Auteur Topic: soundbasis  (gelezen 13476 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: soundbasis
« Reactie #15 Gepost op: 26 april 2016, 19:50:45 »

 Toppie!  Als jij denkt dat het helpt.  Dan helpt het.

Maar ik eet liever in een goed restaurant waar er geen zand knarst tussen mijn tanden bij het kauwen van de lekkernijen.  Headbanging

Marcel

Bij de Platendraaiert helpt trillingsdemping zeker Marcel, al vraag ik me af of demping op demping niet te veel van het goede wordt. Het is ook maar een experiment voor een paar euro. Maar als je een keer wilt eten zonder zand tussen de kiezen, ben je hier van harte welkom. En ik heb ter vergelijk ook een mooie Meridian CD speler.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: soundbasis
« Reactie #16 Gepost op: 26 april 2016, 21:03:27 »
Ik zou er op de hoeken een harmonizer onder leggen daar over heen een plaatje 3cm dik toermalijn.

Voor wat betreft die Harmonizer sta jij op 1 oktober voor schut en ik niet Richard  :evil:

Die toermalijn wil ik verder wel  uitproberen. Als je nooit iets probeert leer je ook niets, is mijn devies.

Ik zie niet in waarom ik voor schut sta..... Ik zou zeggen enlighten me. Het enige wat ik oprecht zal missen is, om een aantal mensen even weer te spreken..... Maar die spreek ik op een ander ogenblik wel. Voorop staat dat ik geen zin in een meeting waarbij ik niet in een bepaald product geloof, of de meerwaarde van in zie.... En daarbij naar mensen "moet of mag luisteren" waarbij ik na het zien van een filmpje op hun website..... Zeker weet dat ik er goed aan heb gedaan om mij af te melden voor deze meeting..
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: soundbasis
« Reactie #17 Gepost op: 26 april 2016, 21:06:02 »
Maar 21 mei komt eerst Richard zie ik net op de kalender.    Cool

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: soundbasis
« Reactie #18 Gepost op: 26 april 2016, 21:07:37 »
Trillingsdemping kan zeker soelaas bieden als er inderdaad sprake is van weergave beïnvloedende artefacten. Als dat niet het geval is, staat het stoer maar doet geen moer (waar het effect op de weergave kwaliteit betreft).

Carl,

Een combinatie van twee verschillende dempingsmaterialen is niet per definitie een optelling van van beide karakteristieken of "is altijd beter". Sterker; Door de combinatie van beide (of meerder) kan er mogelijk een negatief karakter worden aangesproken.

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: soundbasis
« Reactie #19 Gepost op: 27 april 2016, 10:16:54 »

 Toppie!  Als jij denkt dat het helpt.  Dan helpt het.

Maar ik eet liever in een goed restaurant waar er geen zand knarst tussen mijn tanden bij het kauwen van de lekkernijen.  Headbanging

Marcel




Bij de Platendraaiert helpt trillingsdemping zeker Marcel, al vraag ik me af of demping op demping niet te veel van het goede wordt. Het is ook maar een experiment voor een paar euro. Maar als je een keer wilt eten zonder zand tussen de kiezen, ben je hier van harte welkom. En ik heb ter vergelijk ook een mooie Meridian CD speler.

Hey Carl,  Ik zit je alleen maar een beetje te stangen.   zwaaizwaai
Maar pas op, ik zou maar zo eens op je uitnodiging in kunnen gaan.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: soundbasis
« Reactie #20 Gepost op: 28 april 2016, 22:54:01 »
Maar je bent hier welkom Marcel - pensionado's zoals ik hebben alle tijd zeggen ze.

Je zou een punt kunnen hebben Marcus. Ik heb wat regufoam gekocht en dat ga ik zowel voor onder de LS als de draaitafel gebruiken. Ik had al eerder wat gekocht en dat ligt onder brommende voedingen. Werkt erg goed.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: soundbasis
« Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2016, 10:44:33 »
De constructie van Regufoam onder de draaitafel is toch niet geworden wat ik ervan verwachtte. Op een of andere manier kleurde het geluid. Zou dat foam ook resoneren? Toevallig kreeg ik van iemand SSC Pucks (netpoint 300) te leen. Het bedrijf is begonnen met een ontkoppeling door simpel gezegd een plank op staaldraad. Deze techniek hebben ze in de puck in miniatuur doorgevoerd. Kijk eens op hun site www.hifi-SSC.de  Ik geloof niet zo in dit soort dingen dus ik heb ze eerst uitgeprobeerd onder mijn Thorens 160. Toen werd ik nieuwsgierig. Onder de 24 mm multiplexplaat, heb ik 4 kegels (had ik nog) geplakt en die weer op de SSC Pucks gezet. Makkelijk waterpas te krijgen,  (nagenoeg) geen last meer van de houten vloer en ook de kleuring in het geluid is weg. En het ziet er nog lekker uit ook met die Oracle draaitafel erop! Mission accomplished.

PS 1 Het lijkt er dus op dat ontkoppeling beter werkt dan absorptie. Dat neemt niet weg, dat de regufoam onder de voedingen de trafobrom onhoorbaar maakt.

PS 2 Ik ga voor de grap de Pucks ook onder de Meridian uitproberen hoewel dat volgens Marcel niet zou moeten uitmaken.
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2016, 11:05:21 door Carl »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: soundbasis
« Reactie #22 Gepost op: 25 mei 2016, 12:32:43 »
Ik vind die ssc 300 mooi en als het dan ook nog werkt.
Maar ik heb hier geen last van trillingen van vloer.
Beton daarop laminaat ondervloer en daarop het laminaat.
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: soundbasis
« Reactie #23 Gepost op: 25 mei 2016, 12:49:48 »
Ik vind die ssc 300 mooi en als het dan ook nog werkt.
Maar ik heb hier geen last van trillingen van vloer.
Beton daarop laminaat ondervloer en daarop het laminaat.
Laminaat klinkt ook niet houterig Peter  :rofl:

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: soundbasis
« Reactie #24 Gepost op: 25 mei 2016, 13:49:20 »
Er is ook geen hout aan ;D
In mijn geval zou een zwaarder audiorack beter zijn dan het huidige van Leen Bakker.
Misschien komt het er ooit van.
I love vintage.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: soundbasis
« Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2016, 23:02:09 »
Ik had de idee dat de Pucks beneden onder de Thorens op de houten vloer op beton ook wat deden. Wel kort geluisterd. Boven op de houten vloer is het verschil onmiskenbaar met de Oracle draaitafel. Met de CD speler doet het weinig of niets. Maar ik had een gast en zat niet op de beste luisterpositie. Dus morgen een keer checken. Naast de Pluto koperen mat trouwens een van de eerste tweaks die controleerbaar wat goed doet in al die jaren.
« Laatst bewerkt op: 26 mei 2016, 21:10:02 door Carl »

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: soundbasis
« Reactie #26 Gepost op: 01 juni 2016, 19:06:51 »
Die SSC Pucks hebben me wel overtuigd. Zien er ook nog fraai uit. Ik heb een setje gekocht.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: soundbasis
« Reactie #27 Gepost op: 01 juni 2016, 19:23:34 »
Leuk, mooi en funcioneel.
I love vintage.