Auteur Topic: De Slimme Meter  (gelezen 11383 keer)

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: De Slimme Meter
« Reactie #15 Gepost op: 04 juni 2016, 10:13:07 »
Bedoel je dat hun op afstand het verbruik kunnen zien of zijn er andere bezwaren.
Ik heb 2 maanden geleden een slimme meter gehad.
Maar?
Geen maar ik zie verder geen zaken waardoor ik mij aangetast voel in mijn privacy.
I love vintage.

sterremuur

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 244
  • Ja, ik ook hier!
    • Sterremuur!
Re: De Slimme Meter
« Reactie #16 Gepost op: 04 juni 2016, 11:09:20 »
Het idee is dat hackers je meter zouden kunnen gaan uitlezen, en dan kunnen ze precies zien wanneer jij regelmatig niet thuis bent.
En dan komen die mensen langs en halen gratis je huis leeg.

Denken ze...
Ook actief met tapedeckforum

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De Slimme Meter
« Reactie #17 Gepost op: 04 juni 2016, 11:33:37 »
Dat is wel een goed punt. Althans, in de beginfase. Want natuurlijk zijn de eerste versies weer slap beveiligd..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: De Slimme Meter
« Reactie #18 Gepost op: 04 juni 2016, 13:07:36 »
Als je daar bang voor bent dat hang je er een termostaat klok aan die een paar keer per dag aanslaat atijd goedkoper dan een inbraak.
Er branden hier ook altijd een paar schemerlampen als wij weg zijn ook al op een tijdklok.
I love vintage.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De Slimme Meter
« Reactie #19 Gepost op: 04 juni 2016, 15:04:58 »
Tja, de kans op inbraak is hierdoor is ook niet heel groot lijkt me.

Meestal  is dat lowlife scum (ipv programmeurs/hackers)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: De Slimme Meter
« Reactie #20 Gepost op: 04 juni 2016, 16:24:02 »
Het idee is dat hackers je meter zouden kunnen gaan uitlezen, en dan kunnen ze precies zien wanneer jij regelmatig niet thuis bent.
En dan komen die mensen langs en halen gratis je huis leeg.

Denken ze...
Als dat het probleem is... Mijn verlichting schakel ik overal vandaan via het internet. Of een programmaatje wat het automatisch doet. Verwarming staat altijd op 20 graden dus die gaat toch wel aan al ben ik er niet. Doe mij dan maar zo'n slim ding...
Science is no democracy

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De Slimme Meter
« Reactie #21 Gepost op: 04 juni 2016, 17:14:21 »
Ik heb sinds een paar jaren een "slimme meter" en als enig voordeel zie ik de tussentijdse verbruiksgegevens die ik digitaal van de energie maatschappij ontvang.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De Slimme Meter
« Reactie #22 Gepost op: 04 juni 2016, 17:26:56 »
Ik hoef geen slimme meter, hoeveel ik heb verbruikt zie ik bij de afrekening wel. Wij willen behaaglijk in ons huis zitten, hoeveel gas ik daarbij verbruik is mij worst, de thermostaat staat op 22C. Energiebesparing gaat aan ons voorbij. Ik heb nog nooit gevlogen dat is mijn bijdrage aan het milieu. ;D
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2016, 17:38:17 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: De Slimme Meter
« Reactie #23 Gepost op: 04 juni 2016, 17:51:14 »
Ik heb sinds een paar jaren een "slimme meter" en als enig voordeel zie ik de tussentijdse verbruiksgegevens die ik digitaal van de energie maatschappij ontvang.
Dat kon je al zien Jan met de verbuikers manager al moet je daar wel inloggen en de meterstand invoeren.
Ik hoop dat de meter iets slimmer is dan de oude en dat hij minder verbuik meet ;D
I love vintage.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: De Slimme Meter
« Reactie #24 Gepost op: 04 juni 2016, 18:25:54 »
Een slimme meter? wat dat ook moge inhouden,..... geen meter is slimmer dan ik!
Sluit me volledig aan bij de mening van Renes.
Hoeveel ik verbruik bepaal ik zelf wel,...achteraf betaal ik ervoor.
The music sounds better, when you know who's playing it

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De Slimme Meter
« Reactie #25 Gepost op: 04 juni 2016, 19:08:01 »
Dank voor de reacties tot nu toe. :)

Aan de ene kant is het wel makkelijk, tot op heden moest ik twee keer per jaar naar de meterkast (die zit niet in de woon-unit) om de tellerstanden
op te nemen.

Aan de andere kant ben ik allergisch voor het de hemel-in-prijzen van een product en dan tussendoor vermelden dat als je het nu niet gratis doet,
je later, mocht je hem toch willen, kosten voor plaatsing krijgt: het door den strot duwen. (Windows 10 is daar een mooi voorbeeld van).

Maar goed, ik heb nog wat tijd om na te denken voor ze vrijdag a.s. op de stoep staan.
ADAM    Bryston     DENON

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: De Slimme Meter
« Reactie #26 Gepost op: 04 juni 2016, 20:24:57 »
Wat ik veel zatter wordt dan die slimme meter zijn de talloze energiemaatschappijten die als paddenstoelen uit de grond rijzen waarvan de vertegenwoordigers bij je aan de deur komen zeiken dat het bij hen allemaal veel goedkoper kan en dit alles uit naam van  de zogenaamde heil brengende marktwerking. En......dit gaat ook op voor ons nationale vervoer en de zorg !!! Dus als ik dit jaar switch krijg ik geld terug. Geldt dat ook voor het jaar daarop en het jaar daarop enzv. enzv. Volgens mij moet ik op het laatst op nul uitkomen  ;) ;) ;) ;D

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De Slimme Meter
« Reactie #27 Gepost op: 04 juni 2016, 20:42:12 »
Het privatisering/marktwerking-verhaal, daar zijn, al decennia, maar een paar mensen beter van geworden. De doorsnee-burger in ieder geval niet.
ADAM    Bryston     DENON

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: De Slimme Meter
« Reactie #28 Gepost op: 04 juni 2016, 20:57:26 »
Het privatisering/marktwerking-verhaal, daar zijn, al decennia, maar een paar mensen beter van geworden. De doorsnee-burger in ieder geval niet.
Volledig mee eens, privatisering/marktwerking?, laat me niet lachen een dom idee. Graaiwerking lijkt mij een betere benaming.
« Laatst bewerkt op: 04 juni 2016, 22:48:49 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De Slimme Meter
« Reactie #29 Gepost op: 04 juni 2016, 22:42:12 »
Tja linksom of rechtsom, t is allemaal niet ideaal..  wat onder management vd overheid valt is nl ook waardeloos georganiseerd..
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.