Auteur Topic: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.  (gelezen 4261 keer)

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Gepost op: 16 mei 2016, 14:19:00 »
Je komt wel eens wat tegen, dat je denkt hoe kan het voor dat geld.
Hier een voorbeeld, wellicht hebben jullie meer ervaring, landen als China bieden bv veel audio voor weinig aan.

2 X 35 W NF-versterker


Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2016, 14:50:21 »
Misschien door kinderen aan het werk te zetten.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2016, 15:23:15 »
Misschien door kinderen aan het werk te zetten.
Of gewoon lagere lonen !  ;)

hrcc

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.433
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2016, 16:57:17 »
Het is een chippie met wat onderdeeltjes op een printje.

Geen voeding,volumeknop,mooi doosje waar alles in kan,winkel waar je ze kan bekijken etc..

Dan lijkt me dit niet eens echt goedkoop.
luistert allen naar FIP radio:jazz en wijde omstreken

vriendelijke groet
Cees

Rocky

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 36
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #4 Gepost op: 24 juni 2016, 13:12:44 »
Ik zou zeggen kijk eens naar het Chinese Audio GD geweldig dit spul.
Sinds een kleine vijf maanden in bezit van de Audio GD Master 10 die mijn Magnepans 1.6 perfect aanstuurt.
Ben deze versterker bij de importeur wezen beluisteren en was na de luistersessie overtuigd en heb deze besteld.
Ik zie deze versterker als een geheim tip als je van plan bent om in deze prijsklasse wat te kopen (€2200) moet je ook eens naar deze versterker kijken.

Groeten.
« Laatst bewerkt op: 24 juni 2016, 13:52:16 door Rocky »

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #5 Gepost op: 24 juni 2016, 13:24:41 »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #6 Gepost op: 26 juni 2016, 12:08:43 »
Het zal een goed ding zijn maar ik heb niets met spul wat uit China komt, zal te maken hebben met "made in Hong-Kong" wat vroeger op goedkope rommel stond.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #7 Gepost op: 26 juni 2016, 12:32:14 »
Het zal een goed ding zijn maar ik heb niets met spul wat uit China komt, zal te maken hebben met "made in Hong-Kong" wat vroeger op goedkope rommel stond.
Tjonge René, ben jij al zo oud ?  ;) ;D

Rocky

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 36
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #8 Gepost op: 26 juni 2016, 20:35:13 »
Hoi Rene,

Lachen dat je zo over Chinese spullen denkt!
Maar hoeveel merken zijn er niet die hun spullen laten fabriceren in China Quad, Prima Luna, Advance Acoustic, Audiolab enzv.
Ik kan je verzekeren dat Audio GD geweldige spullen maakt, ben zeer zeer tevreden over de aankoop van de Master 10 die geweldig klinkt ik ben lang op zoek geweest naar een nieuwe geschikte versterker en ben er veel wezen beluisteren.
Nadat ik de Master 10 had beluisterd was ik overtuigt dat er voor het geld niets beters te vinden was en hij in deze prijsklasse alles weg speelt en ook merken die het dubbele of meer kosten.
Maar ga eens luisteren zou ik zeggen wie weet verander je dan van gedachte, want deze versterker is echt goed!

Groeten Rocky
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2016, 21:57:23 door Rocky »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #9 Gepost op: 26 juni 2016, 20:41:00 »
Hoi Rene,

Lachen dat je zo over Chinese spullen denkt!
Maar hoeveel merken zijn er niet die hun spullen laten fabriceren in China Quad, Prima Luna, Advance Acoustic, Audiolab enzv.
Ik kan je verzekeren dat Audio GD geweldige spullen maakt, ben zeer zeer tevreden over de aankoop van de Master 10 die geweldig klinkt ik ben lang op zoek geweest naar een nieuwe geschikte versterker en heb er veel wezen beluisteren.
Nadat ik de Master 10 had beluisterd was ik overtuigt dat er voor het geld niets beters te vinden was en hij in deze prijsklasse alles weg speelt en ook merken die het dubbele of meer kosten.
Maar ga eens luisteren zou ik zeggen wie weet verander je dan van gedachte, want deze versterker is echt goed!

Groeten Rocky
M.i. zijn er heel veel goede versterkers op de markt en volgens mij zul je bij de diverse versterkers ook nauwelijks of geen verschil horen als je ze op hetzelfde volume calibreert en laat spelen en er worden inderdaad bekende merken in China gefabriceerd. Zo langzamerhand leren de Chinezen ook wel kwaliteitsspullen te maken. De tijd dat ze tweehonderd Zündapp benzinetanks met een deukje maakten, omdat er in het voorbeeld ook per ongeluk een deukje zat, is wel zo ongeveer voorbij.
« Laatst bewerkt op: 26 juni 2016, 20:47:25 door Audiofreak »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #10 Gepost op: 26 juni 2016, 20:41:30 »
Het zal een goed ding zijn maar ik heb niets met spul wat uit China komt, zal te maken hebben met "made in Hong-Kong" wat vroeger op goedkope rommel stond.
Tjonge René, ben jij al zo oud ?  ;) ;D
Voor dat ik het in de gaten had was ik 57 jaar oud. :)
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #11 Gepost op: 26 juni 2016, 20:55:59 »
Hoi Rene,

Lachen dat je zo over Chinese spullen denkt!
Maar hoeveel merken zijn er niet die hun spullen laten fabriceren in China Quad, Prima Luna, Advance Acoustic, Audiolab enzv.
Ik kan je verzekeren dat Audio GD geweldige spullen maakt, ben zeer zeer tevreden over de aankoop van de Master 10 die geweldig klinkt ik ben lang op zoek geweest naar een nieuwe geschikte versterker en heb er veel wezen beluisteren.
Nadat ik de Master 10 had beluisterd was ik overtuigt dat er voor het geld niets beters te vinden was en hij in deze prijsklasse alles weg speelt en ook merken die het dubbele of meer kosten.
Maar ga eens luisteren zou ik zeggen wie weet verander je dan van gedachte, want deze versterker is echt goed!

Groeten Rocky
Het zal goed zijn maar ik hoef geen Chinees audiomerk. Mijn versterkers zijn made in Drenthe, voor mij geen  betere. De rest is Marantz en B&W, zal misschien in China geproduceerd zijn maar zijn geen audiomerken uit China.
Ik verander niet van gedachte, tot nu toe nog niets gehoord waarvan ik dacht "dat moet ik ook". De Master 10 zal die gedachte ook niet veranderen. Komt bij op wat ik nu staan heb zit levenslange garantie ook daarom al gaat het niet weg.
Eens buizen altijd buizen.

Rocky

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 36
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #12 Gepost op: 26 juni 2016, 21:55:21 »
Hoi Renes,

Duidelijk en respect voor jou mening.
Wat is jou merk uit Drente dan met levenslange garantie vind ik wel leuk om te horen.

Groet Rocky

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #13 Gepost op: 26 juni 2016, 22:05:00 »
Ik heb een kameraad die als hobby buizenversterkers en buizenmicrofoons maakt, het is merkloos.
Eens buizen altijd buizen.

Rocky

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 36
Re: Hoe kunnen ze het maken voor dat geld.
« Reactie #14 Gepost op: 26 juni 2016, 22:18:20 »
Hoi Renes,

Bedankt voor de respons.
Heel tof als je een maat hebt die zulke mooie spullen kan maken, lekker luisteren dus.

Groet Rocky