Auteur Topic: KEF C55 versleten?  (gelezen 7680 keer)

Jehag

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 1
KEF C55 versleten?
« Gepost op: 22 juni 2016, 11:28:29 »
Dag.

Ik ben nieuw hier, en dat is omdat ik advies van mensen met meer verstand van zaken nodig heb.

Ik heb een fraaie set van een NAD 7020e met KEF-C55 luidsprekers, allebei uit 1991. Alleen, de rechter speaker klinkt dof, duidelijk anders dan de linker. Ik heb wel eens mensen dingen horen beweren over elco’s die na verloop van tijd vervangen moeten worden, maar ik weet er gewoon te weinig van. Zou dat hier aan de hand kunnen zijn?
Solderen kan ik nog wel leren, ben handig genoeg, maar om lukraak wat te gaan zitten knutselen lijkt me niet slim. En misschien zijn luisprekers of versterkers gewoon toch niet helemaal onsterfelijk?

Hoe kom ik er zonder veel gedoe achter of ik de zaak nog op en top kan krijgen?

En als ik dan misschien toch nieuwe speakers zal moeten uitzoeken, waar moet ik op dan op letten? Het is weliswaar een NAD, maar een eenvoudige zonder de befaamde "Power Envelope", en het RMS vermogen is niet zo heel veel, 20Watt. (Aan 8 Ohm) (“Jawel, maar met erg hoge eisen qua vervorming,” vertelde iemand me. Geen idee hoeveel dat zegt...)  http://www.manualslib.com/manual/108992/Nad-7020e.html?page=2#manual
En als ik op websites kijk naar wat er nieuw te koop is, dan is een aanbevolen vermogen van 100W nog bescheiden… O_O

Thx!

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.517
  • Lid van de Adam's family
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #1 Gepost op: 22 juni 2016, 12:10:40 »
Heb je de speakers al een x gedraaid en doet hetzelfde probleem zich dan nog voor?
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.918
    • ARJANKU.IT service
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #2 Gepost op: 22 juni 2016, 12:44:48 »
KEF C55n, da's uni-Q. Grote kans dat de ferrofluid is ingedikt.
Dat zorgt voor dit soort problemen.
Kan gerepareerd worden.
An inability to grasp science is no argument against it....

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #3 Gepost op: 22 juni 2016, 14:44:07 »
Jehag, verwissel eerst is de speakers het kan de hoge tonen unit zijn die zit midden in de wooferis dat niet het geval

dan is het de versterker dacht ik. de versterker is nog een echte nad en klangmatig niet te overtreffen ondanks zijn 20 watt.

Deze 20 watt versterker stuurt elke speaker aan zonder problemen je hebt daar echt geen 100 watter bij nodig.

Dus houd hem altijd achter de hand  het versterkergedeelte is dezelfde als de nad 3020 en dat was destijds gewoon een

hi end killer. Er zijn natuurlijk mensen die daarom lachen maar als er een vergelijk kwam dan kan ik je verzekeren die

lachen inmiddels niet meer.de 7020 komt uit de eind jr 70 ik bezit namelijk de 7130 en die wil ik nooit meer kwijt zefs niet voor

en 150 watter. :police:
« Laatst bewerkt op: 22 juni 2016, 21:29:26 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.517
  • Lid van de Adam's family
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #4 Gepost op: 22 juni 2016, 20:50:39 »

Jehag, verwissel eerst is de speakers het kan de hoge tonen unit zijn die zit midden in de tweeter,is dat niet het geval (TWEETER GEEFT MEESTAL  DE HOGE TONEN WEER, SUBLAAG TREKKEN ZE NIET ZO)

dan is het de versterker dacht ik.
de versterker is nog een echte nad en klangmatig KLANKMATIG VOOR DE 100e  KEER)niet te overtreffen ondanks zijn 20 watt.

Deze 20 watt versterker stuurt elke speaker aan zonder problemen je hebt daar echt geen 100 watter bij nodig. (PAK EEN QUADRAL AURUM 9 PHONOLOGUE EN WEET WAT JE TEKORT KOMT)

Dus houd hem altijd achter de hand  het versterkergedeelte is dezelfde als de nad 3020 en dat was destijds gewoon een

hi end killer. Er zijn natuurlijk mensen die daarom lachen maar als er een vergelijk kwam dan kan ik je verzekeren die

lachen inmiddels niet meer. (IS MEER OMDAT JE KAT MET EEN U SCHRIJFT,MAAR JE MIST ZELF HET PUNT WAAROM MENSEN NIET MEER LACHEN)de 7020 komt uit de eind jr 70 ik bezit namelijk de 7130 en die wil ik nooit meer kwijt zefs niet voor

en 150 watter. :police:


cut the crap..!!



Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #5 Gepost op: 22 juni 2016, 21:24:01 »

Jehag, verwissel eerst is de speakers het kan de hoge tonen unit zijn die zit midden in de tweeter,is dat niet het geval

dan is het de versterker dacht ik. de versterker is nog een echte nad en klangmatig niet te overtreffen ondanks zijn 20 watt.

Deze 20 watt versterker stuurt elke speaker aan zonder problemen je hebt daar echt geen 100 watter bij nodig.

Dus houd hem altijd achter de hand  het versterkergedeelte is dezelfde als de nad 3020 en dat was destijds gewoon een

hi end killer. Er zijn natuurlijk mensen die daarom lachen maar als er een vergelijk kwam dan kan ik je verzekeren die

lachen inmiddels niet meer.de 7020 komt uit de eind jr 70 ik bezit namelijk de 7130 en die wil ik nooit meer kwijt zefs niet voor

en 150 watter. :police:
Ik heb ook gerolschaatst.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #6 Gepost op: 22 juni 2016, 21:36:06 »
Ik denk dat de tweeter is overleden, problemen met elco's heb ik niet vaak mee gemaakt. En een versterker die ineens een kanaal dof krijgt ook niet.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.799
  • Doet mij maar buisjes
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #7 Gepost op: 22 juni 2016, 21:50:30 »

Jehag, verwissel eerst is de speakers het kan de hoge tonen unit zijn die zit midden in de tweeter,is dat niet het geval

dan is het de versterker dacht ik. de versterker is nog een echte nad en klangmatig niet te overtreffen ondanks zijn 20 watt.

Deze 20 watt versterker stuurt elke speaker aan zonder problemen je hebt daar echt geen 100 watter bij nodig.

Dus houd hem altijd achter de hand  het versterkergedeelte is dezelfde als de nad 3020 en dat was destijds gewoon een

hi end killer. Er zijn natuurlijk mensen die daarom lachen maar als er een vergelijk kwam dan kan ik je verzekeren die

lachen inmiddels niet meer.de 7020 komt uit de eind jr 70 ik bezit namelijk de 7130 en die wil ik nooit meer kwijt zefs niet voor

en 150 watter. :police:
Ik heb ook gerolschaatst.
Ook de spagaat gedaan John ?   ;D

bram freestone

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.256
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #8 Gepost op: 22 juni 2016, 21:50:54 »
En laat je door de rolschaters niet afleiden die vallen zo wie zo op hun bek dat duurt niet meer lang want ze voegen niets

 toe in deze. in plaats dat ze meehelpen kraken ze alles af. tis meer een hobby voor deze figuren dus veel lol schoppen en niks

te melden,het zijn meer van die hoolygans maar dan niet meer op straat maar vanachter hun pc daar spelen ze hun

manmoedige spelletje.Kom je ze live tegemoet dan zijn het erg kleine mannetjes, :claps:
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.517
  • Lid van de Adam's family
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #9 Gepost op: 22 juni 2016, 21:59:17 »
En laat je door de rolschaters niet afleiden die vallen zo wie zo op hun bek dat duurt niet meer lang want ze voegen niets

 toe in deze. in plaats dat ze meehelpen kraken ze alles af. tis meer een hobby voor deze figuren dus veel lol schoppen en niks

te melden,het zijn meer van die hoolygans maar dan niet meer op straat maar vanachter hun pc daar spelen ze hun

manmoedige spelletje.Kom je ze live tegemoet dan zijn het erg kleine mannetjes, :claps:

Nee Bram dat is het beeld wat jij er bij hebt. Geloof niet dat ik mij nou echt klein bij je voelde in real live ....
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #10 Gepost op: 22 juni 2016, 22:07:13 »
Zullen we het weer over de Kef's hebben? Bram heeft al weer genoeg op het podium gestaan vandaag.....

Ik ben ook benieuwd of het wisselen van de linker en de rechter luidspreker het probleem doet meeverhuizen. Zo ja, dan heb ik de meeste viducie in de diagnose welke Be Tweeter stelt (Hij is immer een tweeter, of wil er in ieder geval heel graag eentje zijn  :P ).
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.517
  • Lid van de Adam's family
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #11 Gepost op: 22 juni 2016, 22:14:50 »
Zullen we het weer over de Kef's hebben? Bram heeft al weer genoeg op het podium gestaan vandaag.....

Ik ben ook benieuwd of het wisselen van de linker en de rechter luidspreker het probleem doet meeverhuizen. Zo ja, dan heb ik de meeste viducie in de diagnose welke Be Tweeter stelt (Hij is immer een tweeter, of wil er in ieder geval heel graag eentje zijn  :P ).

Was ook benieuwd naar het probleem. Echter daarvoor hoeven we niet 30 jaar terug met bijbehorende verhalen.
Probleem kan zitten in de unit, wisselfilter of versterker.... Daar proberen we achter te komen.
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #12 Gepost op: 22 juni 2016, 22:17:31 »
Exact de reden dat ik het weer in het hier en nu wilde halen. Aan dat onnozele geblaat van ons aller Bram heeft de topicstarter niets.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: KEF C55 versleten?
« Reactie #13 Gepost op: 23 juni 2016, 11:56:10 »
En laat je door de rolschaters niet afleiden die vallen zo wie zo op hun bek dat duurt niet meer lang want ze voegen niets

 toe in deze. in plaats dat ze meehelpen kraken ze alles af. tis meer een hobby voor deze figuren dus veel lol schoppen en niks

te melden,het zijn meer van die hoolygans maar dan niet meer op straat maar vanachter hun pc daar spelen ze hun

manmoedige spelletje.Kom je ze live tegemoet dan zijn het erg kleine mannetjes, :claps:
Zo klein ben ik in het echt ook niet Bram, kijk maar in het Test topic! Ik ben die lange! ;D
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.