Auteur Topic: Welke set zou je samenstellen als je onbeperkte financieele middelen had.  (gelezen 19795 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Welke set zou je samenstellen als je onbeperkte financieele middelen had.
« Reactie #75 Gepost op: 10 april 2016, 19:14:43 »
Als de afstemming maar goed is. 

Net een vrouw. Het hoeft in detail niet te kloppen als het totaalbeeld maar tot de verbeelding spreekt en je in vervoering brengt.    :think:
Amen mijn broeder! :claps:
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

o8-Carni-8o

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.400
  • The artist formerly known as CarnivorousVulgaris
Re: Welke set zou je samenstellen als je onbeperkte financieele middelen had.
« Reactie #76 Gepost op: 10 april 2016, 19:15:00 »
Da's inderdaad een fraai plaatje John. Fijn dat de baspoorten ook aan de voorzijde zitten. Welke kleur is dit trouwens?

Wat ik begrepen heb maakt dat niet veel uit....links/rechts/onder/boven...allemaal goed.

Gr Hans

Die discussie heb ik dan even gemist Hans. In ons nieuwe huis ben ik genoodzaakt de luidsprekers dichter tegen de muur te zetten. Eerst maar eens afwachten wat de GX100's gaan doen onder deze nieuwe omstandigheden.
#1: Rotel RA1570   Monitor Audio PL100 Santos Rosewood   Sony CDP-XB930QS   Rega RP1 PerformancePack   Gramofon   #2: Sonyficatie TA-FB930QS   Sonyficatie SCD-XB790QS   Gale GS401A

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Welke set zou je samenstellen als je onbeperkte financieele middelen had.
« Reactie #77 Gepost op: 11 april 2016, 17:07:09 »
Zou het zo houden heb voor wat ik nu in huis heb moeten werken en met onbeperkte middelen is er gauw de lol vanaf, zou eerst moeten verhuizen als er nog meer veranderingen zouden komen.
 
Zegt een tevreden mensch.  :P

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Welke set zou je samenstellen als je onbeperkte financieele middelen had.
« Reactie #78 Gepost op: 11 april 2016, 21:22:26 »
De Monitor Audio's vind ik echter prettiger in het gehoor liggen. Wat minder opdringerig zou je kunnen zeggen.

Ik heb zelf de Monitor Audio 20 SE. Deze zijn ontworpen door de oorspronkelijke eigenaar van MA Mo Iqbal, een Afrikaans Indiƫr. Ik vind het nog steeds zeer goede LS. Vanuit interesse in merk heb ik diverse nieuwere types beluisterd. Ik vond ze altijd te uitgesproken klinken. In een Engels blad las ik eens, dat de marketing zich sterk bemoeide met het klankkarakter: de LS moesten onderscheidend klinken in de winkel. De ontwerpers kregen ze dus nogal eens terug.

Een soortgelijke ervaring heb ik met de GS20, RS6 en RS8 gehad. Hier vond ik vooral de laagweergave te prominent. Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik ze ook in een (te) kleine ruimte had opgesteld. Mijn ervaringen met de GX100 en PL100 zijn echter van een ander kaliber. Voor het geld zijn er in beide segmenten geen betere monitoren te koop voor het geld. Uiteraard is dit volledig subjectief en gebaseerd op mijn gehoor en referentiekader.

Op de beurzen heb ik natuurlijk de wat grotere systemen gehoord. Ik heb bij Audioselectief wel eens een moderne monitor gehoord en die klonk inderdaad evenwichtig herinner ik me.