Auteur Topic: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?  (gelezen 17809 keer)

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #30 Gepost op: 07 augustus 2016, 07:47:16 »

Grote versterker versus kleine kunnen we gerust doen en dan vooral voor die leden die nog steeds denken dat veel watt

een betere bas of wat dan ook hebben.

ik denk dat ik dat ervaar omdat ik veel al op oorlogssterkte speel en de lage tonen het bij onvoldoende vermogen
het eerst het loodje leggen
dus als we dan iets gaan draaien met wat diep laag erin (stay yello) op 95dB denk ik dat de sony flink tekort schiet
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #31 Gepost op: 07 augustus 2016, 08:02:42 »
Goedemorgen heren,

Misschien moeten we eens na gaan denken over meet en greet bijeenkomsten. Hier komen we op afstand niet eruit wat/hoe/waar. We hebben allemaal onze eigen wensen. Ik denk dat het belangrijkste is dat we elkaar wat vaker gaan zien. Ik denk ook dat je dan gelijk eens een inkijkje bij die persoon heb waar de meet en greet is. Ja ik weet dat de afstanden meestal het probleem is. Maar misschien is het een idee dat een beetje te laten rond gaan. Zo kom je nog eens ergens en zie je nog wat van dit schone land. Muziek is toch wat ons bind.

MVG
Martin Schouten
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #32 Gepost op: 07 augustus 2016, 08:38:02 »
waarom gebruiken we de hal niet
die is toch groot zat ?

Inderdaad een mogelijkheid maar ik ben ja niet de chef hiero. :think:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #33 Gepost op: 07 augustus 2016, 09:09:55 »
Tuurlijk, dat is bijna elke coax. En het was een coax niet eens voor rf toepassingen. En met cinch connectoren.
Voor de duidelijkheid: als ik over S/PDIF coax praat, gaat het over wat standaard gebruikt wordt in huiskamers, dus 75 Ω coax en met cinch-conncectoren. Als je dan een kabel van meerdere meters hebt, moet je het uitgangssignaal echt eens bekijken met een oscilloscoop. Van de signaalblokgolf blijft niet veel meer over... En als de DAC aan het andere eind dan problemen heeft  met detecteren wat een 0 en wat een 1 is, dan heeft dat dus gevolgen. Ik heb ook al mensen gezien die geen 75 Ω coax gebruiken maar een gewone mono-interlink. Dat heeft natuurlijk nog veel zwaardere gevolgen voor de kwaliteit van de blokgolf.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #34 Gepost op: 07 augustus 2016, 09:12:18 »

Grote versterker versus kleine kunnen we gerust doen en dan vooral voor die leden die nog steeds denken dat veel watt

een betere bas of wat dan ook hebben.

ik denk dat ik dat ervaar omdat ik veel al op oorlogssterkte speel en de lage tonen het bij onvoldoende vermogen
het eerst het loodje leggen
dus als we dan iets gaan draaien met wat diep laag erin (stay yello) op 95dB denk ik dat de sony flink tekort schiet

dat is nou waarom ik vroeg of je vrijstaand woont?  Als ik op oorlogssterkte zou spelen op regelmatige basis krijg ik ook daadwerkelijk oorlog met mijn buren.  ;D

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #35 Gepost op: 07 augustus 2016, 09:19:54 »

Kees heeft daar weer massel links een buurvrouw van 93 en rechts een bejaard echtpaar van in de 80 en alledrie

stokdoof :yeah:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #36 Gepost op: 07 augustus 2016, 09:36:12 »
Tuurlijk, dat is bijna elke coax. En het was een coax niet eens voor rf toepassingen. En met cinch connectoren.
Voor de duidelijkheid: als ik over S/PDIF coax praat, gaat het over wat standaard gebruikt wordt in huiskamers, dus 75 Ω coax en met cinch-conncectoren. Als je dan een kabel van meerdere meters hebt, moet je het uitgangssignaal echt eens bekijken met een oscilloscoop. Van de signaalblokgolf blijft niet veel meer over... En als de DAC aan het andere eind dan problemen heeft  met detecteren wat een 0 en wat een 1 is, dan heeft dat dus gevolgen. Ik heb ook al mensen gezien die geen 75 Ω coax gebruiken maar een gewone mono-interlink. Dat heeft natuurlijk nog veel zwaardere gevolgen voor de kwaliteit van de blokgolf.
Nieuwe term in audio-land: audio-bangmakerij. (die gaat bij de lijst)

Zoiets als meten aan interlinks en op 2 MHz verschillen vinden.

Want horen doe je er niets van, behalve als er iets stuk is. Maar dan is dat de oorzaak en niet datgene wat normaliter gewoon prima is.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #37 Gepost op: 07 augustus 2016, 10:04:45 »
Laten we eerst maar een nieuwe datum gaan prikken voor de afgelaste meeting van mei...... Just my thoughts

Lijkt me prima.  Wie gaat de kar deze keer trekken?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #38 Gepost op: 07 augustus 2016, 11:08:55 »
Goedemorgen heren,

Misschien moeten we eens na gaan denken over meet en greet bijeenkomsten. Hier komen we op afstand niet eruit wat/hoe/waar. We hebben allemaal onze eigen wensen. Ik denk dat het belangrijkste is dat we elkaar wat vaker gaan zien. Ik denk ook dat je dan gelijk eens een inkijkje bij die persoon heb waar de meet en greet is. Ja ik weet dat de afstanden meestal het probleem is. Maar misschien is het een idee dat een beetje te laten rond gaan. Zo kom je nog eens ergens en zie je nog wat van dit schone land. Muziek is toch wat ons bind.

MVG
Martin Schouten
leuk plan
ik zou bv een groepje van 3 tot vier max kunnen ontvangen
lekker luisteren met wat hapjes en natjes en lekker over audio kletsen
en open staan voor verbetering waar mogelijk aangedragen door bezoekers

kom maar op , wie wil er komen ?
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Martin Schouten

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 214
  • You can only do things by heart, when you mean it.
    • Multimedia Hifi Solutions
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #39 Gepost op: 07 augustus 2016, 11:43:31 »
Dit is precies wat ik bedoel. Het hoeft niet massaal. Dit kunnen 1 keer per jaar doen. En dan is Veenendaal prima.

Wanneer heb je tijd?

Helaas vandaag andere plannen met mijn dochter.
Volgende week prima.

MVG
Martin Schouten
Woonkamer: Polkaudio LSi9(f)/LSiC(c)/LSiFX(r)  Polkaudio: subwoofer DSWpro660wi (2)    Onkyo PA-MC5500   Onkyo PR-SC5507    Pioneer PL300     Zelfbouw: Silverstone       Kabels: Oehlbach en Cambridge en Homemade

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.931
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #40 Gepost op: 07 augustus 2016, 13:21:56 »
Nieuwe term in audio-land: audio-bangmakerij. (die gaat bij de lijst)
Zoiets als meten aan interlinks en op 2 MHz verschillen vinden.
Want horen doe je er niets van, behalve als er iets stuk is. Maar dan is dat de oorzaak en niet datgene wat normaliter gewoon prima is.
Als de blokgolf te zeer vervormd is, hoor je dat wel degelijk. Het is zeker niet hetzelfde als verschillen tussen interlinks die wel meetbaar maar niet hoorbaar zijn. Hier voorbeelden van eerst een goeie en dan vijf SLECHTE S/PDIF-signalen:

En die verschillen kun je dus wel gelijk horen, want als de DAC zijn werk niet behoorlijk kan doen wegens een slecht ingangssignaal hoor je dat als hick-ups, drop-outs, vervorming en meer van dat. De oscilloscoopmetingen komen overigens van de Lampizator-site.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #41 Gepost op: 07 augustus 2016, 17:13:46 »
Laten we eerst maar een nieuwe datum gaan prikken voor de afgelaste meeting van mei...... Just my thoughts

Lijkt me prima.  Wie gaat de kar deze keer trekken?
Denk gezien de afstanden die de diverse leden af moeten leggen en dit is al eerder naar voren gebracht ergens centraal in het land.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #42 Gepost op: 07 augustus 2016, 17:45:17 »
Wat was het afgezegde vergelijk ook al weer? Iets met platenspelers toch?
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #43 Gepost op: 07 augustus 2016, 17:49:28 »
Wat was het afgezegde vergelijk ook al weer? Iets met platenspelers toch?
Yep,  klik

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Is er belangstelling voor een hobby-vergelijkdag?
« Reactie #44 Gepost op: 07 augustus 2016, 17:59:34 »
Nieuwe term in audio-land: audio-bangmakerij. (die gaat bij de lijst)
Zoiets als meten aan interlinks en op 2 MHz verschillen vinden.
Want horen doe je er niets van, behalve als er iets stuk is. Maar dan is dat de oorzaak en niet datgene wat normaliter gewoon prima is.
Als de blokgolf te zeer vervormd is, hoor je dat wel degelijk. Het is zeker niet hetzelfde als verschillen tussen interlinks die wel meetbaar maar niet hoorbaar zijn. Hier voorbeelden van eerst een goeie en dan vijf SLECHTE S/PDIF-signalen:

En die verschillen kun je dus wel gelijk horen, want als de DAC zijn werk niet behoorlijk kan doen wegens een slecht ingangssignaal hoor je dat als hick-ups, drop-outs, vervorming en meer van dat. De oscilloscoopmetingen komen overigens van de Lampizator-site.
Oh, het is niet eens van jezelf? En het is ook niet bekend welke gruwelijke fouten er in het systeem zitten?

Het lijkt op hardware fouten. Bovendien moet je het signaal na een Schmitt trigger bekijken.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn Lenovo A6020a40 met Tapatalk
« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2016, 18:02:32 door dekkersj »