Auteur Topic: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?  (gelezen 6990 keer)

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.257
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #15 Gepost op: 07 juli 2016, 16:48:05 »
Misschien een leuk dagtochtje naar Münster, met een bezoekje aan de ruim gesorteerde hifi-zaak

https://www.hifisound.de/

Deze zaak verkoopt ook een uitgebreid scala aan luidsprekercomponenten e.d.

Münster is een mooie plaats (historische kern) om eens aan te doen in de vakantie en Münster ligt op 158 kilometer van Arnhem.

Je komt dan ook langs Enschede wist je dat?

Nee Bram, dat klopt niet, want vanuit Veenendaal ga je over Arnhem, Doetinchem, Winterswijk, Oeding, Gescher, Coesfeld en Nottuln.

KLopt ik was in de war met osnabruck jij gaat over arnhem bocholt borken. zwaaizwaai
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #16 Gepost op: 07 juli 2016, 17:07:21 »
Misschien een leuk dagtochtje naar Münster, met een bezoekje aan de ruim gesorteerde hifi-zaak

https://www.hifisound.de/

Deze zaak verkoopt ook een uitgebreid scala aan luidsprekercomponenten e.d.

Münster is een mooie plaats (historische kern) om eens aan te doen in de vakantie en Münster ligt op 158 kilometer van Arnhem.

Je komt dan ook langs Enschede wist je dat?

Nee Bram, dat klopt niet, want vanuit Veenendaal ga je over Arnhem, Doetinchem, Winterswijk, Oeding, Gescher, Coesfeld en Nottuln.

KLopt ik was in de war met osnabruck jij gaat over arnhem bocholt borken. zwaaizwaai
Bram, kennelijk ben je nog een beetje in de war, want je gaat vanuit Enschede toch niet met een grote omweg over Osnabrück naar Münster ?

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #17 Gepost op: 08 juli 2016, 16:40:44 »
Wij gaan deze zomer naar China. We landen in Beijing, blijven een paar dagen. Daarna gaan we met de hogesnelheids trein naar Luo Yang. Vroeger gingen we altijd met de nachttrein, maar deze keer niet.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #18 Gepost op: 21 juli 2016, 22:55:10 »
 Net onze reis Zwarte Zee afgerond. Op de PKK aanval en de poging-tot-staatsgreep na prima verlopen. Een hoop mooie plekken gezien.

Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk

Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #19 Gepost op: 06 augustus 2016, 20:42:22 »
De reis ging dit jaar naar het pittoreske stadje Sarlat La Caneda in de Perigord.



De omgeving weer eens bekeken, oude plekjes bezocht (des morgens op het terras smaakt een Ricard nergens lekkerder dan daar) en m'n oude vrind lempereur bezocht.  Daarnaast genoten van al het lekkers dat de streek voortbrengt.  Nou ja, bijna alles.   ;)  Het was heerlijk.    8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #20 Gepost op: 07 augustus 2016, 11:21:27 »
We hebben een week Kirchboitzen erop zitten, alweer 2 weken terug. Na een week schoonmaken en verven in het huis van mijn oudste dochter gaan we nu nog een week naar Sensweiler in de buurt van Trier.
Dit heb ik gedaan in Kirchboitzen, voor de tent zitten vissen en lezen. Op z'n tijd een hapje en een drankje. Natuurlijk 's morgens naar de plaatselijke bakker lopen voor de Duitse broodjes en Kuchen voor bij de koffie.
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #21 Gepost op: 07 augustus 2016, 11:23:14 »
En niet te vergeten vogels bekijken met de verrekijker, rustgevend werk.
De auto is opnieuw ingepakt, moment voor mezelf  ;D en kijk op dit moment hier naar en luister naar muziek van Rhiannon  Giddens.

« Laatst bewerkt op: 07 augustus 2016, 11:29:58 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #22 Gepost op: 07 augustus 2016, 13:11:36 »
Da's daar een mooie wereld René.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #23 Gepost op: 31 december 2018, 15:46:01 »
Maar weer eens een oud topic opgeduikeld waar ik mijn verhaal (legaal) in kwijt kan.
Gisteren teruggekomen van een vier daagse stedentrip Madrid. Teruggekomen met een koudje en dat heeft volgens mij wel een aanwijsbare reden: bij het verlaten van het hotel was het buiten ongeveer -2 graden. Dus trui en jas aan, 10 minuten lopen naar het metrostation. Daar is het (in elk geval voor je gevoel) heel erg warm. Na een paar minuten staat het zweet op je rug! Mensen trekken dan ook vaak hun jas uit in de metro, iets wat ik niet ken in Nederland. Dan stap je uit met een natte rug en kom je boven in -2 graden... Drie dagen ging dat goed, de vierde dag paracetamol gehaald, nu met een irritant kuch je op de bank. OV is op zich prima, zolang je 'onder de grond' blijft kun je blijven reizen en overstappen op andere lijnen voor Euro 1,20. Geen gepruts met zones etc.
Maar toch zeker geslaagd. Musea zijn aan ons niet besteed, we houden meer van rondbanjeren in de stad, winkeltjes, restaurantjes (tapas!) en wat er al niet meer te zien valt. Vier keer een biertje besteld, vier keer een Heineken gekregen... Een plein waar minstens 100 marktkraampjes stonden die allemaal alleen maar kerststal figuurtjes verkochten. Heel veel varkenspoten die overal aan het plafond hingen. En gigantisch druk met mensen. Bere gezellig, mooie kerstverlichting.
De mensen zijn overigens super vriendelijk en behulpzaam, echt nog nooit zo meegemaakt. Ook in het verkeer zijn ze relaxed, geen getoeter, netjes voorrang verlenen, geen stoplicht sprintjes. Schakelen bij 2000 toeren, dat deed me gelijk weer aan Singapore denken.
Madrid is niet echt goedkoop, zowel de winkels als het eten. Het gemiddelde salaris van de Spanjaard is niet hoog, we vroegen ons echt af hoe ze daar rondkomen.
Zaterdag hadden we een bezoek aan Toledo geplant. Toen we een treinticket wilden kopen was de eerst volgende mogelijkheid 5 uur later, alles eerder zat domweg vol. Beetje jammer..
Goed naar ons zin gehad, de gelopen afstanden zeggen wel iets over de (niet al te beste) conditie denk ik: 16, 14, 12 en 10km. Terwijl ik het gevoel had elke dag minstens de dubbele afstand van de vorige dag te hebben afgelegd.
Nu lekker op de bank, met een voldaan gevoel en tevreden met ons eigen 'thuis'.


Groeten, Ando.
« Laatst bewerkt op: 31 december 2018, 15:58:41 door Ando »
Science is no democracy

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #24 Gepost op: 31 december 2018, 15:59:59 »
 Toppie!


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #25 Gepost op: 05 april 2019, 06:42:27 »
Zijn er voor 2019 al weer wilde vakantie plannen?

Wij gaan dit jaar zeker twee keer naar Berlijn.  De hotel overnachtingen zijn reeds geboekt.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #26 Gepost op: 05 april 2019, 07:55:12 »
Het is bij ons afhankelijk van de toestand hier.

De viervoeters worden oud en mijn betere helft heeft twee weken geleden weer een tia gehad.
We laten het afhangen van het moment, maar we hebben wel het e.e.a. gepland.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #27 Gepost op: 05 april 2019, 09:14:22 »
Het is bij ons afhankelijk van de toestand hier.

De viervoeters worden oud en mijn betere helft heeft twee weken geleden weer een tia gehad.
We laten het afhangen van het moment, maar we hebben wel het e.e.a. gepland.

Ahh Nee! Sterkte voor de Freule en jezelf.
Ik hoop dat de geplande ontspanningsmomenten toch op een aangename manier doorgang kunnen vinden.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #28 Gepost op: 05 april 2019, 11:32:35 »
De hotel overnachtingen zijn reeds geboekt.

Berlijn is altijd leuk!  Wij hebben destijds de strategische keus genomen om in het Eurostras hotel te gaan overnachten.
Lekker dicht bij www.kulturkaufhaus.de, www.boccadibacco.de en de metrohalte.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Waar gaat de reis naartoe of waar ben je geweest?
« Reactie #29 Gepost op: 05 april 2019, 11:57:16 »
De hotel overnachtingen zijn reeds geboekt.

Berlijn is altijd leuk!  Wij hebben destijds de strategische keus genomen om in het Eurostras hotel te gaan overnachten.
Lekker dicht bij www.kulturkaufhaus.de, www.boccadibacco.de en de metrohalte.

Wij zitten de laatste paar jaar in  Mercure hotel aan de Fuggerstrasse 8 in de wijk Schöneberg.  In de buurt van het KaDeWe en de Nollendorfplatz.
Aan de Nollendorfplatz zit een Edeka welke van maadagochtend tot zaterdag op zondag nacht 24 uur open is. Handig als je nog wat nodig hebt.
Leuk gezellige buurt. Vooral op het terras van Romeo en Romeo zitten altijd leuke stelletjes te ontbijten of te genieten van een biertje wijntje en de zon.
In de ochtend eerst even goed ontbijten tegenover het hotel bij Brezel Berlin Café und mehr en dan doorlopen naar de U Bahn lijn 1 2 3 of 4 om de onderneming van de dag te starten.
Ik denk de eerstvolgende keer eerst naar Tierpark voor de baby ijsbeer.

Das Kulturkaufhaus gaat ook zeker weer bezocht worden en boccadibacco ook vast nog wel een keer.
LP12 en de winkel van Liebeskind is een must.  Uiteraard nog een paar keer ijs eten bij Caffe e Gelato in de Potzdamerplatz Arkaden.

We gaan ons zeker weer vermaken.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000