Chromecast zowel Android als Apple aansturen. Je kunt je tv als schakelbron inzetten  ( al vind ik dat niet het meest logisch) maar we moeten wel even weten waar alle ingangen en uitgangen op zitten. Dus zou je even graag naam en typenummer van je set willen plaatsen hier
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

wimhut

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 9
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #13 Gepost op: 28 augustus 2016, 15:26:54 »
Dag Bryston, dank voor je reactie.

Ik heb een Samsung tv (UE 37 C6740 SS), een Rotel voorversterker (RC 995). Tv heeft alleen optische uitgang en analoog hoofdtelefoon en de versterker alleen analoge ingangen.

We sturen de chromecast inderdaad aan met een ipad en ook met android telefoons. Dat doen we vooral voor Netflix en soms een Youtube.

Groet,

Wim

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: bluetooth naar versterker
« Reactie #14 Gepost op: 28 augustus 2016, 16:00:04 »
Dan kan ik alleen maar zeggen, dat je een dac nodig hebt.
Als je dan via optisch  uit tv naar dac en vervolgens analoog naar je versterker gaat, dan is de circel weer rond. Apple tv is dan overbodig ....hoewel. Je ontkomt niet aan een dac...daar is waar het op neer komt.
Kost je een paar tientjes Behringer of zo.
Nogmaals ... ik ben geen fan van als ik muziek zit te luistèren dat dan een tv .. laptop of ander device mee aan moet. Dat verstoord alleen maar mijn beeld tijdens het luisteren. Apple tv 3 kost nieuw rond de 75 euro een dac moet voor 3 tientjes ook wel te vinden zijn ... als we de 2e hands markt opgaan dan moeten we voor een avond uit eten toch heel veel plezier kunnen vinden. Wat je wilt kerel.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200