Auteur Topic: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn  (gelezen 13867 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Gepost op: 09 april 2016, 11:23:42 »
De PL500

Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #1 Gepost op: 09 april 2016, 11:38:30 »
 :o

Das geen kleintje.

Is het wat?

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #2 Gepost op: 09 april 2016, 12:52:30 »
We zijn net geswitcht van de PL100II naar de PL500 met het nummer Time van Pink Floyd's album Darkside of the Moon ik geloof dat ik het nummer nog nooit zo goed heb mogen beluisteren... Zeker op de PL500 is het een waar genot!!! Rust, schoon, aanwezig maar niet opdringerig
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #3 Gepost op: 09 april 2016, 13:04:46 »
We zijn net geswitcht van de PL100II naar de PL500 met het nummer Time van Pink Floyd's album Darkside of the Moon ik geloof dat ik het nummer nog nooit zo goed heb mogen beluisteren... Zeker op de PL500 is het een waar genot!!! Rust, schoon, aanwezig maar niet opdringerig

Als jij dat zegt, geloof ik dat meteen.  Indrukwekkende verschijning met een indrukwekkende muziekweergave.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #4 Gepost op: 09 april 2016, 14:15:23 »
We zijn net geswitcht van de PL100II naar de PL500 met het nummer Time van Pink Floyd's album Darkside of the Moon ik geloof dat ik het nummer nog nooit zo goed heb mogen beluisteren... Zeker op de PL500 is het een waar genot!!! Rust, schoon, aanwezig maar niet opdringerig
Ik voel een volgende investering aankomen.   ;D  :reddance:

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #5 Gepost op: 09 april 2016, 16:27:51 »
Ik weet inmiddels uit eigen ervaring hoe de Monitor Audio PL100 luidsprekers klinken Richard. Echter, hoe het klankbeeld van de PL100 zich verhoudt ten opzichte van zijn grotere broers: de PL100 II en de PL500 daar ben ik (vermoedelijk net als vele met mij) erg benieuwd naar...

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #6 Gepost op: 09 april 2016, 16:51:44 »
Ik weet inmiddels uit eigen ervaring hoe de Monitor Audio PL100 luidsprekers klinken Richard. Echter, hoe het klankbeeld van de PL100 zich verhoudt ten opzichte van zijn grotere broers: de PL100 II en de PL500 daar ben ik (vermoedelijk net als vele met mij) erg benieuwd naar...


Nou wat vind jij van de PL100 dan!? Ben benieuwd.....
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #7 Gepost op: 10 april 2016, 08:40:15 »
Ik weet inmiddels uit eigen ervaring hoe de Monitor Audio PL100 luidsprekers klinken Richard. Echter, hoe het klankbeeld van de PL100 zich verhoudt ten opzichte van zijn grotere broers: de PL100 II en de PL500 daar ben ik (vermoedelijk net als vele met mij) erg benieuwd naar...
Als je beide naast elkaar hoort is de keus niet moeilijk, dan kies je de 500. Dat klinkt geweldig mooi, alles is aanwezig en met een gemak en rust weergegeven dat luistermoeheid niet aan de orde is. Hier kun je naar blijven luisteren. Als je de 500 ziet is de 1e gedachte dat het wel eens opdringerig over zal komen, in het geheel niet. Er is gewoon heel veel muziek. Samen met de B&W nautilus ( slakkenhuis) het beste wat ik ooit gehoord heb. Er is natuurlijk ook een nadeel ze zijn heel groot en plaatsing zal vaak niet mogelijk zijn. Goedkoop zijn ze niet, wat mij betreft heel mooi om het een keer gehoord te hebben maar deze horen voor mij in het topic van onbeperkte middelen.
De PL100 II klinkt heel goed, ik geloof niet dat er qua geluid veel verschil zit met de oude PL100. Bij Richard thuis klinken de 100 heel goed en bij Versnel type II ook. De 100 houdt zich goed staande in het vergelijk met de 500 maar en eerlijk vergelijk tussen 100 en 500 is er niet.
Versnel is een winkel om aan te raden, mooi spul, veel keus, kennis aanwezig en prettige mensen. Een winkel om heen te gaan.
« Laatst bewerkt op: 10 april 2016, 08:45:43 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #8 Gepost op: 10 april 2016, 09:11:01 »
Ik weet inmiddels uit eigen ervaring hoe de Monitor Audio PL100 luidsprekers klinken Richard. Echter, hoe het klankbeeld van de PL100 zich verhoudt ten opzichte van zijn grotere broers: de PL100 II en de PL500 daar ben ik (vermoedelijk net als vele met mij) erg benieuwd naar...
Als je beide naast elkaar hoort is de keus niet moeilijk, dan kies je de 500. Dat klinkt geweldig mooi, alles is aanwezig en met een gemak en rust weergegeven dat luistermoeheid niet aan de orde is. Hier kun je naar blijven luisteren. Als je de 500 ziet is de 1e gedachte dat het wel eens opdringerig over zal komen, in het geheel niet. Er is gewoon heel veel muziek. Samen met de B&W nautilus ( slakkenhuis) het beste wat ik ooit gehoord heb. Er is natuurlijk ook een nadeel ze zijn heel groot en plaatsing zal vaak niet mogelijk zijn. Goedkoop zijn ze niet, wat mij betreft heel mooi om het een keer gehoord te hebben maar deze horen voor mij in het topic van onbeperkte middelen.
De PL100 II klinkt heel goed, ik geloof niet dat er qua geluid veel verschil zit met de oude PL100. Bij Richard thuis klinken de 100 heel goed en bij Versnel type II ook. De 100 houdt zich goed staande in het vergelijk met de 500 maar en eerlijk vergelijk tussen 100 en 500 is er niet.
Versnel is een winkel om aan te raden, mooi spul, veel keus, kennis aanwezig en prettige mensen. Een winkel om heen te gaan.

Ik heb opzich weinig toe te voegen aan dit verhaal.... Behalve dat ik de PL100II een ietwat losser hoog toe ken... En vind dat de kleine telgen net wat schoner klinken als zijn grote broers....

Het onderstaande is een één op één kopie van mij aan Nick van Monitor Audio:

Hier inmiddels weer een aantal nummers verder... Ik heb sterk het gevoel dat de oude combi de integratie  tussen het laag mid en hoog iets homogener is en dat de heil tweeter met iets meer definitie is afgestemd waardoor het hij wat losser klinkt tov het laag en midden.

Zijn eigen bevinding ook een één op één kopie:

De PL-100 is wat gevoeliger voor combinatie (match) versterker !
De PL-100 II heeft een Heil tweeter net iets meer rust !


Zou ik de investering het waard vinden.. Mijn antwoord is nee! Ik vind de PL100 een mooiere verschijning door de wat robuuster overkomende vormgeving. En ik vind de intergratie tussen het laag mid en hoog nog steeds op eenzame hoogte staan. Als je van een moderner ogende luidsprekers houd die een iets losser hoog hebben... En je hebt een 5000 euro te besteden dan zou ik ze zeker aan kunnen raden.

PL100


PL100II

« Laatst bewerkt op: 10 april 2016, 09:29:39 door Richard »
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #9 Gepost op: 10 april 2016, 09:21:44 »
Tot slot nog wat foto's

PL200II (Mijns inziens qua looks de mooiste van het stel :-*)


PL200II


PL500II


PL500II (horizontaal op de achtergrond de PL300II


PL500II met daar tussen de PL100II
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #10 Gepost op: 10 april 2016, 10:36:07 »
Dat was een mooie en luisterrijke middag zoals ik het lees. Richard, ik ben het ook met je eens dat de PL100 er mooier uitziet dan de PL100II.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #11 Gepost op: 10 april 2016, 13:51:18 »
Ik weet inmiddels uit eigen ervaring hoe de Monitor Audio PL100 luidsprekers klinken Richard. Echter, hoe het klankbeeld van de PL100 zich verhoudt ten opzichte van zijn grotere broers: de PL100 II en de PL500 daar ben ik (vermoedelijk net als vele met mij) erg benieuwd naar...

Nou wat vind jij van de PL100 dan!? Ben benieuwd.....

Ik ben geen kei in het vertalen van wat ik aan muziek hoor naar geschreven woord. Net als iedereen neem ik een bundeltje muziek op CD's of op USB stick mee die als referentiekader dienen bij een luistersessie. En zelfs dan vind ik het in enkele gevallen nog lastig beoordelen omdat ik niet weet in hoeverre de akoestiek een rol speelt en van invloed is op mijn beleving van dat moment.

Bij het beluisteren van de Monitor Audio PL100 trof ik een woonkamer aan met plavuizen, veel lege plekken op de muren en weinig meubels (onlangs verhuist). Maar ondanks dat klonken de PL100 erg fris en gedetailleerd in het hoog/midden segment maar ook het laag was in ruim voldoende mate aanwezig. Een goede balans tussen de drie smaken met mooie vloeiende overgangen en een goede plaatsing. De muziek komt echt los en ook wanneer je met een iets hogere volume draait klinkt het bijzonder mooi.

Ook is er veel zorg en aandacht besteed aan de vormgeving van de MA PL100 en stands. Gewoon een brok kwaliteit in je woonkamer met een zeer hoge afwerkingsgraad. Ook ik geef qua looks de voorkeur aan de PL100 ten opzichte van de PL100 II.

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #12 Gepost op: 10 april 2016, 13:58:51 »
Ik weet inmiddels uit eigen ervaring hoe de Monitor Audio PL100 luidsprekers klinken Richard. Echter, hoe het klankbeeld van de PL100 zich verhoudt ten opzichte van zijn grotere broers: de PL100 II en de PL500 daar ben ik (vermoedelijk net als vele met mij) erg benieuwd naar...

Nou wat vind jij van de PL100 dan!? Ben benieuwd.....

Ik ben geen kei in het vertalen van wat ik aan muziek hoor naar geschreven woord. Net als iedereen neem ik een bundeltje muziek op CD's of op USB stick mee die als referentiekader dienen bij een luistersessie. En zelfs dan vind ik het in enkele gevallen nog lastig beoordelen omdat ik niet weet in hoeverre de akoestiek een rol speelt en van invloed is op mijn beleving van dat moment.

Bij het beluisteren van de Monitor Audio PL100 trof ik een woonkamer aan met plavuizen, veel lege plekken op de muren en weinig meubels (onlangs verhuist). Maar ondanks dat klonken de PL100 erg fris en gedetailleerd in het hoog/midden segment maar ook het laag was in ruim voldoende mate aanwezig. Een goede balans tussen de drie smaken met mooie vloeiende overgangen en een goede plaatsing. De muziek komt echt los en ook wanneer je met een iets hogere volume draait klinkt het bijzonder mooi.

Ook is er veel zorg en aandacht besteed aan de vormgeving van de MA PL100 en stands. Gewoon een brok kwaliteit in je woonkamer met een zeer hoge afwerkingsgraad. Ook ik geef qua looks de voorkeur aan de PL100 ten opzichte van de PL100 II.

Fourplay je bent van harte welkom om ze ook eens in mijn zetting te komen luisteren hoor.... ;)
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #13 Gepost op: 10 april 2016, 20:36:30 »
Ik vind de vorige versie ook fraaier om te bekijken. En dat ze goed klinken geloof ik direct.

Mark
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: R&R bij MA show versnel in Apeldoorn
« Reactie #14 Gepost op: 15 april 2016, 09:05:43 »
Erg interessant, maar wie wil zo'n gevaarte in huis hebben? Daarnaast vraag ik me altijd af of zoveel units nu een teken van sterkte is of zwakte. Zelf heb ik altijd de neiging de voorkeur te geven aan een tweeweg. Een simpeler ontwerp wat op zich beter te krijgen zou moeten zijn.