Auteur Topic: Aansluiten 6 outdoor speakers bose  (gelezen 3882 keer)

Trum

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
Aansluiten 6 outdoor speakers bose
« Gepost op: 26 april 2016, 16:04:47 »
Sinds kort heb ik een 13 tal bose outdoor speakers 50w. Hiervan zou ik er 6 op mijn terras willen hangen om dan aan te sluiten op mijn B&W Versterker ( oud model) met 2 uitgangen.
Nu is mijn vraag of ik dit met simpele audio splitter kan oplossen, de speakers in serie hangen lijkt me niet het beste idee.
Heb al eens rondgekeken naar versterkers met 6 uitgangen maar deze zijn niet goedkoop...

Kan iemand me zeggen hoe ik dit best doe met welk materiaal ? Als er iemand het nodige materiaal toevallig te koop heeft staan mag je dit zeker melden.

Alvast bedankt !!

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Aansluiten 6 outdoor speakers bose
« Reactie #1 Gepost op: 26 april 2016, 16:42:25 »
Met 8 speakers ben je het simpelst klaar: Per kanaal 2 maal serie en die twee weer parallel aansluiten.

Wil je per sé zes spekaers dan zou ik zelf twee ringkerntrafo's halen van een Wattje of 50 en twee uitgangen van 16 Volt of zo.
primair niet aansluiten en isoleren, secundair in serie zetten, versterker aansluiten op een uiteinde van de secundaire seriewikkelingen en de ontstane middenaftakking, drie luidsprekers in serie aansluiten op de uiteinden van de serieschakeling.
geen hifi maar hee, het is Bose.

Check nog even of het geen 100 Volt speakers zijn.
An inability to grasp science is no argument against it....

Jansen!

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.431
« Laatst bewerkt op: 26 april 2016, 17:05:12 door Jansen! »

Trum

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
Re: Aansluiten 6 outdoor speakers bose
« Reactie #3 Gepost op: 26 april 2016, 17:04:36 »
Ben niet geen geweldige kenner en dacht ook al dat me een schakelaar aanschaffen de beste optie leek.
Is in ieder geval niet te duur en dat gaat mijn versterker mss wat minder belasten.

Bedankt voor de reactie alleszins !

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Aansluiten 6 outdoor speakers bose
« Reactie #4 Gepost op: 10 mei 2016, 11:02:42 »
Dan vraag ik me altijd af wat de buren er van vinden.

Trum

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
Re: Aansluiten 6 outdoor speakers bose
« Reactie #5 Gepost op: 10 mei 2016, 11:21:20 »
Alvorens je af te vragen of ik al dan niet buren heb....

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Aansluiten 6 outdoor speakers bose
« Reactie #6 Gepost op: 10 mei 2016, 11:51:37 »
Of een schakelaar je versterker minder belast is afhankelijk van de wijze van schakelen in het kastje.
An inability to grasp science is no argument against it....

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Aansluiten 6 outdoor speakers bose
« Reactie #7 Gepost op: 10 mei 2016, 16:17:51 »
Alvorens je af te vragen of ik al dan niet buren heb....

Volgens mij heb je in NL altijd buren Trum want geluid draagt ver. En voor het geval dat mensen er geen last van hebben, hebben beesten ook recht op stilte.

Ik woon zelf in een bos en toen een verre buur zijn tuinverlichting aanzette en het hele bos verlichtte, dacht ik ook even of de reeën in het bos daar niet verjaagd door werden. Maar misschien doe ik je onrecht en ligt dat terras op de Noordpool of op een ander stil plekje.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2016, 16:19:53 door Carl »

Trum

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
Re: Aansluiten 6 outdoor speakers bose
« Reactie #8 Gepost op: 10 mei 2016, 16:23:22 »
Bij deze nodig ik je uit om bij mij in België een feestje te komen bouwen . Als je interesse hebt zal ik je mijn adres in Pm sturen ;-)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Aansluiten 6 outdoor speakers bose
« Reactie #9 Gepost op: 10 mei 2016, 17:17:29 »
Maar waar in Belgie woon je dan dat mens nog dier er last van heeft?  Dat moet dan op een industrieterrein zijn. Ik ben zelf allergisch op geluid en lichtvervuiling. Heeft zeker met mijn vroegere werk in het milieu.

Trum

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 5
Re: Aansluiten 6 outdoor speakers bose
« Reactie #10 Gepost op: 10 mei 2016, 17:39:13 »
Mede dankzij onze dwaze politici bestaat er jij ons zoiets als "zonevreemd woongebied " .
Het woord zegt het zelf , eigenlijk kan je er niet wonen. Buiten de Belfische MAAR gerekend ...
Dus levenslang geen kat (uitgezonderd de dansende ) die in mijn buurt kan komen wonen / boeren / handeldrijven /...

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Aansluiten 6 outdoor speakers bose
« Reactie #11 Gepost op: 11 mei 2016, 11:06:30 »
Zet dan de Bose maar open  :cheers:

Ik ben trouwens wel eens bij de Vlaamse milieuclub op bezoek geweest. Maakte wel een goede indruk op me. Ze hadden onze bodemwetgeving overgenomen, nadat ze onze politieke compromis eruit hadden gegooid. Was er beter op geworden. Wat uitvoering betreft had ik mijn twijfels. Altijd de idee gehad dat ze in Belgie te makkelijk waren op de werkvloer. Bij ons is dat tegenwoordig geprotocolleerd. Dat heeft ook zijn nadeel als je te laag geschoold personeel hebt. Ik heb wel eens meegemaakt dat iemand handhavend wilde optreden toen de norm met een procent was overschreden. Kon natuurlijk ook een meetfout zijn.