Auteur Topic: soundbasis  (gelezen 13469 keer)

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
soundbasis
« Gepost op: 25 april 2016, 11:15:16 »
Na het maken van mijn audio rack hield ik twee 2,4 multiplex platen van 50 bij 40 over. Het lijkt me wel leuk om daar een trillingsdempende basis voor onder mijn draaitafel(s) van te maken. Dus ik heb nog demping voor onder die platen nodig. Ik ga in ieder geval experimenteren met Regufoam en zandzakjes. Iemand betere suggesties?

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: soundbasis
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2016, 11:47:14 »
In de periode dat ik nog optredens deed als dj hadden we vaak met isolatie issues te maken voor trillingen van buitenaf.

Wat het beste werkte waren so wie so de technics sl12** draaitafels aangezien die goed geisoleerd zijn tegen trillingen van buiten.

Daarnaast zag je vaak free floats:



En deze oplossing ben ik ook vaker tegegenkomen:



Beiden helpen overigens niet tegen rumble (voor rumble is geen isolatie van buitenaf nodig, maar juist isolatie binnen het apparaat).
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: soundbasis
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2016, 12:03:44 »
Na het maken van mijn audio rack hield ik twee 2,4 multiplex platen van 50 bij 40 over. Het lijkt me wel leuk om daar een trillingsdempende basis voor onder mijn draaitafel(s) van te maken. Dus ik heb nog demping voor onder die platen nodig. Ik ga in ieder geval experimenteren met Regufoam en zandzakjes. Iemand betere suggesties?
Mijn vroegere "homemade" zwart gespoten audiorack was gemaakt van stalen hoeklijnen en de top bestond uit een soort  "dichte" zandbak, waardoor er geen trillingen meer door de draaitafel werden opgenomen. De totale constructie stond op een vloer van beton. De top was een mooi mat zwart gespoten houten bak gevuld met zand en een deksel wat aan alle kanten op zijn plek werd gehouden door een tochtprofiel om de overdracht van "eventuele" trillingen van de kast naar het deksel te voorkomen. Gemakkelijker en misschien ook wel effectiever is het plaatsen van bijvoorbeeld een speciaal voor draaitafels gemaakt rack wat je aan een muur kunt bevestigen (Target).


Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.254
  • Platenspelers en zo.
Re: soundbasis
« Reactie #3 Gepost op: 25 april 2016, 14:34:51 »
Het beste resultaat wat ik ooit had tegen trillingen was een zwaar audiorack 60 kilo dat was gemaakt van 30 mm dik verlijmt multiplex dat rack stond op wieltjes.
Optisch niet zo fraai daarom geen waf voor de vrouw en dus is het weg.
De dt ontkoppelen door middel van rubber helpt ook goed Thorens doet dat bij de 124 met de zogenaamde paddestoelen mushrooms.
I love vintage.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: soundbasis
« Reactie #4 Gepost op: 25 april 2016, 17:59:15 »
Een rack op de muur is wat lastig met schuine wanden Daag . Ik ga het maar eens proberen met zandzakjes onder de multiplex plank en Regufoam (trillingsdempende mat).

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: soundbasis
« Reactie #5 Gepost op: 25 april 2016, 18:27:00 »
 angel Wat je ook zou kunnen doen is afscheid nemen van de draaitafel en een apparaat gaan gebruiken wat zich niets van trillingen aantrekt. Zoiets als een CD speler.  angel


Marcel 8)
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: soundbasis
« Reactie #6 Gepost op: 25 april 2016, 19:15:49 »
Als ik moet kiezen tussen McDonald of een goed restaurant, kies ik liever voor het restaurant Marcel. Van een BigMac e.d. krijg ik buikpijn :popcorn: Maar ik ga zeker proberen met een trillingsdemper ook de CD speler iets beter te laten klinken.
« Laatst bewerkt op: 25 april 2016, 19:19:25 door Carl »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: soundbasis
« Reactie #7 Gepost op: 25 april 2016, 20:32:17 »
Binnenbandjes.   ;)



Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: soundbasis
« Reactie #8 Gepost op: 25 april 2016, 20:42:03 »
Ik zou er op de hoeken een harmonizer onder leggen daar over heen een plaatje 3cm dik toermalijn.
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: soundbasis
« Reactie #9 Gepost op: 25 april 2016, 21:14:29 »
Ik kan je uit ervaring zeggen Carl, dat dempers, die er speciaal voor zijn (cd), geen geluidsverschil brengen.
« Laatst bewerkt op: 25 april 2016, 21:16:03 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: soundbasis
« Reactie #10 Gepost op: 25 april 2016, 22:30:00 »
Regufoam

Groet, Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: soundbasis
« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2016, 23:19:42 »
Als ik moet kiezen tussen McDonald of een goed restaurant, kies ik liever voor het restaurant Marcel. Van een BigMac e.d. krijg ik buikpijn :popcorn: Maar ik ga zeker proberen met een trillingsdemper ook de CD speler iets beter te laten klinken.

 Toppie!  Als jij denkt dat het helpt.  Dan helpt het.

Maar ik eet liever in een goed restaurant waar er geen zand knarst tussen mijn tanden bij het kauwen van de lekkernijen.  Headbanging

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: soundbasis
« Reactie #12 Gepost op: 26 april 2016, 07:21:59 »
Ik zou er op de hoeken een harmonizer onder leggen daar over heen een plaatje 3cm dik toermalijn.

haha
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: soundbasis
« Reactie #13 Gepost op: 26 april 2016, 16:56:28 »
Ik zou er op de hoeken een harmonizer onder leggen daar over heen een plaatje 3cm dik toermalijn.

 :rofl:  :rofl:  :rofl:  :rofl:

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: soundbasis
« Reactie #14 Gepost op: 26 april 2016, 18:42:48 »
Ik zou er op de hoeken een harmonizer onder leggen daar over heen een plaatje 3cm dik toermalijn.

Voor wat betreft die Harmonizer sta jij op 1 oktober voor schut en ik niet Richard  :evil:

Die toermalijn wil ik verder wel  uitproberen. Als je nooit iets probeert leer je ook niets, is mijn devies.
« Laatst bewerkt op: 26 april 2016, 18:46:28 door Carl »