Auteur Topic: De Slimme Meter  (gelezen 11435 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.805
  • Doet mij maar buisjes
Re: De Slimme Meter
« Reactie #60 Gepost op: 23 augustus 2016, 23:45:47 »
Mij is deze ook aangeboden, data en tijd stond gepland dus alles stond op papier................  tot zover klopt het.

Het vervolg:

Mag eerder weg van het werk want moet op tijd thuis zijn want de monteur kan komen, kom thuis met twee Stedin auto,s voor de deur dat zijn de mannen die de klus moeten klaren.
In de brievenbus ligt een kaartje van Stedin ze waren dus een uur te vroeg  met de vermelding U was niet thuis bla bla bla.
Ik naar buiten want de heren stonden er nog, mijn verhaal gedaan met de mededeling die in de bus lag met het commentaar ja dat was mijn collega maar is nu ergens anders ..... we sturen hem zo langs.

Nooit meer gezien, Stedin gebeld hadden begrip voor de situatie maar door veel werk geen vervolg afspraak kunnen maken.

Nu heb ik vakantie dus bellen met de reactie u heeft de meter geweigerd en kan alsnog maar dan met 67,50 euro aan kosten voor de installatie.

Jullie kunnen mijn antwoord wel raden..........   tot 2018 of 2020 kunnen ze je niks verplichten.
Na diverse belletjes en mailen het leek wel een date met een dame van Stedin mijn gelijk gekregen en de meter is op hun kosten inmiddels geplaatst, heb geen wiet planten wel buizen versterkers maar die verbruiken wel wat minder dus mij mogen ze monitoren maar denk dat ik voor hun niet zo interessant ben.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.805
  • Doet mij maar buisjes
Re: De Slimme Meter
« Reactie #61 Gepost op: 24 maart 2017, 09:57:08 »
Hier nog een kritisch artikel over de slimme meter.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: De Slimme Meter
« Reactie #62 Gepost op: 24 maart 2017, 10:40:07 »
 Ik heb naar aanleiding van de berichten dat de slimme meter kan afwijken een mail gestuurd naar Essent met de vraag wat zij doen met die wetenschap.
Ze verwezen mij naar Eneco.
Het is moeilijk om te controleren of de meter afwijkt maar gezien mijn verbruik wat ongeveer net zo veel is als vorig jaar en het feit dat ik op mijn eindafrekening niets hoef bij te betalen denk ik dat de meter hier niet afwijkt.
I love vintage.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.182
    • De andere hobby...
Re: De Slimme Meter
« Reactie #63 Gepost op: 01 april 2017, 23:31:52 »
Onze slimme meter was kapot. Bleef op 1 stand staan. Na 1,5 maand vervangen door Stedin. Ook gelijk een nieuwe gasmeter, die praat met de nieuwe electriciteitsmeter en geeft de gasmeterstanden door. Zal best gezellig zijn zo in de meterkast.
Science is no democracy