Auteur Topic: Thorens 320  (gelezen 18548 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Thorens 320
« Reactie #30 Gepost op: 22 juli 2016, 22:13:27 »
Kritiek mag best Marcus. Ik zit zeker niet zo op het geld en gun ieder zijn winst, maar kan wel principieel zijn als fouten of risico's op mij worden afgewenteld. Maar ik denk dat het toch geen Engels produkt wordt maar Japans  ;)

Morgen een nieuw fok op mijn Fox 22 en een paar dagen weg  - heerlijk.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Thorens 320
« Reactie #31 Gepost op: 22 juli 2016, 22:16:55 »
Wat bevalt je niet aan de MP200. Past niet zo goed in de TP16 arm qua compliantie?

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Thorens 320
« Reactie #32 Gepost op: 24 juli 2016, 12:30:11 »
Ik ga na veel info toch voor de Nagaoko 200 Marcus. Zou prima moeten kunnen.

Ik was wat sjacherijnig over mijn aanbouw bestaande uit sousterrain met opbouw. Eerst bleek in de tekening van de opbouw een fout te zitten van 25 cm te zitten. Gevolg was dat ik opnieuw een vergunning moest aanvragen. Dat is zeer fraai opgelost. Nu blijkt bij het bouwplan uitgegaan te zijn van een open constructie van de vloer omdat het grondwater 40 meter diep zit. Toch is er iets met de afwatering want de vloer is nat. En je begrijpt dat ik het moet oplossen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Thorens 320
« Reactie #33 Gepost op: 24 juli 2016, 13:25:12 »
Klinkt als een hoop gedoe en gepruts Carl.  Kun je niemand aansprakelijk stellen voor dat soort zaken?


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Thorens 320
« Reactie #34 Gepost op: 24 juli 2016, 15:52:14 »
Bij de foute bouwtekening heb ik het bouwkundig bedrijf in gebreke gesteld. Hun de architect heeft toen een nieuwe tekening gemaakt en het bureau heeft de nieuwe vergunning aangevraagd. Daarnaast had ik nog iets van 7000 euro schade. Ik heb voorgesteld dat te schikken voor 4000 euro (zo laag ivm de kanker toen) waarop niet gereageerd is. Inmiddels is een advocaat in overleg met hun verzekering. Ik ga er van uit dat dit in orde komt. Ik heb de zaak ook vanaf het begin sterk gedocumenteerd wat altijd verstandig is ( Altijd bevestiging  gesprekken door mails).

Dat vochtprobleem is lastiger. Dan zou ik moeten aantonen dat het bouwplan in de gegeven omstandigheden niet goed is. Ik heb een afspraak met mijn oude baas die een autoriteit is op het gebied van bodemkunde voor een oplossing. Ik ga er van uit dat een paar verticale drains die een eventuele afsluitende laag doorboren voldoende is. Toch raar dat mijn hele huis uit 1922 is onderkelderd en geen vochtprobleem kent, maar de aanbouw wel.

Ik heb overigens een goede advocaat die zeer efficiënt werkt en dus niet duur is. Ik kan dat wel beoordelen omdat ik zelf jurist ben en we als overheid regelmatig advocaten voor ons hadden werken. Ging dan wel om serieuze bedragen.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2016, 15:59:29 door Carl »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: Thorens 320
« Reactie #35 Gepost op: 24 juli 2016, 16:10:29 »
Veel pech Carl,extra zuur als je zelf ook nog voor een deel de schade moet ophoesten.
Zou het kunnen dat na de graafwerkzaamheden de drainage van de grond niet meer afdoende is.
Wellicht kan het grondwater nu makkelijker stijgen dan voorheen.
I love vintage.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Thorens 320
« Reactie #36 Gepost op: 24 juli 2016, 16:48:53 »

Kijk deze uitbouw stamt nog uit het gulden tijdperk heb alles met mijn handjes volbracht een uitbouw van 3.50 bij 4 mtr

heb het in mijn vacantie in 3 weken gedaan het zware werk was eigenlijk de grindtegels maar die kreeg ik voor nop van een

buurman 2 straten verder, de grote ruit (dubbele beglazing+++) was nog het duurst.Heb ik hiervoor vergunning gevraagd?

neen,stond het vermeld in het kadaster nee dus.De tottaalkosten waren 1750 harde guldens!

Heb 15 jr later het huis verkocht aan een christenturk en die zeurde er niet over want 1 maand later heeft hij er nog meer

aan verbouwd zonder vergunning. Enne destijds waren de regels strenger dan anno nu.

Als ik dat van Carl zo bekijk dan ben je gewoon genaaid door die hampelmannetjes,en 40 mtr diepe grondwater heb je mischien

in de Sahara maar toch niet in ons groene waterland en al helemaal niet waar paul woont want die woont ±20 mtr beneden de

waterstand.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Thorens 320
« Reactie #37 Gepost op: 24 juli 2016, 23:30:58 »
Ik woon op de stuwwal in Nijmegen Bram. Het grondwater ligt hier op 40/45 meter diep sinds de ijstijd (toen is de wal gevormd). Verder is het handhavingsbeleid sinds de vorming van de milieuregio's na aanleiding van de ramp in Enschede wel wat veranderd in Nl.  Tegenwoordig hoef je illegale bouw niet meer te flikken en terecht. Maar het gaat mij er in de eerste plaats om het vochtprobleem op te lossen. Ik denk dat Peters verhaal meer hout snijdt waarvoor dank. Onder de aanbouw ligt namelijk een zinkput. Het zou kunnen dat dat oude bezinksel de bodem verdicht heeft. Ik ben nogal bezig geweest met oude stortplaatsen en die schijnen zichzelf op vergelijkbare wijze te verdichten met als gevolg dat er minder viezigheid uitkwam dan we dachten. Interessante materie, hoor.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2016, 01:40:33 door Carl »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Thorens 320
« Reactie #38 Gepost op: 25 juli 2016, 10:22:17 »
Bij de foute bouwtekening heb ik het bouwkundig bedrijf in gebreke gesteld. Hun de architect heeft toen een nieuwe tekening gemaakt en het bureau heeft de nieuwe vergunning aangevraagd. Daarnaast had ik nog iets van 7000 euro schade. Ik heb voorgesteld dat te schikken voor 4000 euro (zo laag ivm de kanker toen) waarop niet gereageerd is. Inmiddels is een advocaat in overleg met hun verzekering. Ik ga er van uit dat dit in orde komt. Ik heb de zaak ook vanaf het begin sterk gedocumenteerd wat altijd verstandig is ( Altijd bevestiging  gesprekken door mails).

Dat vochtprobleem is lastiger. Dan zou ik moeten aantonen dat het bouwplan in de gegeven omstandigheden niet goed is. Ik heb een afspraak met mijn oude baas die een autoriteit is op het gebied van bodemkunde voor een oplossing. Ik ga er van uit dat een paar verticale drains die een eventuele afsluitende laag doorboren voldoende is. Toch raar dat mijn hele huis uit 1922 is onderkelderd en geen vochtprobleem kent, maar de aanbouw wel.

Ik heb overigens een goede advocaat die zeer efficiënt werkt en dus niet duur is. Ik kan dat wel beoordelen omdat ik zelf jurist ben en we als overheid regelmatig advocaten voor ons hadden werken. Ging dan wel om serieuze bedragen.

Goed bezig Carl.  Succes bij de verdere afwikkeling en oplossing.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Thorens 320
« Reactie #39 Gepost op: 25 juli 2016, 10:51:49 »
Problemen met vocht zijn soms lastig te detecteren. Je kunt je in jouw situatie (en die heb ik met mijn eigen ogen mogen aanschouwen) moeilijk voorstellen, dat het vochtprobleem uit de grond komt. Als ik mij goed herinner ligt de aanbouw ook nog een eindje hoger dan het niveau van de tuin. Is de aansluiting van de aanbouw op de bestaande bouw wel goed dicht ?

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Thorens 320
« Reactie #40 Gepost op: 25 juli 2016, 13:03:51 »
 :offtopic:

Tegenwoordig hoef je illegale bouw niet meer te flikken en terecht.

Er is tegenwoordig vergunningvrij zoveel te doen, zonder dat de gemeente meekijkt of het allemaal wel goed aansluit bij het bestaande, dat er hier en daar "puisten" aan huizen geplakt worden waardoor er een gedrocht qua architectuur ontstaat.  Al met al voor het beeld dus geen vooruitgang.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Thorens 320
« Reactie #41 Gepost op: 25 juli 2016, 16:28:01 »

Je moet toch direct kunnen zien waar het water of vocht wegkomt,kan mij niet voorstellen dat de hele oppervlakte

ineens kletsnat is, heb toen hetzelfde gehad en dat was te wijten aan luiheid had toen de regenpijp niet aangesloten dus dat

sijpelde 3 mnd lang tegen de buitenmuur totdat die strontnat was en dan gaat het de spouwmuur in en toen werd ik wakker

heb de regenpijp weer aangesloten op de put zoals voorheen en het leed was voorbij. 8)
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Thorens 320
« Reactie #42 Gepost op: 25 juli 2016, 16:34:18 »
Het kan geen grondwater zijn gezien de diepte en er is een duidelijke relatie met plensregens. De wanden zijn met emulsie en folie bedekt. Mijn voorlopige conclusie is dus dat onder de aanbouw een moeilijk doordringbare laag zit die het water tegenhoudt. Jan heeft het hier inderdaad goed bekeken.

Ook Bram heeft gelijk ware het niet dat er een valse vloer zit met vloerverwarming.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2016, 16:36:35 door Carl »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Thorens 320
« Reactie #43 Gepost op: 25 juli 2016, 16:42:45 »
Succes ermee Carl
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Thorens 320
« Reactie #44 Gepost op: 25 juli 2016, 19:05:40 »
Goh Carl, dat zijn hele vervelende aangelegenheden. Zo had ik eens een flinke lekkage in mijn toenmalige stacaravan en aanvankelijk konden we het lek maar niet vinden. Op een zeker moment hebben we gewoon het plafond opengebroken op de plek daar waar de lekkage het meest zichtbaar was. Guess what !!! De timmerman had de bevestiging van de (door hem) geplaatste aanbouw op het dak van de caravan vastgezet met een lange spijker en dat ook nog eens precies op een plaats waar een klein deukje in het dak zat. Nadat het plafond was opgebroken kwamen we er achter dat daar een flinke draadnagel doorheen stak en dat het deukje als een soort waterbassin functioneerde en de spijker hevelde het water keurig naar binnen.