Auteur Topic: De Slimme Meter  (gelezen 11384 keer)

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
De Slimme Meter
« Gepost op: 03 juni 2016, 20:50:22 »
Daar ik dit onderwerp nog niet voorbij heb zien komen, een poging.

Regelmatig krijg je, wie niet, de meest fantastische aanbiedingen in de bus. Reclames van de halve wereld die het beste met je voor hebben.
Bij mij gaan dan de nekharen dan overeind staan en dan gebeuren dan twee dingen:

A: Ik voel dat ik op dan duur genaaid ga worden bij ik bij sta.
B: Die zooi in de oud papierbak mikken.

Ook bedrijven als banken, KPN, verzekeraars, apotheken en noem die pretletters maar op, allemaal hebben het beste met je voor, zegt men.
(Lulkoek dus, betalen zal je).

Echter vandaag, of gisteren, kreeg ik een brief ik in de bus van Stedin (Eneco) dat men volgende week een Slimme Meter voor electra/gas komt plaatsen ter vervanging de huidige.

Leuk joh, gratis dus vooruit..

Nu heb ik ook www intussen nagekeken en nu zijn er toch wat haken en ogen over deze materie, met name voor wat de privacy betreft.
Men wil toch de gegevens doorgeseind hebben via internet.

Hoe zijn hier de gedachten over?

 

 
ADAM    Bryston     DENON

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: De Slimme Meter
« Reactie #1 Gepost op: 03 juni 2016, 20:54:50 »
Bedoel je dat hun op afstand het verbruik kunnen zien of zijn er andere bezwaren.
Ik heb 2 maanden geleden een slimme meter gehad.
I love vintage.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: De Slimme Meter
« Reactie #2 Gepost op: 03 juni 2016, 20:58:33 »
Met andere woorden je hebt hem nu niet meer!?
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De Slimme Meter
« Reactie #3 Gepost op: 03 juni 2016, 21:04:52 »
Bedoel je dat hun op afstand het verbruik kunnen zien of zijn er andere bezwaren.
Ik heb 2 maanden geleden een slimme meter gehad.
Maar? 
ADAM    Bryston     DENON

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: De Slimme Meter
« Reactie #4 Gepost op: 03 juni 2016, 21:17:22 »
Wij hebben hem hier zo lang mogelijk proberen tegen te houden. Mijn nekharen gaan overeind staan als men op afstand mij kan uitlezen. Maar het schijnt wettelijk door de strot geduwd te kunnen worden, dus geen keus meer.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: De Slimme Meter
« Reactie #5 Gepost op: 03 juni 2016, 21:37:50 »
Zolang het bij gas en electra blijft doen ze maar. O ja, goed dat je het zegt, ik moet de stand van de watermeter nog doorgeven. Hebben ze daar geen slimme uitvoering van? Scheelt gezeur...
Science is no democracy

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De Slimme Meter
« Reactie #6 Gepost op: 03 juni 2016, 21:42:58 »
Wij hebben hem hier zo lang mogelijk proberen tegen te houden. Mijn nekharen gaan overeind staan als men op afstand mij kan uitlezen. Maar het schijnt wettelijk door de strot geduwd te kunnen worden, dus geen keus meer.

Groet,
Jacco
Den Haag heeft het wel voorelkaar.. de volgende stap is Brussel.. :-X
ADAM    Bryston     DENON

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: De Slimme Meter
« Reactie #7 Gepost op: 03 juni 2016, 21:45:04 »
Breek me de bek niet open, Mister T.

Groet,
Jacco

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.166
    • De andere hobby...
Re: De Slimme Meter
« Reactie #8 Gepost op: 03 juni 2016, 21:57:03 »
Brussel? Dat zijn toch die opmakers?
Science is no democracy

Mister T.

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.960
  • † 02-12-2020
Re: De Slimme Meter
« Reactie #9 Gepost op: 03 juni 2016, 22:01:14 »
Breek me de bek niet open, Mister T.

Groet,
Jacco
Ik denk dat nadenkend-Nederland al jaren de bui zag hangen Jacco.. Zet je maar schrap in de toekomst..

typo
« Laatst bewerkt op: 03 juni 2016, 22:07:37 door Mister T. »
ADAM    Bryston     DENON

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: De Slimme Meter
« Reactie #10 Gepost op: 03 juni 2016, 22:06:48 »
Breek me de bek niet open, Mister T.

Groet,
Jacco
Ik denk nadenkend-Nederland al jaren de bui zag hangen Jacco.. Zet je maar schrap in de toekomst..
Ik ben er nu al klaar mee. Heb mij voorgenomen mijn energie nuttig te besteden, maar ik ben bang dat ik er niet onderuit kom.

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: De Slimme Meter
« Reactie #11 Gepost op: 03 juni 2016, 23:18:38 »
Mij is deze ook aangeboden, data en tijd stond gepland dus alles stond op papier................  tot zover klopt het.

Het vervolg:

Mag eerder weg van het werk want moet op tijd thuis zijn want de monteur kan komen, kom thuis met twee Stedin auto,s voor de deur dat zijn de mannen die de klus moeten klaren.
In de brievenbus ligt een kaartje van Stedin ze waren dus een uur te vroeg  met de vermelding U was niet thuis bla bla bla.
Ik naar buiten want de heren stonden er nog, mijn verhaal gedaan met de mededeling die in de bus lag met het commentaar ja dat was mijn collega maar is nu ergens anders ..... we sturen hem zo langs.

Nooit meer gezien, Stedin gebeld hadden begrip voor de situatie maar door veel werk geen vervolg afspraak kunnen maken.

Nu heb ik vakantie dus bellen met de reactie u heeft de meter geweigerd en kan alsnog maar dan met 67,50 euro aan kosten voor de installatie.

Jullie kunnen mijn antwoord wel raden..........   tot 2018 of 2020 kunnen ze je niks verplichten.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De Slimme Meter
« Reactie #12 Gepost op: 03 juni 2016, 23:52:18 »
Ik ben niet bekend met de slimme meter maar na 20 seconden zoeken op het internet lijkt het simpelweg de oplossing om het opnemen van de meterstand te automatiseren.

In concept is dat natuurlijk prima. Dikke onzin als iemand langs moet komen terwijl je gewoon die data op afstand kunt uitlezen. Klinkt als een goede manier om continu actueel verbruik te kunnen monitoren. Dat vind ik eigenlijk een betere oplossing dan de periodieke dude aan de deur.

Het privacy argument begrijp ik niet zo goed. M'n energieverbruik zou ik geen gevoelige data willen noemen.
« Laatst bewerkt op: 03 juni 2016, 23:54:09 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: De Slimme Meter
« Reactie #13 Gepost op: 03 juni 2016, 23:54:50 »
Zolang het bij gas en electra blijft doen ze maar. O ja, goed dat je het zegt, ik moet de stand van de watermeter nog doorgeven. Hebben ze daar geen slimme uitvoering van? Scheelt gezeur...

haha ja precies! :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: De Slimme Meter
« Reactie #14 Gepost op: 04 juni 2016, 09:07:56 »
Het
Het privacy argument begrijp ik niet zo goed. M'n energieverbruik zou ik geen gevoelige data willen noemen.

Het surfen op internet dat is pas privacy gevoelig....ws privacy gevoeliger dan het uitlezen wat ik verbruik. Weer een leuke forumdag vandaag...eens zien wat voor spam ik vandaag weer kan binnenhalen. ;D

Gr Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software