Auteur Topic: Geen vol diep geluid maar eerder vlak zonder diepgang  (gelezen 5296 keer)

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Geen vol diep geluid maar eerder vlak zonder diepgang
« Reactie #15 Gepost op: 15 juli 2016, 11:51:08 »
Dat een fan niet draait is overigens wel een reden om naar te kijken maar dat staat los van de klachten die je beschrijft.

Succes!

Een fan hoeft ook niet constant te draaien.  Slechts wanneer koeling nodig is.
Bij sommige modellen raast zo'n ding wel constant maar daar zou ik niet gelukkig mee zijn.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.472
  • Lid van de Adam's family
Re: Geen vol diep geluid maar eerder vlak zonder diepgang
« Reactie #16 Gepost op: 15 juli 2016, 11:57:35 »
Ik heb iets vervelend voor wat ik tot voor mijn verhuis niet had. Er komt uit mijn luidsprekers zwak geluid ik bedoel geen mooi vol geluid. De receiver is Onkyo txnr626 en de speakers zijn de 603 serie van B&W. Alles lijkt goed aangeloten, geen kleuren verwisselt... de digitale tv settopbox is met hdmi verbonden met de onkyo. De onkyo is zelf met hdmi verbonden met de lcd. Ik gebrui geen optical of coaxial audio kabels dus alle geluid via de hdmi. Ook wanneer ik rechtstreeks vanaf de receiver speel (vb spotify via de app op de receiver, speelt dit vlak zonder vol geluid, ik weet niet of jullie het zich kunnen voorstellen.
Wat me wel opvalt, en of dit er iets mee te maken heeft weet ik noet, maar ik bemerk een ventilator in de receiver die niet draait en dus ook niet koelt...

Naast de settopbox is ook een ps4 aangeloten op de receiver eveneens met hdmi, ook hier geen vol diep geluid.

Vraagje: wat kan de oorzaak zijn? Dat ik enkel hdmi kabels gebruik? Ik heb als test een optical kabel aangesloten maar geluid bleef idem.

Alvast bedankt  voor de tips

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

Akoestiek! :)

De apparatuur is onveranderd. De enige verandering is de ruimte (en als gevolg daarvan waarschijnlijk ook de plaatsing daarbinnen). Als de ruimte verandert en het geluid verandert, lijkt het een logische gevolgtrekking dat de nieuwe ruimte, met zijn afwijkende akoestische eigenschappen leidt tot de verandering in klank.

Het lijkt me dan ookj dat je niet verder hoeft te kijken naar de apparatuur voor deze klachteb. Dat een fan niet draait is overigens wel een reden om naar te kijken maar dat staat los van de klachten die je beschrijft.

Succes!

Apparaat is spanningsloos geweest zodoende kan hij de instellingen kwijt zijn geraakt. Nogmaals als je fronts niet op Large staan krijg je een heel bedomt vlak geluid omdat deze in de 5.1 instelling staan. Ook al staat hij op 2.0 stereo. Hij geeft ook aan zwak geluid en dat zou logisch zijn in mijn optiek
Geloof ook niet dat het HDMI board kapot is. Eerst maar eens stoeien met de OSD en back to the basic.
Fan zal waarschijnlijk pas gaan draaien op moment dat hij te warm wordt ... draait dus niet continu.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Geen vol diep geluid maar eerder vlak zonder diepgang
« Reactie #17 Gepost op: 15 juli 2016, 22:50:05 »
Idealiter draait een fan altijd en is de snelheid waarmee hij draait afhankelijk van de temperatuur vh apparaat. Een fan is namelijk altijd stiller op lagere draaisnelheid. En als je continu koelt voorkom je dat een apparaat zo heet wordt dat excessief koelen uberhaubt nodig is. Vroeger had je fans die altijd op vaste snelheid draaiden maar dat is idd niks. Maar ook een fan die stilstaat en vanaf een hoge temperatuur ineens gaat blazen ('alles of niks') is inefficient is niet de meest stille manier. Alle fans gaan meer geluid maken naarmate ze langer in gebruik zijn maar een nieuwe silent fan kun je op 1m afstand niet horen als hik op lage snelheid draait. Op hoge snelheid maakt elke fan herrie..

Maargoed.. Nu gaan hebben we het toch weer over electronica. De klachen in de OP hebben volgens mij alles met akoestiek en plaatsing te maken.
« Laatst bewerkt op: 15 juli 2016, 23:09:54 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: Geen vol diep geluid maar eerder vlak zonder diepgang
« Reactie #18 Gepost op: 16 juli 2016, 08:05:25 »
Als het geluid direct uit de receiver al niet goed klinkt heeft dat geen fl*kker met hdmi kabels te maken. Hoofdstuk kun je dus overslaan.

Wacht nu eerst maar eens af wat eruit komt en bezig je niet vooraf met ordinaire asociale straattaal doe dat maar thuis. :police:
Waarschijnlijk was Ando thuis toen hij dit poste.    ::)
Niet helemaal Paul. Ben momenteel life een (poging tot) staatsgreep aan het meemaken.....
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Geen vol diep geluid maar eerder vlak zonder diepgang
« Reactie #19 Gepost op: 16 juli 2016, 08:14:56 »
Sterkte dan maar Ando.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.