Auteur Topic: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn  (gelezen 13862 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #15 Gepost op: 15 april 2016, 09:51:01 »
In de huiskamer niet maar ze mogen ze zo op mijn luisterzolder neerzetten.
Ik zou zeggen ga luisteren en oordeel dan of je nog steeds de voorkeur hebt voor een 2-wegsysteem.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2016, 09:54:18 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #16 Gepost op: 15 april 2016, 10:04:03 »
Als ik er ruimte voor zou hebben en eeehhhhh budget dan zou ik graag een groot meerweg systeem willen hebben.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #17 Gepost op: 15 april 2016, 11:52:57 »
Dit vond ik een heel goed paar luidsprekers. Je verwacht dat het intimiderend over zal komen, maar nee het is gewoon heel veel muziek wat je hoort en het wordt met gemak weergegeven.
Eens buizen altijd buizen.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #18 Gepost op: 15 april 2016, 12:13:20 »
Erg interessant, maar wie wil zo'n gevaarte in huis hebben? Daarnaast vraag ik me altijd af of zoveel units nu een teken van sterkte is of zwakte. Zelf heb ik altijd de neiging de voorkeur te geven aan een tweeweg. Een simpeler ontwerp wat op zich beter te krijgen zou moeten zijn.

Bij een aantal voormalig zakenrelaties van mijn vaderlief hadden die dingen niet misstaan. Woonkamer van bijvoorbeeld 150m2 en zulks, mét glazen deur naar de 25 meter lange indoor badkuip. Dat kwam ook voor.

Heeft die "ouwe" uiteindelijk toch ergens, iets niet zo goed gedaan. ;D

Carl,

Al die units kunnen een ontwerptechnische keuze, maar ook een marketingwise keuze zijn.
Mijn beleving met (meer) full range systemen is dat het allemaal meer "vanzelfsprekend" lijkt te "klinken", men hoeft er niet voor te gaan zitten, het is er gewoon.
En juist het wat "meer full range karakter" van de grotere luidsprekers maakt mijn inziens de uitspraak dat het per monitor net allemaal wat "fijner en sophisticated" zou klinken.

Mark ;)

Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #19 Gepost op: 15 april 2016, 12:24:07 »
......... is dat het allemaal meer "vanzelfsprekend" lijkt te "klinken", men hoeft er niet voor te gaan zitten, het is er gewoon.
En juist het wat "meer full range karakter" van de grotere luidsprekers maakt mijn inziens de uitspraak dat het per monitor net allemaal wat "fijner en sophisticated" zou klinken.

Mark ;)
Zo heb ik de PL500 ervaren. Je hoeft er niet echt voor te gaan zitten luisteren om alles mee te krijgen en kippenvel te krijgen, de muziek is er gewoon. Kun je nagaan als je er wel voor gaat zitten. Omdat het vanzelfsprekend klinkt wordt ik daar ook niet luistermoe van, het gaat allemaal veel gemakkelijker. Het gaat zo gemakkelijk dat het eigenlijk helemaal niet opvalt. Dat valt dan weer op als je omschakelt naar andere luidsprekers, het vanzelfsprekende is er dan niet meer.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2016, 12:28:52 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #20 Gepost op: 15 april 2016, 12:24:45 »
Erg interessant, maar wie wil zo'n gevaarte in huis hebben? Daarnaast vraag ik me altijd af of zoveel units nu een teken van sterkte is of zwakte. Zelf heb ik altijd de neiging de voorkeur te geven aan een tweeweg. Een simpeler ontwerp wat op zich beter te krijgen zou moeten zijn.

Bij een aantal voormalig zakenrelaties van mijn vaderlief hadden die dingen niet misstaan. Woonkamer van bijvoorbeeld 150m2 en zulks, mét glazen deur naar de 25 meter lange indoor badkuip. Dat kwam ook voor.

Heeft die "ouwe" uiteindelijk toch ergens, iets niet zo goed gedaan. ;D

Carl,

Al die units kunnen een ontwerptechnische keuze, maar ook een marketingwise keuze zijn.
Mijn beleving met (meer) full range systemen is dat het allemaal meer "vanzelfsprekend" lijkt te "klinken", men hoeft er niet voor te gaan zitten, het is er gewoon.
En juist het wat "meer full range karakter" van de grotere luidsprekers maakt mijn inziens de uitspraak dat het per monitor net allemaal wat "fijner en sophisticated" zou klinken.

Mark ;)
In mijn " wilde" audiojaren heb ik ooit heel gemakkelijk aan een set Infinity QLS luidsprekers kunnen komen, maar ik heb er vanaf gezien omdat ik ze echt veel te groot vond.
Ik meen mij te herinneren dat ze alleen al zo´n 1,65 meter hoog waren.
« Laatst bewerkt op: 15 april 2016, 12:26:33 door Audiofreak »

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #21 Gepost op: 15 april 2016, 12:34:37 »
Die had je nu nog gehad als je ze toen genomen had. Dat gemakkelijke weergeven van zo'n groot systeem went heel snel en niet snel weer af.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #22 Gepost op: 15 april 2016, 13:00:54 »
Die had je nu nog gehad als je ze toen genomen had. Dat gemakkelijke weergeven van zo'n groot systeem went heel snel en niet snel weer af.
René, ik had het type wat onder de QLS kwam en die waren al 1.25 meter hoog. Tja missen is een groot woord, want een paar goede monitoren voldoen ook aan mijn wensen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #23 Gepost op: 15 april 2016, 13:08:31 »
Missen doe ik het ook niet maar als ik de keus krijg is die niet moeilijk.
Eens buizen altijd buizen.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #24 Gepost op: 15 april 2016, 14:53:22 »
......... is dat het allemaal meer "vanzelfsprekend" lijkt te "klinken", men hoeft er niet voor te gaan zitten, het is er gewoon.
En juist het wat "meer full range karakter" van de grotere luidsprekers maakt mijn inziens de uitspraak dat het per monitor net allemaal wat "fijner en sophisticated" zou klinken.

Mark ;)
Zo heb ik de PL500 ervaren. Je hoeft er niet echt voor te gaan zitten luisteren om alles mee te krijgen en kippenvel te krijgen, de muziek is er gewoon. Kun je nagaan als je er wel voor gaat zitten. Omdat het vanzelfsprekend klinkt wordt ik daar ook niet luistermoe van, het gaat allemaal veel gemakkelijker. Het gaat zo gemakkelijk dat het eigenlijk helemaal niet opvalt. Dat valt dan weer op als je omschakelt naar andere luidsprekers, het vanzelfsprekende is er dan niet meer.


Ik had het niet beter kunnen formuleren Good Posting
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #25 Gepost op: 15 april 2016, 15:19:25 »
Ik zal ze zeker een keer gaan beluisteren als ik de kans krijg. Ik ga nog wel eens naar Muenchen en het is toch niet mijn ervaring dat een groot systeem per definitie beter klinkt. Wel meer geluidsdruk.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #26 Gepost op: 15 april 2016, 15:51:21 »
Tijdens het luisteren naar de PL500 was het niveau zeer bescheiden, we hebben niet geprobeerd om de winkel van Versnel op de kop te zetten. Van geluidsdruk was geen sprake, ook bij lage volumes blijft het gemak en de muziek aanwezig.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #27 Gepost op: 15 april 2016, 15:58:10 »
Ik zal ze zeker een keer gaan beluisteren als ik de kans krijg. Ik ga nog wel eens naar Muenchen en het is toch niet mijn ervaring dat een groot systeem per definitie beter klinkt. Wel meer geluidsdruk.
Met welk vervoersmiddel ga jij naar München Carl ?

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #28 Gepost op: 15 april 2016, 16:13:52 »
Vorig jaar met het vliegtuig. Dit jaar zit niet in de planning.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #29 Gepost op: 15 april 2016, 18:28:20 »
Vorig jaar met het vliegtuig. Dit jaar zit niet in de planning.
Ik ben buiten de auto om ook een keer met de ICE hoge snelheidstrein gegaan. In zeven uurtjes sta je op Bahnhof München Ost.