Auteur Topic: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1  (gelezen 14852 keer)

Barteke

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Gepost op: 10 juli 2016, 14:37:41 »
Hallo,

Ik heb een vraag over de SA-CD spelers Denon DCD-2020AE en Denon DCD sa-1 en meer algemeen old vs. new.

Ik kan een Denon DCD sa-1 via via aanschaffen voor een bedrag tussen de 2000 - 2500 Euro vermoedelijk. Deze unit is in nieuwstaat en de nieuwprijs was 10 jaar geleden rond de 8000 Euro. Echter, het apparaat is dus wel ruim 10 jaar oud.


Nu vraag ik me af of het niet verstandiger is om een nieuwere generatie Denon aan te schaffen als de Denon DCD-2020AE http://www.stassen.nl/cd-blu-ray-streaming/cd-speler/denon-dcd-2020ae. Tenslotte heeft de techniek in de afgelopen jaren ook niet stil gestaan en duurder hoeft ook niet perse beter te betekenen in alle gevallen, ook de prijzen van nieuwere apparaten zullen wel enigszins meegevolueerd zijn neem ik aan.

Beide apparaten hebben digitale ingangen wat een must is wat mij betreft.

Heeft iemand ervaring met deze of een van deze apparaten überhaupt?

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2016, 16:00:34 »

Laten we is veronderstellen dat ze in de praktijk absoluut top klinken en dat er de laatste 30 jaar weinig tot niets is

veranderd in weergave,waarom dan een dure aanschaf waarvan je voordien zeker weet dat als je deze denons of al  die andere

topmerken aan de straatstenen niet kwijt raakt.Of je moet zeker weten dat je zo gek bent op het model of uitstraling dat je

absoluut niks anders wilt, want ik heb de laatste 30 jr nog nooit een cdplayer gehad die slecht klonk en of die nu van marktplts

kwam met een prijskaartje van ±20 euro of eentje die 2000 euro koste en ik heb practisch elk bekend merk in huis gehad.

Het allerbelangrijkste zijn de speakers die moeten de muziek maken en om dat voorelkaar te krijgen is al een zeer moeilijke

en tijdrovende zaak.Dit is mijn mening en daar moet u het mee doen :claps:

Ja zelfs 2 sacd
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Barteke

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2016, 18:30:54 »
Dank voor de reactie.

Ik gaat  me niet zozeer om het cd-speler mechanisme alswel om de ingebouwde DAC van de unit, daar zal toch wel enig verschil zijn tussen een unit van 100 Euro of 2000 neem ik aan.

Daarnaast kan ik er ook andere digitale apparaten op aansluiten die weer van diezelfde hoogwaardige DAC gebruik kunnen maken, maar dat geldt in principe voor beide apparaten al heeft de sa-1 geen USB aansluiting.

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #3 Gepost op: 10 juli 2016, 19:06:04 »
2000 is veel te veel voor de sa1 om te beginnen .
je zal open moeten staan voor het feit dat sa1 beter gebouwd is en vol zit met top componenten die voorlopig nog wel even mee gaan , vervolgens moet je je af gaan vragen of dat hoorbaar is .
wat ik bedoel is ... je moet zo'n ding kopen omdat je die heel graag wil hebben en niet omdat je denkt dat die veel beter zal klinken dan een andere , mis zit je natuurlijk nooit met een dergelijke speler  ;)
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.909
    • ARJANKU.IT service
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #4 Gepost op: 10 juli 2016, 22:07:12 »
Je zult niet de eerste eigenaar zijn van een cd speler ter waarde van een leuk autootje die teleurgesteld moet aanhoren dat het loopwerk van zijn speler een unobtainiumonderdeel is geworden. Dat risico loop je met oudere spelers.
Verder geloof ik niet dat je het verschil met een goedkope speler er blind uithaalt.
An inability to grasp science is no argument against it....

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #5 Gepost op: 10 juli 2016, 22:34:27 »
Je zult niet de eerste eigenaar zijn van een cd speler ter waarde van een leuk autootje die teleurgesteld moet aanhoren dat het loopwerk van zijn speler een unobtainiumonderdeel is geworden. Dat risico loop je met oudere spelers.
Verder geloof ik niet dat je het verschil met een goedkope speler er blind uithaalt.
Ooit een vreselijk gehannes met de reparatie van een Krell cd-speler meegemaakt. Het loopwerk bleek overigens van Sanyo te zijn.

flakkees

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.776
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2016, 05:24:44 »
Je zult niet de eerste eigenaar zijn van een cd speler ter waarde van een leuk autootje die teleurgesteld moet aanhoren dat het loopwerk van zijn speler een unobtainiumonderdeel is geworden. Dat risico loop je met oudere spelers.
Verder geloof ik niet dat je het verschil met een goedkope speler er blind uithaalt.
Ooit een vreselijk gehannes met de reparatie van een Krell cd-speler meegemaakt. Het loopwerk bleek overigens van Sanyo te zijn.

teveel Diana krell mee gespeeld  :P

ik ben zelf opzoek naar de denon dvd-1axv gewoon omdat ik die wil hebben en straks bij mijn set past 
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2016, 05:37:02 door flakkees »
Philips / 4100 series 48''
Denon / AVC-A1XV
klipsch / RF-83 / R-14s / Rc-35 /diy sub Aa Havoc 18'' qsc plx-3002 miniDSP
kabels / ru connected / ixos / Belden

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2016, 09:22:31 »
Het heeft m.i. weinig zin om een klein kapitaal in een cd-speler te investeren, want geluidsmatig zul je nauwelijks iets wijzer (en volgens mij niets wijzer) worden. ik heb zelf ooit een dure Marantz CD-94/II gekocht en deze doet het niet anders of beter dan mijn tweedehands Sony XA5ES en mijn Pioneer PD S-901. Ik heb ook nog wel goedkopere spelers gehad en ook die deden niet onder voor de hier genoemde cd-spelers uit de duurdere klasse.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2016, 12:29:44 door Audiofreak »

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #8 Gepost op: 11 juli 2016, 10:33:05 »
Het heeft m.i. weinig zin om een klein kapitaal in een cd-speler te investeren, want geluidsmatig zul je nauwelijks iets (en volgens mij niets wijzer) worden. ik heb zelf ooit een dure Marantz CD-94/II gekocht en deze doet het niet anders of beter dan mijn tweedehands Sony XA5ES en mijn Pioneer PD S-901. Ik heb ook nog wel goedkopere spelers gehad en ook die deden niet onder voor de hier genoemde cd-spelers uit de duurdere klasse.


Maaar ik moet er eerlijksheidshalve er wel bijvermelden dat het gehoor op latere leeftijd toch wel wat minder word mzk
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #9 Gepost op: 11 juli 2016, 12:33:49 »
Het heeft m.i. weinig zin om een klein kapitaal in een cd-speler te investeren, want geluidsmatig zul je nauwelijks iets (en volgens mij niets wijzer) worden. ik heb zelf ooit een dure Marantz CD-94/II gekocht en deze doet het niet anders of beter dan mijn tweedehands Sony XA5ES en mijn Pioneer PD S-901. Ik heb ook nog wel goedkopere spelers gehad en ook die deden niet onder voor de hier genoemde cd-spelers uit de duurdere klasse.


Maaar ik moet er eerlijksheidshalve er wel bijvermelden dat het gehoor op latere leeftijd toch wel wat minder word mzk
Ja Bram, maar wat heeft dat met het hierboven genoemde te maken ? Waarom roem jij je MFB speakers iedere keer weer, terwijl je gehoor is achteruit gegaan ?  ;D ;D ;D

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.248
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2016, 10:29:47 »

Let wel audiofreak ik heb het over latere leeftijd dus omstreeks de 70 en dat is medisch bewezen en dat al 100 jr.

En dat heeft natuurlijk alles te maken met het beluisteren van een bron cdplayer,dac etc dus val mij niet zo aan in deze.

Heb wel enigszins begrip voor jouw boze uitval maar ik kan er ook niets aan doen dat jij in deze catogorie valt,dus

mijn oprechte exuus! :'(
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2016, 10:44:18 »
Bram is een jonge God in een oud lichaam... zwaaizwaai

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2016, 12:20:07 »
Bram is een jonge God in een oud lichaam... zwaaizwaai

Gr. Hans

 ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.068
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2016, 12:20:26 »
Het heeft m.i. weinig zin om een klein kapitaal in een cd-speler te investeren, want geluidsmatig zul je nauwelijks iets (en volgens mij niets wijzer) worden. ik heb zelf ooit een dure Marantz CD-94/II gekocht en deze doet het niet anders of beter dan mijn tweedehands Sony XA5ES en mijn Pioneer PD S-901. Ik heb ook nog wel goedkopere spelers gehad en ook die deden niet onder voor de hier genoemde cd-spelers uit de duurdere klasse.


Maaar ik moet er eerlijksheidshalve er wel bijvermelden dat het gehoor op latere leeftijd toch wel wat minder word mzk
Ja Bram, maar wat heeft dat met het hierboven genoemde te maken ? Waarom roem jij je MFB speakers iedere keer weer, terwijl je gehoor is achteruit gegaan ?  ;D ;D ;D

Pure emotie.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Denon DCD-2020AE vs Denon DCD sa-1
« Reactie #14 Gepost op: 12 juli 2016, 12:22:47 »

Let wel audiofreak ik heb het over latere leeftijd dus omstreeks de 70 en dat is medisch bewezen en dat al 100 jr.

En dat heeft natuurlijk alles te maken met het beluisteren van een bron cdplayer,dac etc dus val mij niet zo aan in deze.

Heb wel enigszins begrip voor jouw boze uitval maar ik kan er ook niets aan doen dat jij in deze catogorie valt,dus

mijn oprechte exuus
Bram excuus is overbodig en...............waarom zou ik kwaad worden op jou ? Ik vroeg me alleen wat af en dat ventileerde ik hier ;D ;D ;D
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2016, 12:55:40 door Audiofreak »